Twitter počinje da prikuplja podatke o drugim aplikacijama instaliranim na telefonu
Društvene mreže, 27.11.2014, 08:50 AM

Twitter će početi da prikuplja informacije o drugim aplikacijama koje su instalirane na smart telefonima ili tabletima korisnika, saopštila je juče kompanija.
Twitter je od juče počeo da prikuplja podatke o drugim aplikacijama koje su instalirane na iOS i Android uređajima njegovih korisnika. Ti podaci, kažu iz kompanije, će pomoći boljem prilagođavanju sadržaja koji se korisnicima isporučuje. To uključuje i reklame, ali i bolje preporuke o tome koga korisnik može da zaprati kada se prijavi na servis.
Iz kompanije kažu da će oni prikupljati isključivo podatke o spisku aplikacija koje su korisnici instalirali, a ne podatke o tome šta korisnici rade unutar tih aplikacija. Ipak, čak i uz to ograničenje, mnogi će korisnici ovaj potez kompanije verovatno doživeti kao pretnju svojoj privatnosti.
Twitter je novu funkciju dodao svojoj aplikaciji za iOS još juče, a aplikacija za Android biće ažurirana sledeće nedelje.
Twitter nije jedina kompanija koja prikuplja takvu vrstu podataka. I druge velike kompanije kao što su Facebook i Google to isto rade pod određenim okolnostima.
Prikupljanje podataka će početi automatski osim ako korisnici nisu uključili opciju “Limit Ad Tracking” na iOS ili “Opt-out of interest-based ads” na Android telefonima. Korisnici Twittera će biti obavešteni o prikupljanju podataka, ali ga mogu isključiti u svakom trenutku u podešavanjima aplikacije, kažu iz kompanije. Ako ga isključe, podaci se uklanjaju sa Twitterovih servera.
Ako ne želite da Twitter prikuplja podatke o aplikacijama koje instalirate, a korisnik ste iOS uređaja, možete isključiti ovu opciju u settings -> account -> privacy -> "Tailor Twitter based on my apps". Ako ste korisnik Androida ova opcija se nalazi u settings -> account -> "Tailor Twitter based on my apps".
Twitter se kada je reč o ciljanom oglašavanju trenutno oslanja na nekoliko drugih vrsta podataka. Ti podaci uključuju podatke o tome koga korisnici prate na Twitteru, sastav njihove društvene mreže, kako tvitaju i kakve su im interakcije sa tvitovima drugih. Takođe, Twitter može koristiti informacije sa profila korsinika, njihovu lokaciju ili IP adresu.
Dodavanje informacija o preuzetim aplikacijama ovim podacima moglo bi da pomogne Twitteru u ciljanom oglašavanju. Ali možda ovi podaci i ne budu od pomoći, s obzirom da Twitter neće pratiti kako korisnici koriste te aplikacije. Neko može na svom telefonu imati gomilu aplikacija koje retko ili uopšte ne koristi, tako da Twitteru možda neće značiti mnogo samo saznanje da su te aplikacije instalirane.

Izdvojeno
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje
Pratite nas
Nagrade