EU će preduzeti mere protiv Google-a zbog sporne politike privatnosti

Ostale vesti, 19.02.2013, 10:08 AM

EU će preduzeti mere protiv Google-a zbog sporne politike privatnosti

Evropska unija planira da do leta preduzme određene korake protiv Google-a zbog sporne politike kompanije prema privatnosti podataka korisnika.

Počev od marta prošle godine, Google kombinuje podatke sa svojih sajtova kako bi unapredio cilljano reklamiranje, što regulatorna tela Evropske unije vide kao veliki rizik za privatnost korisnika, izveštava britanski BBC. Nova politika Google-a koja je stupila na snagu u martu prošle godine objedinila je 60 pojedinačnih politika privatnosti u jedan ugovor.

U oktobru prošle godine, kompaniji je dat rok od četiri meseca da promeni svoju politiku. Međutim, od tada do danas internet gigant nije napravio nijedan jedini korak u pravcu koji je od kompanije zahtevala Evropska unija. A kako izgleda, Google i nema nameru da odustane od svojih metoda kombinovanja korisničkih podataka u korist oglašivača.

Predstavnik francuskog regulatornog tela CNIL rekao je BBC-ju da su se zbog ovoga nadležni za zaštitu podataka Evropske unije odlučili da deluju i da nastave započetu istragu. Predloženo je da se oformi radna grupa, koju će predvoditi CNIL, koja bi koordinisala sve aktivnosti kako bi konkretne mere protiv Google-a bile preduzete pre početka leta.

Iz Google-a kažu da je kompanija poštovala evropske zakone i da u potpunosti sarađuje sa CNIL-om u ovom procesu što će činiti i ubuduće.

Od 27 regulatornih tela za zaštitu podataka Evropske unije, 24 je potpisalo pismo koje sadrži 12 preporuka koje su rezultat devetomesečne istrage prakse kompanije Google u vezi prikupljanja korisničkih podataka. Jednom od tih preporuka Google-u je predloženo da omogući korisnicima svojih servisa da odaberu pod kojim uslovima će njihovi podaci moći da se kombinuju i da se za takvu odluku omogući namensko dugme tako da korisniku bude dovoljan jedan klik na njega za promenu uslova. Google bi, prema preporukama, trebalo da ima alate kojima bi korisnici mogli da ograniče korišćenje podataka od strane kompanije. Primera radi, korisnik bi mogao da dozvoli prikupljanje podataka u cilju poboljšanja bezbednosti ali ne i za ciljano reklamiranje.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft pokušava da se izbori sa lažnim vestima prikazivanjem upozorenja u Edgeu za mobilne uređaje

Microsoft pokušava da se izbori sa lažnim vestima prikazivanjem upozorenja u Edgeu za mobilne uređaje

Microsoft je počeo da upozorava korisnike svog mobilnog pregledača Edge na nepouzdane sajtove sa vestima. Tehnološki gigant se udružio sa NewsGuar... Dalje

Windowsu 7 ističe vreme: Microsoft ukida podršku za godinu dana

Windowsu 7 ističe vreme: Microsoft ukida podršku za godinu dana

Sat otkucava za Windows 7: Microsoft će ukinuti podršku za svoj operativni sistem iz 2009. godine za tačno godinu dana, tako da korisnici koji ga ... Dalje

Chromeov blokator reklama biće dostupan svim korisnicima od 9. jula

Chromeov blokator reklama biće dostupan svim korisnicima od 9. jula

Google je najavio da će Chromeov ugrađeni program za blokiranje reklama biti predstavljen korisnicima širom sveta počev od 9. jula ove godine. Tr... Dalje

Zaposleni u Huawei kažnjeni zbog tvita poslatog sa iPhonea

Zaposleni u Huawei kažnjeni zbog tvita poslatog sa iPhonea

Dva radnika kompanije Huawei kažnjena su zato što su poslali tvit sa Twitter naloga kineske telekomunikacione kompanije sa iPhonea. Sporni tvit je n... Dalje

Apple priznao da je vlastima iz celog sveta uglavnom odobravao pristup podacima svojih korisnika

Apple priznao da je vlastima iz celog sveta uglavnom odobravao pristup podacima svojih korisnika

Apple je u prvoj polovini 2018. godine odobrio više od 25000 zahteva vlasti za pristup podacima korisnika, objavila je kompanija. Najnoviji "Izvešta... Dalje