Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu
Ostale vesti, 06.02.2020, 02:30 AM
Google postavlja nova ograničenja za video oglase u Chromeu i na YouTubeu. Chrome će blokirati oglase koji se reprodukuju usred kratkih videa, dužine do 8 minuta, a YouTube ih neće prikazivati, objavio je Google u sredu.
To je deo postepenog smanjenja broja oglasa na Googleu, koji želi da spreči ljude da se nerviraju na internetu, uprkos tome što kompanija ostvaruje značajan prihod od reklama. YouTube je za Google ostvario prihod od 15 milijardi dolara u poslednjem kvartalu.
Chrome i YouTube će takođe prestati da dozvoljavaju oglase koji traju duže od 31 sekunde ako ne mogu da budu preskočeni u prvih 5 sekundi. Chrome će početi da blokira takve oglase od 5. avgusta. Takođe, proterani su i oglasi koji prekrivaju srednju trećinu videa ili koji zauzimaju više od 20% površine videa. Nova pravila se zasnivaju na poslednjim smernicama Koalicije za bolje oglase, a one se zasnivaju na istraživanju u koje je bilo uključeno 45000 ljudi u osam zemalja.
Oglasi mogu da vas ometaju, usporavaju web sajtove, gutaju mobilne podatke, troše bateriju i čak isporučuju malvere. Kao rezultat toga, mnogi ljudi instaliraju programe koje blokiraju reklame ili pregledače koji ih blokiraju. Međutim, sve je veća zabrinutost u vezi oglasa koji omogućavaju praćenje ponašanja korisnika na mreži.
Ovo nije prva ovakva promena u Chromeu kada je reč o oglasima. Pre dve godine Chrome je počeo da blokira "nametljive" oglase na web sajtovima za koje je kompanija utvrdila da ih koriste previše.
Počev od Chromea 80 koji je objavljen u utorak, promeniće se i način na koji web sajtovi mogu da daju instrukcije Chromeu da čuva tekstualne fajlove koje se zovu kolačići. Kolačići su korisni za pamćenje da ste prijavljeni na web sajt, ali se takođe mogu koristiti za praćenje i mogu vam stvoriti neke bezbednosne probleme. Da bi poboljšao sigurnost, Google menja način na koji Chrome rukuje sa podešavanjem koje je u vezi kolačića pod nazivom SameSite. Ta promena će za početak biti dostupna “maloj populaciji korisnika”.
Izdvojeno
Evropski sud kaznio EU zbog kršenja sopstvenih zakona o zaštiti podataka
Evropski opšti sud kaznio je Evropsku komisiju, izvršno telo Evropske unije odgovorno za predlaganje i sprovođenje zakona u uniji, zbog kršenja so... Dalje
OpenAI kažnjen sa 15 miliona evra zbog načina na koji je koristio podatke korisnika za obuku ChatGPT
Italijanska uprava za zaštitu podataka ( Garante) kaznila je OpenAI sa 15 miliona evra zbog načina na koji aplikacija ChatGPT rukuje ličnim podacim... Dalje
Netflix kažnjen sa 4,75 miliona evra zbog nedovoljne transparentnosti u vezi korišćenja podataka korisnika
Holandski regulator za zaštitu podataka (DPA) kaznio je Netflix sa 4,75 miliona evra jer nije pružio korisnicima dovoljno informacija o tome kako su... Dalje
Rusija zabranila Viber
Rusija je blokirala pristup popularnoj aplikaciji Viber, pošto je ruska savezna služba za nadzor u oblasti telekomunikacija, informacionih tehnologi... Dalje
Apple uklonio brojne VPN aplikacije u Rusiji iz App Store zbog pritiska vlade
Apple je uklonio brojne VPN aplikacije u Rusiji iz App Storea na zahtev ruskog državnog nadzornog organa za komunikacije Roskomnadzor, prenose ruski ... Dalje
Pratite nas
Nagrade