Google planira da blokira oglase u Chromeu
Ostale vesti, 21.04.2017, 00:30 AM

Google planira da mobilnim i desktop verzijama svog popularnog browsera Chrome doda funkciju koja će blokirati reklame, objavio je Wall Street Journal, pozivajući se na svoje izvore u kompaniji koji su upoznati sa njenim planovima.
Funkcija koja će blokirati reklame mogla bi biti podrazumevana opcija za sve korisnike Chromea. Taj ad blocker će funkcionisati na sličan način kao i svi programi koji blokiraju oglase. Međutim, on bi trebalo da filtrira samo određenu vrstu oglasa za koje se smatra da loše utiču na korisničko iskustvo tokom surfovanja webom.
Google bi novu funkciju mogao da najavi narednih nedelja, ali još uvek se odlučuje o konkretnim detaljima.
Izvori WSJ kažu da će Chromeova funkcija za blokiranje oglasa blokirati samo "neprihvatljive oglase".
Neprihvatljivi oglasi bi bili oni koje je definisala Koalicija za bolje oglase, grupa koja je objavila spisak standarda za oglase, prema kojima su "ispod granice prihvatljivog za korisnike" agresivne reklame kao što su one u pop-up prozorima, zatim video oglasi sa pratećim zvukom koji se automatski emituju, oglasi koji prekrivaju veliki deo ekrana, kao i oglasi sa tajmerima za odbrojavanje koji se prikazuju na svojim stranicama koje se učitavaju pre stranice koju je korisnik nameravao da poseti.
Kao moguće rešenje u Googleu razmatraju blokiranje svih oglasa koji se pojavljuju na sajtovima sa spornim oglasima, umesto blokiranja pojedinačnih spornih oglasa. Drugim rečima, od vlasnika sajtovova možda će se tražiti da ispune sve standarde u vezi oglasa i da uklone sve oglase koji ne ispunjavaju navedene standarde, kako se ne bi dogodilo da im svi oglasi sa sajtova budu blokirani u Chromeu.
Iz Googlea su odbili da komentarišu pisanje WSJ.
Iako blokiranje oglasa može izgledati čudno, imajući u vidu da Google veliki deo svojih prihoda duguje online oglašavanju, potez je zapravo odbrambeni, kažu upućeni izvori iz kompanije.
Broj alata koji blokiraju oglase ubrzano raste iz godine u godinu. Čak 11% celokupne internet populacije koristi programe za blokiranje oglasa, a taj broj neprestano raste. 26% korisnika interneta u SAD koristi softver za blokiranje oglasa na svojim desktop računarima.
U Googleu se nadaju da će uključivanje sopstvenih filtera za blokiranje oglasa zaustaviti dalji rast alata za blokiranje oglasa koje nude druge kompanije od kojih neke naplaćuju za puštanje oglasa kroz svoje filtere.
Google već plaća svoje učešće u programu "Prihvatljivi oglasi" koji nudi kompanija Eyeo GmbH koja razvija popularni alat za blokiranje oglasa Adblock Plus. Tako reklame na Google pretraživaču i neki drugi oglasi prolaze filtere Adblock Plusa.
Rast industrije softvera koji blokira oglase je zabrinjavajući trend za Google, koji je samo prošle godine od oglašavanja zaradio više od 60 milijardi dolara, što je 90% godišnjih prihoda kompanije. Postoji zabrinutost za druge online izdavače i servise koji se oslanjaju na prihod od reklama, od kojih mnogi sarađuju sa Googleom koji im pomaže da prodaju oglasni prostor na njihovim sajtovima.
Chrome trenutno ima dominantnu poziciju na tržištu browsera, pa bi ovaj potez mogao da obezbedi Googleu veću kontrolu nad blokiranjem oglasa.
Kontrola blokade oglasa omogućila bi Googleu da bude siguran da se njegovi oglasi prikazuju, bar kada su u pitanju korisnici Chromea. Sada Googleove oglase blokira većina programa za blokiranje oglasa.

Izdvojeno
Evropski sud kaznio EU zbog kršenja sopstvenih zakona o zaštiti podataka

Evropski opšti sud kaznio je Evropsku komisiju, izvršno telo Evropske unije odgovorno za predlaganje i sprovođenje zakona u uniji, zbog kršenja so... Dalje
OpenAI kažnjen sa 15 miliona evra zbog načina na koji je koristio podatke korisnika za obuku ChatGPT

Italijanska uprava za zaštitu podataka ( Garante) kaznila je OpenAI sa 15 miliona evra zbog načina na koji aplikacija ChatGPT rukuje ličnim podacim... Dalje
Netflix kažnjen sa 4,75 miliona evra zbog nedovoljne transparentnosti u vezi korišćenja podataka korisnika

Holandski regulator za zaštitu podataka (DPA) kaznio je Netflix sa 4,75 miliona evra jer nije pružio korisnicima dovoljno informacija o tome kako su... Dalje
Rusija zabranila Viber

Rusija je blokirala pristup popularnoj aplikaciji Viber, pošto je ruska savezna služba za nadzor u oblasti telekomunikacija, informacionih tehnologi... Dalje
Apple uklonio brojne VPN aplikacije u Rusiji iz App Store zbog pritiska vlade

Apple je uklonio brojne VPN aplikacije u Rusiji iz App Storea na zahtev ruskog državnog nadzornog organa za komunikacije Roskomnadzor, prenose ruski ... Dalje
Pratite nas
Nagrade