Google planira da blokira oglase u Chromeu

Ostale vesti, 21.04.2017, 00:30 AM

Google planira da blokira oglase u Chromeu

Google planira da mobilnim i desktop verzijama svog popularnog browsera Chrome doda funkciju koja će blokirati reklame, objavio je Wall Street Journal, pozivajući se na svoje izvore u kompaniji koji su upoznati sa njenim planovima.

Funkcija koja će blokirati reklame mogla bi biti podrazumevana opcija za sve korisnike Chromea. Taj ad blocker će funkcionisati na sličan način kao i svi programi koji blokiraju oglase. Međutim, on bi trebalo da filtrira samo određenu vrstu oglasa za koje se smatra da loše utiču na korisničko iskustvo tokom surfovanja webom.

Google bi novu funkciju mogao da najavi narednih nedelja, ali još uvek se odlučuje o konkretnim detaljima.

Izvori WSJ kažu da će Chromeova funkcija za blokiranje oglasa blokirati samo "neprihvatljive oglase".

Neprihvatljivi oglasi bi bili oni koje je definisala Koalicija za bolje oglase, grupa koja je objavila spisak standarda za oglase, prema kojima su "ispod granice prihvatljivog za korisnike" agresivne reklame kao što su one u pop-up prozorima, zatim video oglasi sa pratećim zvukom koji se automatski emituju, oglasi koji prekrivaju veliki deo ekrana, kao i oglasi sa tajmerima za odbrojavanje koji se prikazuju na svojim stranicama koje se učitavaju pre stranice koju je korisnik nameravao da poseti.

Kao moguće rešenje u Googleu razmatraju blokiranje svih oglasa koji se pojavljuju na sajtovima sa spornim oglasima, umesto blokiranja pojedinačnih spornih oglasa. Drugim rečima, od vlasnika sajtovova možda će se tražiti da ispune sve standarde u vezi oglasa i da uklone sve oglase koji ne ispunjavaju navedene standarde, kako se ne bi dogodilo da im svi oglasi sa sajtova budu blokirani u Chromeu.

Iz Googlea su odbili da komentarišu pisanje WSJ.

Iako blokiranje oglasa može izgledati čudno, imajući u vidu da Google veliki deo svojih prihoda duguje online oglašavanju, potez je zapravo odbrambeni, kažu upućeni izvori iz kompanije.

Broj alata koji blokiraju oglase ubrzano raste iz godine u godinu. Čak 11% celokupne internet populacije koristi programe za blokiranje oglasa, a taj broj neprestano raste. 26% korisnika interneta u SAD koristi softver za blokiranje oglasa na svojim desktop računarima.

U Googleu se nadaju da će uključivanje sopstvenih filtera za blokiranje oglasa zaustaviti dalji rast alata za blokiranje oglasa koje nude druge kompanije od kojih neke naplaćuju za puštanje oglasa kroz svoje filtere.

Google već plaća svoje učešće u programu "Prihvatljivi oglasi" koji nudi kompanija Eyeo GmbH koja razvija popularni alat za blokiranje oglasa Adblock Plus. Tako reklame na Google pretraživaču i neki drugi oglasi prolaze filtere Adblock Plusa.

Rast industrije softvera koji blokira oglase je zabrinjavajući trend za Google, koji je samo prošle godine od oglašavanja zaradio više od 60 milijardi dolara, što je 90% godišnjih prihoda kompanije. Postoji zabrinutost za druge online izdavače i servise koji se oslanjaju na prihod od reklama, od kojih mnogi sarađuju sa Googleom koji im pomaže da prodaju oglasni prostor na njihovim sajtovima.

Chrome trenutno ima dominantnu poziciju na tržištu browsera, pa bi ovaj potez mogao da obezbedi Googleu veću kontrolu nad blokiranjem oglasa.

Kontrola blokade oglasa omogućila bi Googleu da bude siguran da se njegovi oglasi prikazuju, bar kada su u pitanju korisnici Chromea. Sada Googleove oglase blokira većina programa za blokiranje oglasa.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Rusija kaznila WhatsApp, Facebook i Twitter zato što podatke ruskih korisnika ne čuvaju u Rusiji

Rusija kaznila WhatsApp, Facebook i Twitter zato što podatke ruskih korisnika ne čuvaju u Rusiji

Moskovski sud kaznio je WhatsApp, Facebook i Twitter zbog toga što ne čuvaju podatke ruskih korisnika unutar granica Rusije, objavio je Roskomnadzor... Dalje

Kina zabranila mlađima od 16 godina pojavljivanje na striming i video platformama

Kina zabranila mlađima od 16 godina pojavljivanje na striming i video platformama

Kineska uprava za sajber prostor (CAC) u sredu je donela odluku kojom zabranjuje pojavljivanje mlađih od 16 godina u sadržaju na striming i video pl... Dalje

Rusija tužila Facebook, Google, Telegram i Twitter zbog ''zabranjenog sadržaja''

Rusija tužila Facebook, Google, Telegram i Twitter zbog ''zabranjenog sadržaja''

Rusija je podnela tužbe protiv Facebooka, Googlea, Telegrama i Twittera zbog toga što nisu uklonili sadržaj koji se smatra nezakonitim. Kremlj tvrd... Dalje

Internet Explorer neće biti na Windowsu 11

Internet Explorer neće biti na Windowsu 11

Najavljujući Windows 11, Microsoft je naveo funkcije i aplikacije koje će biti uklonjene kada korisnici nadograde operativni sistem. U saopštenju ... Dalje

WhatsApp tuži indijsku vladu zbog kršenja prava privatnosti korisnika

WhatsApp tuži indijsku vladu zbog kršenja prava privatnosti korisnika

WhatsApp je podneo tužbu protiv indijske vlade tražeći da se spreči primena novih propisa koji danas stupaju na snagu, a koji će primorati kompan... Dalje