Twitter počinje da prikuplja podatke o drugim aplikacijama instaliranim na telefonu

Društvene mreže, 27.11.2014, 08:50 AM

Twitter počinje da prikuplja podatke o drugim aplikacijama instaliranim na telefonu

Twitter će početi da prikuplja informacije o drugim aplikacijama koje su instalirane na smart telefonima ili tabletima korisnika, saopštila je juče kompanija.

Twitter je od juče počeo da prikuplja podatke o drugim aplikacijama koje su instalirane na iOS i Android uređajima njegovih korisnika. Ti podaci, kažu iz kompanije, će pomoći boljem prilagođavanju sadržaja koji se korisnicima isporučuje. To uključuje i reklame, ali i bolje preporuke o tome koga korisnik može da zaprati kada se prijavi na servis.

Iz kompanije kažu da će oni prikupljati isključivo podatke o spisku aplikacija koje su korisnici instalirali, a ne podatke o tome šta korisnici rade unutar tih aplikacija. Ipak, čak i uz to ograničenje, mnogi će korisnici ovaj potez kompanije verovatno doživeti kao pretnju svojoj privatnosti.

Twitter je novu funkciju dodao svojoj aplikaciji za iOS još juče, a aplikacija za Android biće ažurirana sledeće nedelje.

Twitter nije jedina kompanija koja prikuplja takvu vrstu podataka. I druge velike kompanije kao što su Facebook i Google to isto rade pod određenim okolnostima.

Prikupljanje podataka će početi automatski osim ako korisnici nisu uključili opciju “Limit Ad Tracking” na iOS ili “Opt-out of interest-based ads” na Android telefonima. Korisnici Twittera će biti obavešteni o prikupljanju podataka, ali ga mogu isključiti u svakom trenutku u podešavanjima aplikacije, kažu iz kompanije. Ako ga isključe, podaci se uklanjaju sa Twitterovih servera.

Ako ne želite da Twitter prikuplja podatke o aplikacijama koje instalirate, a korisnik ste iOS uređaja, možete isključiti ovu opciju u settings -> account -> privacy -> "Tailor Twitter based on my apps". Ako ste korisnik Androida ova opcija se nalazi u settings -> account -> "Tailor Twitter based on my apps".

Twitter se kada je reč o ciljanom oglašavanju trenutno oslanja na nekoliko drugih vrsta podataka. Ti podaci uključuju podatke o tome koga korisnici prate na Twitteru, sastav njihove društvene mreže, kako tvitaju i kakve su im interakcije sa tvitovima drugih. Takođe, Twitter može koristiti informacije sa profila korsinika, njihovu lokaciju ili IP adresu.

Dodavanje informacija o preuzetim aplikacijama ovim podacima moglo bi da pomogne Twitteru u ciljanom oglašavanju. Ali možda ovi podaci i ne budu od pomoći, s obzirom da Twitter neće pratiti kako korisnici koriste te aplikacije. Neko može na svom telefonu imati gomilu aplikacija koje retko ili uopšte ne koristi, tako da Twitteru možda neće značiti mnogo samo saznanje da su te aplikacije instalirane.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje