Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Ostale vesti, 06.02.2020, 02:30 AM

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google postavlja nova ograničenja za video oglase u Chromeu i na YouTubeu. Chrome će blokirati oglase koji se reprodukuju usred kratkih videa, dužine do 8 minuta, a YouTube ih neće prikazivati, objavio je Google u sredu.

To je deo postepenog smanjenja broja oglasa na Googleu, koji želi da spreči ljude da se nerviraju na internetu, uprkos tome što kompanija ostvaruje značajan prihod od reklama. YouTube je za Google ostvario prihod od 15 milijardi dolara u poslednjem kvartalu.

Chrome i YouTube će takođe prestati da dozvoljavaju oglase koji traju duže od 31 sekunde ako ne mogu da budu preskočeni u prvih 5 sekundi. Chrome će početi da blokira takve oglase od 5. avgusta. Takođe, proterani su i oglasi koji prekrivaju srednju trećinu videa ili koji zauzimaju više od 20% površine videa. Nova pravila se zasnivaju na poslednjim smernicama Koalicije za bolje oglase, a one se zasnivaju na istraživanju u koje je bilo uključeno 45000 ljudi u osam zemalja.

Oglasi mogu da vas ometaju, usporavaju web sajtove, gutaju mobilne podatke, troše bateriju i čak isporučuju malvere. Kao rezultat toga, mnogi ljudi instaliraju programe koje blokiraju reklame ili pregledače koji ih blokiraju. Međutim, sve je veća zabrinutost u vezi oglasa koji omogućavaju praćenje ponašanja korisnika na mreži.

Ovo nije prva ovakva promena u Chromeu kada je reč o oglasima. Pre dve godine Chrome je počeo da blokira "nametljive" oglase na web sajtovima za koje je kompanija utvrdila da ih koriste previše.

Počev od Chromea 80 koji je objavljen u utorak, promeniće se i način na koji web sajtovi mogu da daju instrukcije Chromeu da čuva tekstualne fajlove koje se zovu kolačići. Kolačići su korisni za pamćenje da ste prijavljeni na web sajt, ali se takođe mogu koristiti za praćenje i mogu vam stvoriti neke bezbednosne probleme. Da bi poboljšao sigurnost, Google menja način na koji Chrome rukuje sa podešavanjem koje je u vezi kolačića pod nazivom SameSite. Ta promena će za početak biti dostupna “maloj populaciji korisnika”.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Ceo grad ostao bez interneta zbog oca koji je želeo da svojoj deci ograniči upotrebu interneta

Ceo grad ostao bez interneta zbog oca koji je želeo da svojoj deci ograniči upotrebu interneta

Jedan Francuz mogao bi da završi u zatvoru zbog toga što je koristio ometač signala da bi sprečio svoju decu da posle ponoći koriste internet. To... Dalje

Koji su najčešći razlozi koji države navode kada od Googlea traže da ukloni sadržaj

Koji su najčešći razlozi koji države navode kada od Googlea traže da ukloni sadržaj

Od 2009. godine, Google u svojim godišnjim izveštajima o transparentnosti objavljuje i broj zahteva za uklanjanje sadržaja koje dobija od vlada iz ... Dalje

Google odustao od kontroverznih planova o zameni kolačića za praćenje, kompanija sada ima novi plan

Google odustao od kontroverznih planova o zameni kolačića za praćenje, kompanija sada ima novi plan

Google je objavio da odustaje od svojih kontroverznih planova o zameni kolačića trećih strana u korist novog rešenja pod nazivom Topics (Teme), ... Dalje

Nemačka preti Telegramu milionskim kaznama i zabranom

Nemačka preti Telegramu milionskim kaznama i zabranom

Nemački ministar pravde Marko Bušman najavio je „milionske“ kazne za Telegram mesindžer zbog kršenja nemačkog zakona i podsetio da ko... Dalje

Evropolu naređeno da obriše ogromnu količinu podataka o ljudima koji nisu povezani sa kriminalom

Evropolu naređeno da obriše ogromnu količinu podataka o ljudima koji nisu povezani sa kriminalom

Evropsko nadzorno telo za zaštitu podataka (EDPS) naredilo je Evropolu da obriše ogromnu količinu ličnih podataka koje je pribavio a koji se odnos... Dalje