Zbog reklama za Facebook Messenger korisnici Facebooka ostaju bez naloga

Društvene mreže, 22.04.2021, 11:30 AM

Zbog reklama za Facebook Messenger korisnici Facebooka ostaju bez naloga

Firma za sajber bezbednost sa sedištem u Singapuru Group-IB upozorila je na fišing kampanju koja pogađa korisnike u preko 80 zemalja.

Ciljevi napadača su korisnici Facebooka u Evropi, Aziji, Severnoj i Južnoj Americi i na Bliskom istoku kojima se prikazuju lažni oglasi za ažuriranje Facebook Messengera.

Analitičari firme Group-IB otkrili su da napadači prikazuju Facebook oglase kojima reklamiraju ažuriranu verziju Facebook Messengera. Cilj je krađa podataka za prijavljivanje za Facebook naloge korisnika. Otkriveno je oko 1.000 lažnih Facebook profila koji se koriste za postavljanje oglasa.

Žrtve ove prevare na kraju ostaju bez Facebook naloga.

Kampanja je primećena prošlog leta u Aziji i Evropi, a u aprilu je broj Facebook objava kojima se pozivaju korisnici da instaliraju novo ažuriranje dostigao 5.700.

Dmitrij Tiunkin, direktor evropskog odeljenja Data Risk Protection Group-IB, izjavio je u saopštenju za medije da je velika verovatnoća da korisnici budu žrtve ovakvih prevara jer ih je internet naterao da „napuste kritičko razmišljanje“.

„Življenje u eri svega što je instant, klik na atraktivan oglas, predlog, naslov postao je prirodni ljudski refleks. To nije promaklo prevarantima koji se neumorno hrane nepažnjom korisnika“, rekao je Tiunkin.

Kako funkcioniše ova prevara?

Prevaranti koriste platforme poput blogspot.com, sites.google.com, github.io i godaddysites.com za registraciju lažnih stranica za prijavljivanje na Facebook Messenger.

Prevaranti registruju naloge sa imenima koja liče na naziv originalne aplikacije, kao što su Messanger, Masssengar ili Meseenger itd. Oni takođe na svoj profil postavljaju zvanični logo Facebook Messengera.

Da bi zaobišli Facebookove filtere, prevaranti koriste skraćene linkove za koje koriste servise poput bit.ly, rb.gy, cutt.ly i linktr.ee.

Da bi privukli korisnike, oni čak nude neke nepostojeće funkcije poput mogućnosti otkrivanja ko je posetio profil ili pregledanja izbrisanih poruka ili čak prelazak na Gold Messenger.

U nekim slučajevima, korisnicima se pretilo da će im nalozi biti blokirani ako se ne prijave na lažnoj stranici. Kada korisnici kliknu na zlonamerni link, pojavljuje se lažna veb stranica Facebook Messenger koja sadrži obrazac za prijavljivanje. Od korisnika se traži da unesu svoje podatke i tako prevaranti dolaze do njih.

Group-IB je obavestio Facebook o ovoj kampanji. Dok Facebook ne reši to, korisnici Facebooka moraju da budu oprezni i da izbegavaju da otvaraju skraćene URL adrese. Pored toga, obratite pažnju na pravopisne greške u imenima brendova i njihovim veb adresama.

Foto: Group-IB


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje

TikTok pod istragom zbog privatnosti korisnika

TikTok pod istragom zbog privatnosti korisnika

TikTok je pod istragom Irske komisije za zaštitu podataka (DPC), vodećeg regulatornog tela u Evropske unije, zbog dva pitanja vezana za privatnost.... Dalje

Twitter uvodi oznake za bot naloge

Twitter uvodi oznake za bot naloge

Tviter je najavio uvođenje oznaka za automatizovane (bot) naloge, tačnije funkciju koja omogućava da se nalozi označe kao bot nalozi, kako bi lju... Dalje