Twitter počinje da prikuplja podatke o drugim aplikacijama instaliranim na telefonu

Društvene mreže, 27.11.2014, 08:50 AM

Twitter počinje da prikuplja podatke o drugim aplikacijama instaliranim na telefonu

Twitter će početi da prikuplja informacije o drugim aplikacijama koje su instalirane na smart telefonima ili tabletima korisnika, saopštila je juče kompanija.

Twitter je od juče počeo da prikuplja podatke o drugim aplikacijama koje su instalirane na iOS i Android uređajima njegovih korisnika. Ti podaci, kažu iz kompanije, će pomoći boljem prilagođavanju sadržaja koji se korisnicima isporučuje. To uključuje i reklame, ali i bolje preporuke o tome koga korisnik može da zaprati kada se prijavi na servis.

Iz kompanije kažu da će oni prikupljati isključivo podatke o spisku aplikacija koje su korisnici instalirali, a ne podatke o tome šta korisnici rade unutar tih aplikacija. Ipak, čak i uz to ograničenje, mnogi će korisnici ovaj potez kompanije verovatno doživeti kao pretnju svojoj privatnosti.

Twitter je novu funkciju dodao svojoj aplikaciji za iOS još juče, a aplikacija za Android biće ažurirana sledeće nedelje.

Twitter nije jedina kompanija koja prikuplja takvu vrstu podataka. I druge velike kompanije kao što su Facebook i Google to isto rade pod određenim okolnostima.

Prikupljanje podataka će početi automatski osim ako korisnici nisu uključili opciju “Limit Ad Tracking” na iOS ili “Opt-out of interest-based ads” na Android telefonima. Korisnici Twittera će biti obavešteni o prikupljanju podataka, ali ga mogu isključiti u svakom trenutku u podešavanjima aplikacije, kažu iz kompanije. Ako ga isključe, podaci se uklanjaju sa Twitterovih servera.

Ako ne želite da Twitter prikuplja podatke o aplikacijama koje instalirate, a korisnik ste iOS uređaja, možete isključiti ovu opciju u settings -> account -> privacy -> "Tailor Twitter based on my apps". Ako ste korisnik Androida ova opcija se nalazi u settings -> account -> "Tailor Twitter based on my apps".

Twitter se kada je reč o ciljanom oglašavanju trenutno oslanja na nekoliko drugih vrsta podataka. Ti podaci uključuju podatke o tome koga korisnici prate na Twitteru, sastav njihove društvene mreže, kako tvitaju i kakve su im interakcije sa tvitovima drugih. Takođe, Twitter može koristiti informacije sa profila korsinika, njihovu lokaciju ili IP adresu.

Dodavanje informacija o preuzetim aplikacijama ovim podacima moglo bi da pomogne Twitteru u ciljanom oglašavanju. Ali možda ovi podaci i ne budu od pomoći, s obzirom da Twitter neće pratiti kako korisnici koriste te aplikacije. Neko može na svom telefonu imati gomilu aplikacija koje retko ili uopšte ne koristi, tako da Twitteru možda neće značiti mnogo samo saznanje da su te aplikacije instalirane.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje