Zbog reklama za Facebook Messenger korisnici Facebooka ostaju bez naloga

Društvene mreže, 22.04.2021, 11:30 AM

Zbog reklama za Facebook Messenger korisnici Facebooka ostaju bez naloga

Firma za sajber bezbednost sa sedištem u Singapuru Group-IB upozorila je na fišing kampanju koja pogađa korisnike u preko 80 zemalja.

Ciljevi napadača su korisnici Facebooka u Evropi, Aziji, Severnoj i Južnoj Americi i na Bliskom istoku kojima se prikazuju lažni oglasi za ažuriranje Facebook Messengera.

Analitičari firme Group-IB otkrili su da napadači prikazuju Facebook oglase kojima reklamiraju ažuriranu verziju Facebook Messengera. Cilj je krađa podataka za prijavljivanje za Facebook naloge korisnika. Otkriveno je oko 1.000 lažnih Facebook profila koji se koriste za postavljanje oglasa.

Žrtve ove prevare na kraju ostaju bez Facebook naloga.

Kampanja je primećena prošlog leta u Aziji i Evropi, a u aprilu je broj Facebook objava kojima se pozivaju korisnici da instaliraju novo ažuriranje dostigao 5.700.

Dmitrij Tiunkin, direktor evropskog odeljenja Data Risk Protection Group-IB, izjavio je u saopštenju za medije da je velika verovatnoća da korisnici budu žrtve ovakvih prevara jer ih je internet naterao da „napuste kritičko razmišljanje“.

„Življenje u eri svega što je instant, klik na atraktivan oglas, predlog, naslov postao je prirodni ljudski refleks. To nije promaklo prevarantima koji se neumorno hrane nepažnjom korisnika“, rekao je Tiunkin.

Kako funkcioniše ova prevara?

Prevaranti koriste platforme poput blogspot.com, sites.google.com, github.io i godaddysites.com za registraciju lažnih stranica za prijavljivanje na Facebook Messenger.

Prevaranti registruju naloge sa imenima koja liče na naziv originalne aplikacije, kao što su Messanger, Masssengar ili Meseenger itd. Oni takođe na svoj profil postavljaju zvanični logo Facebook Messengera.

Da bi zaobišli Facebookove filtere, prevaranti koriste skraćene linkove za koje koriste servise poput bit.ly, rb.gy, cutt.ly i linktr.ee.

Da bi privukli korisnike, oni čak nude neke nepostojeće funkcije poput mogućnosti otkrivanja ko je posetio profil ili pregledanja izbrisanih poruka ili čak prelazak na Gold Messenger.

U nekim slučajevima, korisnicima se pretilo da će im nalozi biti blokirani ako se ne prijave na lažnoj stranici. Kada korisnici kliknu na zlonamerni link, pojavljuje se lažna veb stranica Facebook Messenger koja sadrži obrazac za prijavljivanje. Od korisnika se traži da unesu svoje podatke i tako prevaranti dolaze do njih.

Group-IB je obavestio Facebook o ovoj kampanji. Dok Facebook ne reši to, korisnici Facebooka moraju da budu oprezni i da izbegavaju da otvaraju skraćene URL adrese. Pored toga, obratite pažnju na pravopisne greške u imenima brendova i njihovim veb adresama.

Foto: Group-IB


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook ima nove igre za decu koje treba da ih nauče kako da bezbedno koriste internet

Facebook ima nove igre za decu koje treba da ih nauče kako da bezbedno koriste internet

Facebook je najavio nove aktivnosti na svojoj platformi za decu, Messenger Kids, koje treba da pomognu deci da nauče kako da bezbedno koriste interne... Dalje

Prevaranti koriste video snimke ukradene sa TikToka da bi prevarili gledaoce YouTube Shortsa

Prevaranti koriste video snimke ukradene sa TikToka da bi prevarili gledaoce YouTube Shortsa

Prevaranti zloupotrebljavaju YouTube Shorts, koji se pokazao kao odlična platforma za prikazivanje sadržaja ukradenog sa TikToka milionima gledalaca... Dalje

Meta objavila novi vodič za bezbednosti i privatnost na Facebooku, Instagramu i WhatsAppu

Meta objavila novi vodič za bezbednosti i privatnost na Facebooku, Instagramu i WhatsAppu

Meta je objavila vodič sa savetima za novinare koji treba da im pomognu da njihove informacije i nalozi budu bezbedni, kao i da zaštite svoje izvore... Dalje

Facebook uvodi Centar za privatnost

Facebook uvodi Centar za privatnost

Meta (kompanija ranije poznata kao Facebook) predstavila je Centar za privatnost, za koji kaže da ga možete koristiti da biste saznali kako kompanij... Dalje

VKontakte uvodi verifikaciju u dva koraka koja će od februara biti obavezna

VKontakte uvodi verifikaciju u dva koraka koja će od februara biti obavezna

VK konačno uvodi dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) na svim svojim servisima i planira da ona postane obavezna od februara sledeće godine za adminis... Dalje