EU će preduzeti mere protiv Google-a zbog sporne politike privatnosti

Ostale vesti, 19.02.2013, 10:08 AM

EU će preduzeti mere protiv Google-a zbog sporne politike privatnosti

Evropska unija planira da do leta preduzme određene korake protiv Google-a zbog sporne politike kompanije prema privatnosti podataka korisnika.

Počev od marta prošle godine, Google kombinuje podatke sa svojih sajtova kako bi unapredio cilljano reklamiranje, što regulatorna tela Evropske unije vide kao veliki rizik za privatnost korisnika, izveštava britanski BBC. Nova politika Google-a koja je stupila na snagu u martu prošle godine objedinila je 60 pojedinačnih politika privatnosti u jedan ugovor.

U oktobru prošle godine, kompaniji je dat rok od četiri meseca da promeni svoju politiku. Međutim, od tada do danas internet gigant nije napravio nijedan jedini korak u pravcu koji je od kompanije zahtevala Evropska unija. A kako izgleda, Google i nema nameru da odustane od svojih metoda kombinovanja korisničkih podataka u korist oglašivača.

Predstavnik francuskog regulatornog tela CNIL rekao je BBC-ju da su se zbog ovoga nadležni za zaštitu podataka Evropske unije odlučili da deluju i da nastave započetu istragu. Predloženo je da se oformi radna grupa, koju će predvoditi CNIL, koja bi koordinisala sve aktivnosti kako bi konkretne mere protiv Google-a bile preduzete pre početka leta.

Iz Google-a kažu da je kompanija poštovala evropske zakone i da u potpunosti sarađuje sa CNIL-om u ovom procesu što će činiti i ubuduće.

Od 27 regulatornih tela za zaštitu podataka Evropske unije, 24 je potpisalo pismo koje sadrži 12 preporuka koje su rezultat devetomesečne istrage prakse kompanije Google u vezi prikupljanja korisničkih podataka. Jednom od tih preporuka Google-u je predloženo da omogući korisnicima svojih servisa da odaberu pod kojim uslovima će njihovi podaci moći da se kombinuju i da se za takvu odluku omogući namensko dugme tako da korisniku bude dovoljan jedan klik na njega za promenu uslova. Google bi, prema preporukama, trebalo da ima alate kojima bi korisnici mogli da ograniče korišćenje podataka od strane kompanije. Primera radi, korisnik bi mogao da dozvoli prikupljanje podataka u cilju poboljšanja bezbednosti ali ne i za ciljano reklamiranje.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Procureli dokumenti koji navodno otkrivaju da je Huawei kršio američke sankcije

Procureli dokumenti koji navodno otkrivaju da je Huawei kršio američke sankcije

Interni dokumenti u koje je Rojters imao uvid pokazuju da je Huawei računarsku opremu kompanije Hewlett-Packard isporučio najvećem iranskom mobiln... Dalje

Microsoft reklamira Edge u Windowsu 10 na račun konkurentskog Firefoxa

Microsoft reklamira Edge u Windowsu 10 na račun konkurentskog Firefoxa

Microsoft je nedavno objavio novu verziju Microsoft Edgea baziranu na Chromiumu, tako da ne iznenađuje to što kompanija sada pokušava da ubedi kori... Dalje

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google postavlja nova ograničenja za video oglase u Chromeu i na YouTubeu. Chrome će blokirati oglase koji se reprodukuju usred kratkih videa, duž... Dalje

Da li spremni dočekujete 14. januar i ukidanje podrške za Windows 7?

Da li spremni dočekujete 14. januar i ukidanje podrške za Windows 7?

Samo nekoliko dana nas deli od trenutka kada će Windows 7 dobiti poslednji paket bezbednosnih ispravki, posle čega će Microsoft ukinuti podršku za... Dalje

Booking.com obećao da će prestati da obmanjuje i vrši pritisak na korisnike

Booking.com obećao da će prestati da obmanjuje i vrši pritisak na korisnike

Popularni sajt Booking.com pristao je da izvrši niz promena na platformi nakon razgovora sa Evropskom komisijom i nacionalnim potrošačkim organizac... Dalje