Google planira da blokira oglase u Chromeu

Ostale vesti, 21.04.2017, 00:30 AM

Google planira da blokira oglase u Chromeu

Google planira da mobilnim i desktop verzijama svog popularnog browsera Chrome doda funkciju koja će blokirati reklame, objavio je Wall Street Journal, pozivajući se na svoje izvore u kompaniji koji su upoznati sa njenim planovima.

Funkcija koja će blokirati reklame mogla bi biti podrazumevana opcija za sve korisnike Chromea. Taj ad blocker će funkcionisati na sličan način kao i svi programi koji blokiraju oglase. Međutim, on bi trebalo da filtrira samo određenu vrstu oglasa za koje se smatra da loše utiču na korisničko iskustvo tokom surfovanja webom.

Google bi novu funkciju mogao da najavi narednih nedelja, ali još uvek se odlučuje o konkretnim detaljima.

Izvori WSJ kažu da će Chromeova funkcija za blokiranje oglasa blokirati samo "neprihvatljive oglase".

Neprihvatljivi oglasi bi bili oni koje je definisala Koalicija za bolje oglase, grupa koja je objavila spisak standarda za oglase, prema kojima su "ispod granice prihvatljivog za korisnike" agresivne reklame kao što su one u pop-up prozorima, zatim video oglasi sa pratećim zvukom koji se automatski emituju, oglasi koji prekrivaju veliki deo ekrana, kao i oglasi sa tajmerima za odbrojavanje koji se prikazuju na svojim stranicama koje se učitavaju pre stranice koju je korisnik nameravao da poseti.

Kao moguće rešenje u Googleu razmatraju blokiranje svih oglasa koji se pojavljuju na sajtovima sa spornim oglasima, umesto blokiranja pojedinačnih spornih oglasa. Drugim rečima, od vlasnika sajtovova možda će se tražiti da ispune sve standarde u vezi oglasa i da uklone sve oglase koji ne ispunjavaju navedene standarde, kako se ne bi dogodilo da im svi oglasi sa sajtova budu blokirani u Chromeu.

Iz Googlea su odbili da komentarišu pisanje WSJ.

Iako blokiranje oglasa može izgledati čudno, imajući u vidu da Google veliki deo svojih prihoda duguje online oglašavanju, potez je zapravo odbrambeni, kažu upućeni izvori iz kompanije.

Broj alata koji blokiraju oglase ubrzano raste iz godine u godinu. Čak 11% celokupne internet populacije koristi programe za blokiranje oglasa, a taj broj neprestano raste. 26% korisnika interneta u SAD koristi softver za blokiranje oglasa na svojim desktop računarima.

U Googleu se nadaju da će uključivanje sopstvenih filtera za blokiranje oglasa zaustaviti dalji rast alata za blokiranje oglasa koje nude druge kompanije od kojih neke naplaćuju za puštanje oglasa kroz svoje filtere.

Google već plaća svoje učešće u programu "Prihvatljivi oglasi" koji nudi kompanija Eyeo GmbH koja razvija popularni alat za blokiranje oglasa Adblock Plus. Tako reklame na Google pretraživaču i neki drugi oglasi prolaze filtere Adblock Plusa.

Rast industrije softvera koji blokira oglase je zabrinjavajući trend za Google, koji je samo prošle godine od oglašavanja zaradio više od 60 milijardi dolara, što je 90% godišnjih prihoda kompanije. Postoji zabrinutost za druge online izdavače i servise koji se oslanjaju na prihod od reklama, od kojih mnogi sarađuju sa Googleom koji im pomaže da prodaju oglasni prostor na njihovim sajtovima.

Chrome trenutno ima dominantnu poziciju na tržištu browsera, pa bi ovaj potez mogao da obezbedi Googleu veću kontrolu nad blokiranjem oglasa.

Kontrola blokade oglasa omogućila bi Googleu da bude siguran da se njegovi oglasi prikazuju, bar kada su u pitanju korisnici Chromea. Sada Googleove oglase blokira većina programa za blokiranje oglasa.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Rusija se sprema za zabranu Telegrama

Rusija se sprema za zabranu Telegrama

Ruska federalna služba za nadzor komunikacija Roskomnadzor podnela je prošle nedelje tužbu protiv kompanije Telegram, u čijem je vlasništvu globa... Dalje

Google Chrome i dalje ''tata svih browsera'', Microsoftov Edge se bori za mesto na tržištu

Google Chrome i dalje ''tata svih browsera'', Microsoftov Edge se bori za mesto na tržištu

Google Chrome je i dalje broj jedan desktop browser za korisnike širom sveta, pokazuju podaci NetMarketSharea. Microsoftov Edge, koji je novi podrazu... Dalje

Appleov pametni sat poslužio kao ključni dokaz na suđenju za ubistvo

Appleov pametni sat poslužio kao ključni dokaz na suđenju za ubistvo

Appleov pametni sat poslužio je kao ključni dokaz na jednom suđenju za ubistvo pošto je australijska policija iznela pred sudom podatke koji je pr... Dalje

Windows XP je i dalje daleko od toga da nestane sa tržišta

Windows XP je i dalje daleko od toga da nestane sa tržišta

Podrška za Windows XP zvanično je obustavljena u aprilu 2014., i od tada Microsoft stalno podseća korisnike o prednostima korišćenja novijih ver... Dalje

Facebook pod istragom američke Federalne trgovinske i Evropske komisije

Facebook pod istragom američke Federalne trgovinske i Evropske komisije

Američka Federalna trgovinska komisija (FTC) je najavila da će istražiti kako su privatni podaci miliona korisnika Facebooka završili u rukama kom... Dalje