FTC kritikuje Google zbog odbijanja da uvede Do Not Track funkciju u Chrome

Ostale vesti, 22.04.2011, 13:22 PM

FTC kritikuje Google zbog odbijanja da uvede Do Not Track funkciju u Chrome

Predsednik američke Federalne trgovinske organizacija (Federal Trade Commission, FTC) Džon Lebovic prozvao je ove nedelje kompaniju Google zbog oklevanja da uvede “Do Not Track” funkciju u svoj browser Chrome koja omogućava korisnicima da izaberu da li žele da njihove aktivnosti tokom surfovanja vebom prate veb sajtovi i oglašivači.

Iz Apple-a je nedavno stigla vest da će dodati funkciju “Do Not Track” svom browser-u Safari, a pre njega su to učinili Microsoft i Mozilla. “Jedini koji oklevaju - kompanija koja ne učestvuje u ovome onoliko koliko bismo mi želeli je Google,” rekao je Lebovic u intervijuu za Politico.

Funkciju “Do Not Track” promovisala je upravo FTC zajedno sa zastupnicima prava na privatnost korisnika na internetu, uključujući tu i Electronic Frontier Foundation (EFF). Svi oni zastupaju stav da je uvođenje ove funkcije u browser-e najbolji način da se zaštiti privatnost internet korisnika.

Microsoft i Mozilla dodali su “Do Not Track” funkciju u najnovije verzije svojih browser-a, Internet Explorer 9 i Firefox 4. Iako Apple nije zvanično potvrdio da će sledeća verzija Safari browser-a uključivati “Do Not Track” funkciju, programeri kažu da se funkcija nalazi u ranim izdanjima browser-a koji dolazi u paketu sa Mac OS X 10.7 čije se objavljivanje očekuje tokom leta.

Ovo znači da samo Google-ov browser Chrome i Opera ostaju po strani. Šta više, nijedan od ova dva proizvođača ne planira da u skorije vreme integriše ovu funkciju u svoj softver.

“Ovakve funkcije mogu omogućiti bolju privatnost ali i potencijalno doprineti lažnom osećaju sigurnosti,” kaže Tomas Ford, portparol kompanije Opera. “Postoji i mogućnost komplikacija kada neki veb sajtovi ne poštuju "Do Not Track” funkciju.” Iz Opere ne odbacuju mogućnost uvođenja ove funkcionalnosti, ali kažu da se trenutno ona istražuje.

U Google-u imaju sopstveni koncept privatnosti i nemaju nameru da se se obavezuju na primenu “Do Not Track” funkcije. Oni kažu da će nastaviti da nude korisnicima sopstvenu varijantu funkcije zaštite privatnosti korisnika na vebu - Keep My Opt-Outs, koja je dodatak za Chrome. Keep My Opt-Outs plug-in blokira ciljane reklame 60-ak kompanija i mreža oglašivača. Ovaj dodatak je za sada dostupan samo korisnicima Chrome-a, ali iz Google-a najavljuju da će uskoro slične alatke biti objavljene i za Firefox i Internet Explorer.

Iz kompanije nisu želeli da komentarišu kritike koje je na njen račun uputio Lebovic.

Kritike na račun Google-a uputio je i direktor zajednice programera Mozilla-e Asa Dotzler, koji je u tekstu na privatnom blogu rekao da je neprihvatanje Google-a da integriše “Do Not Track” funkciju u Chrome sramota i da je to odraz pritiska koji nad razvojnim timom browser-a vrši Google-ovo poslovanje koje je u vezi sa oglašavanjem.

Funkcija koju nudi Google i koja navodno štiti privatnost ustvari znači: “Nećemo vam pokazivati oglase, ali ćemo i dalje prikupljati podatke o vama,” kaže jedan od trojice istraživača koji su radili na razvoju najnove “Do Not Track” tehnologije, Džonatan Majer.

Najveći deo prihoda koje ostvaruje kompanija Google dolazi upravo od poslova koji se tiču oglašavanja na mreži, a interesi tog poslovanja su u sukobu sa tehnologijama kakva je “Do Not Track”.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Kazne zbog kršenja Opšte uredbe EU o zaštiti podataka za godinu dana porasle za 168%

Kazne zbog kršenja Opšte uredbe EU o zaštiti podataka za godinu dana porasle za 168%

Troškovi koje su kompanije imale po osnovu kazni izrečenih u skladu sa Opštom uredbom EU o zaštiti podataka (GDPR) porasli su za 168%, na više od... Dalje

Google najavio uvođenje Privacy Sandboxa na Android 13 početkom sledeće godine

Google najavio uvođenje Privacy Sandboxa na Android 13 početkom sledeće godine

Google je najavio da će početkom sledeće godine započeti uvođenje Privacy Sandbox sistema za ograničeni broj Android 13 uređaja. Privacy Sandbo... Dalje

Gugl kažnjen sa 391,5 miliona dolara zbog tajnog praćenja korisnika

Gugl kažnjen sa 391,5 miliona dolara zbog tajnog praćenja korisnika

Internet gigant Gugl pristao je da plati rekordnih 391,5 miliona dolara za rešavanje spora po tužbi koju su zajedno podneli državni tužioci 40 ame... Dalje

Rusija kaznila TikTok zbog ''LGBT propagande'' i Twitch zbog ''ukrajinskih laži''

Rusija kaznila TikTok zbog ''LGBT propagande'' i Twitch zbog ''ukrajinskih laži''

Rusija je kaznila TikTok jer nije izbrisao sadržaj koji krši ruske zakone o „LGBT propagandi“ i Twitch zbog video intervjua sa Aleksijem... Dalje

Google kažnjen zbog obmanjivanja korisnika i prikupljanja podataka o lokaciji

Google kažnjen zbog obmanjivanja korisnika i prikupljanja podataka o lokaciji

Australijska komisija za konkurenciju i potrošače (ACCC) kaznila je Google sa 60 miliona dolara zbog toga što je kompanija skoro dve godine, od jan... Dalje