Google planira da blokira oglase u Chromeu

Ostale vesti, 21.04.2017, 00:30 AM

Google planira da blokira oglase u Chromeu

Google planira da mobilnim i desktop verzijama svog popularnog browsera Chrome doda funkciju koja će blokirati reklame, objavio je Wall Street Journal, pozivajući se na svoje izvore u kompaniji koji su upoznati sa njenim planovima.

Funkcija koja će blokirati reklame mogla bi biti podrazumevana opcija za sve korisnike Chromea. Taj ad blocker će funkcionisati na sličan način kao i svi programi koji blokiraju oglase. Međutim, on bi trebalo da filtrira samo određenu vrstu oglasa za koje se smatra da loše utiču na korisničko iskustvo tokom surfovanja webom.

Google bi novu funkciju mogao da najavi narednih nedelja, ali još uvek se odlučuje o konkretnim detaljima.

Izvori WSJ kažu da će Chromeova funkcija za blokiranje oglasa blokirati samo "neprihvatljive oglase".

Neprihvatljivi oglasi bi bili oni koje je definisala Koalicija za bolje oglase, grupa koja je objavila spisak standarda za oglase, prema kojima su "ispod granice prihvatljivog za korisnike" agresivne reklame kao što su one u pop-up prozorima, zatim video oglasi sa pratećim zvukom koji se automatski emituju, oglasi koji prekrivaju veliki deo ekrana, kao i oglasi sa tajmerima za odbrojavanje koji se prikazuju na svojim stranicama koje se učitavaju pre stranice koju je korisnik nameravao da poseti.

Kao moguće rešenje u Googleu razmatraju blokiranje svih oglasa koji se pojavljuju na sajtovima sa spornim oglasima, umesto blokiranja pojedinačnih spornih oglasa. Drugim rečima, od vlasnika sajtovova možda će se tražiti da ispune sve standarde u vezi oglasa i da uklone sve oglase koji ne ispunjavaju navedene standarde, kako se ne bi dogodilo da im svi oglasi sa sajtova budu blokirani u Chromeu.

Iz Googlea su odbili da komentarišu pisanje WSJ.

Iako blokiranje oglasa može izgledati čudno, imajući u vidu da Google veliki deo svojih prihoda duguje online oglašavanju, potez je zapravo odbrambeni, kažu upućeni izvori iz kompanije.

Broj alata koji blokiraju oglase ubrzano raste iz godine u godinu. Čak 11% celokupne internet populacije koristi programe za blokiranje oglasa, a taj broj neprestano raste. 26% korisnika interneta u SAD koristi softver za blokiranje oglasa na svojim desktop računarima.

U Googleu se nadaju da će uključivanje sopstvenih filtera za blokiranje oglasa zaustaviti dalji rast alata za blokiranje oglasa koje nude druge kompanije od kojih neke naplaćuju za puštanje oglasa kroz svoje filtere.

Google već plaća svoje učešće u programu "Prihvatljivi oglasi" koji nudi kompanija Eyeo GmbH koja razvija popularni alat za blokiranje oglasa Adblock Plus. Tako reklame na Google pretraživaču i neki drugi oglasi prolaze filtere Adblock Plusa.

Rast industrije softvera koji blokira oglase je zabrinjavajući trend za Google, koji je samo prošle godine od oglašavanja zaradio više od 60 milijardi dolara, što je 90% godišnjih prihoda kompanije. Postoji zabrinutost za druge online izdavače i servise koji se oslanjaju na prihod od reklama, od kojih mnogi sarađuju sa Googleom koji im pomaže da prodaju oglasni prostor na njihovim sajtovima.

Chrome trenutno ima dominantnu poziciju na tržištu browsera, pa bi ovaj potez mogao da obezbedi Googleu veću kontrolu nad blokiranjem oglasa.

Kontrola blokade oglasa omogućila bi Googleu da bude siguran da se njegovi oglasi prikazuju, bar kada su u pitanju korisnici Chromea. Sada Googleove oglase blokira većina programa za blokiranje oglasa.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Rusija zabranila strane mesindžere u državnim institucijama

Rusija zabranila strane mesindžere u državnim institucijama

Ruska savezna služba za nadzor u oblasti telekomunikacija, informacionih tehnologija i masovnih komunikacija Roskomnadzor upozorila je da je ove nede... Dalje

Kazne zbog kršenja Opšte uredbe EU o zaštiti podataka za godinu dana porasle za 168%

Kazne zbog kršenja Opšte uredbe EU o zaštiti podataka za godinu dana porasle za 168%

Troškovi koje su kompanije imale po osnovu kazni izrečenih u skladu sa Opštom uredbom EU o zaštiti podataka (GDPR) porasli su za 168%, na više od... Dalje

Google najavio uvođenje Privacy Sandboxa na Android 13 početkom sledeće godine

Google najavio uvođenje Privacy Sandboxa na Android 13 početkom sledeće godine

Google je najavio da će početkom sledeće godine započeti uvođenje Privacy Sandbox sistema za ograničeni broj Android 13 uređaja. Privacy Sandbo... Dalje

Gugl kažnjen sa 391,5 miliona dolara zbog tajnog praćenja korisnika

Gugl kažnjen sa 391,5 miliona dolara zbog tajnog praćenja korisnika

Internet gigant Gugl pristao je da plati rekordnih 391,5 miliona dolara za rešavanje spora po tužbi koju su zajedno podneli državni tužioci 40 ame... Dalje

Rusija kaznila TikTok zbog ''LGBT propagande'' i Twitch zbog ''ukrajinskih laži''

Rusija kaznila TikTok zbog ''LGBT propagande'' i Twitch zbog ''ukrajinskih laži''

Rusija je kaznila TikTok jer nije izbrisao sadržaj koji krši ruske zakone o „LGBT propagandi“ i Twitch zbog video intervjua sa Aleksijem... Dalje