Chromeov blokator reklama biće dostupan svim korisnicima od 9. jula

Ostale vesti, 14.01.2019, 00:00 AM

Chromeov blokator reklama biće dostupan svim korisnicima od 9. jula

Google je najavio da će Chromeov ugrađeni program za blokiranje reklama biti predstavljen korisnicima širom sveta počev od 9. jula ove godine.

Trenutno, Chromeov blokator reklama je aktivan samo za korisnike Chromea u SAD, Kanadi i Evropi, kojima je dostupan od februara 2018. godine.

Chromeov ugrađeni program za blokiranje reklama nije blokator reklama u klasičnom značenju te reči. On ne blokira sve reklame, već samo reklame na web sajtovima koji imaju nametljive reklame koje imaju negativan uticaj na korisničko iskustvo pretraživanja interneta.

Oglasi koje Google smatra intruzivnim definisani su u Standardima za bolje oglase, koji predstavljaju skup standarda za online oglase koje je sastavila Koalicija za bolje oglase, grupa posvećena poboljšanju web oglašavanja.

Standardi za bolje oglase usvojeni su na osnovu povratnih informacija više od 66000 korisnika širom sveta. Danas Standardi za bolje oglase navode 12 oglasnih iskustava za koje se smatra da imaju negativan uticaj na iskustvo korisnika na internetu.

Postoje četiri vrste negativnih oglasa na desktop uređajima (iskačući oglasi, video oglasi sa zvukom koji se automatski puštaju, oglasi sa odbrojavanjem, veliki “lepljivi” oglasi) i osam na mobilnim uređajima (iskačući oglasi, oglasi koji se prikazuju posetiocima pre nego što se prikaže početna stranica sajat, gustina oglasa veća od 30%, treptanje animiranih oglasa, automatska reprodukcija video oglasa sa zvukom, oglasi pre početne stranice sa odbrojavanjem, oglasi preko celog ekrana koji primoravaju korisnike da skroluju oglas koji se pojavljuje iznad sadržaja stranice, veliki “lepljivi” oglasi).

Počev od 9. jula ove godine, Chrome neće učitavati nijedan oglas na web sajtovima na kojima se nalazi neki od ovakvih oglasa.

Vlasnici web sajtova mogu proveriti da li njihovi sajtovi sadrže oglase koji krše standarde za bolje oglase pomoću posebne kontrolne table pod nazivom Ad Experience Report, gde mogu zatražiti i uklanjanje sa Googleove liste blokiranih kada reše probleme sa spornim oglasima.

Ovo ne bi trebalo da bude nešto novo za vlasnike web sajtova, pošto su mnogi već popravili ovakve propuste na svojim sajtovima prošle godine, tačnije od kraja 2017. godine kada je Google prvi put objavio Chromeov ugrađeni program za blokiranje oglasa za Severnu Ameriku i Evropu.

"U SAD, Kanadi i Evropi, vlasnici web sajtova su uspeli da naprave izmene oglasa na svojim web sajtovima”, kažu iz Googlea. U kompaniji tvrde da je to slučaj sa dve trećine svih izdavača koji su se uskladili sa standardima za bolje oglase.

Kao što je Google više puta naveo, Chromeov ugrađeni blokator oglasa ima za cilj uspostavljanje ravnoteže između programa koji blokiraju oglase koji blokiraju sve oglase i koji loše utiču na prihod web sajtova koji nude besplatan sadržaj, i web sajtova koji bombarduju korisnike nametljivim reklamama ne pružajući im smislen sadržaj.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Rusija usvojila zakon koji predviđa zatvorsku kaznu za vređanje vlasti na internetu

Rusija usvojila zakon koji predviđa zatvorsku kaznu za vređanje vlasti na internetu

Ruska Državna Duma usvojila je novi kontroverzni zakon koji predviđa zatvorsku kaznu za one koji na internetu “pokazuju očigledno nepoštovan... Dalje

Kanada saopštila da se nastavlja proces izručenja direktorke kompanije Huawei

Kanada saopštila da se nastavlja proces izručenja direktorke kompanije Huawei

Kanada je saopštila da će dozvoliti da se proces ekstradicije glavnog finansijskog direktora kompanije Huawei nastavi, ali da sud mora doneti kona... Dalje

Zašto se Microsoft neće otarasiti Windowsa 7 tako lako

Zašto se Microsoft neće otarasiti Windowsa 7 tako lako

Planirano je da se Windows 7 “penzioniše” u januaru 2020. godine, ali svi podaci ukazuju da to neće ići lako. Prošlog meseca, na prim... Dalje

Google 2. aprila gasi Google+

Google 2. aprila gasi Google+

Google je juče objavio da će ugasiti svoju Google+ društvenu mrežu za korisnike već 2. aprila 2019. godine, i da će obrisati sve korisničke na... Dalje

Google najavio promene koje bi mogle da unište ekstenzije koje blokiraju oglase

Google najavio promene koje bi mogle da unište ekstenzije koje blokiraju oglase

Razvojni tim Google Chromea radi na promenama koje bi mogle da onemoguće funkcionalnost programa za blokiranje oglasa kao što su uBlock Origin i uMa... Dalje