EU će preduzeti mere protiv Google-a zbog sporne politike privatnosti

Ostale vesti, 19.02.2013, 10:08 AM

EU će preduzeti mere protiv Google-a zbog sporne politike privatnosti

Evropska unija planira da do leta preduzme određene korake protiv Google-a zbog sporne politike kompanije prema privatnosti podataka korisnika.

Počev od marta prošle godine, Google kombinuje podatke sa svojih sajtova kako bi unapredio cilljano reklamiranje, što regulatorna tela Evropske unije vide kao veliki rizik za privatnost korisnika, izveštava britanski BBC. Nova politika Google-a koja je stupila na snagu u martu prošle godine objedinila je 60 pojedinačnih politika privatnosti u jedan ugovor.

U oktobru prošle godine, kompaniji je dat rok od četiri meseca da promeni svoju politiku. Međutim, od tada do danas internet gigant nije napravio nijedan jedini korak u pravcu koji je od kompanije zahtevala Evropska unija. A kako izgleda, Google i nema nameru da odustane od svojih metoda kombinovanja korisničkih podataka u korist oglašivača.

Predstavnik francuskog regulatornog tela CNIL rekao je BBC-ju da su se zbog ovoga nadležni za zaštitu podataka Evropske unije odlučili da deluju i da nastave započetu istragu. Predloženo je da se oformi radna grupa, koju će predvoditi CNIL, koja bi koordinisala sve aktivnosti kako bi konkretne mere protiv Google-a bile preduzete pre početka leta.

Iz Google-a kažu da je kompanija poštovala evropske zakone i da u potpunosti sarađuje sa CNIL-om u ovom procesu što će činiti i ubuduće.

Od 27 regulatornih tela za zaštitu podataka Evropske unije, 24 je potpisalo pismo koje sadrži 12 preporuka koje su rezultat devetomesečne istrage prakse kompanije Google u vezi prikupljanja korisničkih podataka. Jednom od tih preporuka Google-u je predloženo da omogući korisnicima svojih servisa da odaberu pod kojim uslovima će njihovi podaci moći da se kombinuju i da se za takvu odluku omogući namensko dugme tako da korisniku bude dovoljan jedan klik na njega za promenu uslova. Google bi, prema preporukama, trebalo da ima alate kojima bi korisnici mogli da ograniče korišćenje podataka od strane kompanije. Primera radi, korisnik bi mogao da dozvoli prikupljanje podataka u cilju poboljšanja bezbednosti ali ne i za ciljano reklamiranje.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li će muke Huaweija sa američkim vlastima uskoro biti okončane?

Da li će muke Huaweija sa američkim vlastima uskoro biti okončane?

Američkim kompanijama bi moglo biti omogućeno da posluju sa Huaweijem za dve nedelje, navodi se u izveštaju agencije Rojters. Kineski tehnološki g... Dalje

Microsoft i Xbox nalozi biće ugašeni ako se ne koriste 2 godine

Microsoft i Xbox nalozi biće ugašeni ako se ne koriste 2 godine

Većina online servisa zahteva od nas da registrujemo naloge. Ali mnogi od nas imaju naloge koji se nisu dugo koristili i koji su možda i zaboravlje... Dalje

Francuska usvaja zakon protiv govora mržnje na društvenim mrežama

Francuska usvaja zakon protiv govora mržnje na društvenim mrežama

Francuski zakonodavci odobrili su u četvrtak odredbu koja će primorati tehnološke kompanije kao što su Facebook i Google da uklone sadržaj koji f... Dalje

Chrome će uskoro blokirati ''teške reklame''

Chrome će uskoro blokirati ''teške reklame''

Google radi na novom blokatoru reklama za Chrome, ali ne sa ciljem da ukloni sve reklame koje se pojavljuju prilikom učitavanja stranica, već samo ... Dalje

Posle Trampove izjave o ukidanju zabrane, Huawei još uvek ne zna da li će biti skinut sa crne liste

Posle Trampove izjave o ukidanju zabrane, Huawei još uvek ne zna da li će biti skinut sa crne liste

Huawei je trenutno u nezgodnoj poziciji, jer kompanija ne može sa sigurnošću da kaže da li joj je dozvoljeno da koristi Googleov Android za svoje... Dalje