Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Ostale vesti, 06.02.2020, 02:30 AM

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google postavlja nova ograničenja za video oglase u Chromeu i na YouTubeu. Chrome će blokirati oglase koji se reprodukuju usred kratkih videa, dužine do 8 minuta, a YouTube ih neće prikazivati, objavio je Google u sredu.

To je deo postepenog smanjenja broja oglasa na Googleu, koji želi da spreči ljude da se nerviraju na internetu, uprkos tome što kompanija ostvaruje značajan prihod od reklama. YouTube je za Google ostvario prihod od 15 milijardi dolara u poslednjem kvartalu.

Chrome i YouTube će takođe prestati da dozvoljavaju oglase koji traju duže od 31 sekunde ako ne mogu da budu preskočeni u prvih 5 sekundi. Chrome će početi da blokira takve oglase od 5. avgusta. Takođe, proterani su i oglasi koji prekrivaju srednju trećinu videa ili koji zauzimaju više od 20% površine videa. Nova pravila se zasnivaju na poslednjim smernicama Koalicije za bolje oglase, a one se zasnivaju na istraživanju u koje je bilo uključeno 45000 ljudi u osam zemalja.

Oglasi mogu da vas ometaju, usporavaju web sajtove, gutaju mobilne podatke, troše bateriju i čak isporučuju malvere. Kao rezultat toga, mnogi ljudi instaliraju programe koje blokiraju reklame ili pregledače koji ih blokiraju. Međutim, sve je veća zabrinutost u vezi oglasa koji omogućavaju praćenje ponašanja korisnika na mreži.

Ovo nije prva ovakva promena u Chromeu kada je reč o oglasima. Pre dve godine Chrome je počeo da blokira "nametljive" oglase na web sajtovima za koje je kompanija utvrdila da ih koriste previše.

Počev od Chromea 80 koji je objavljen u utorak, promeniće se i način na koji web sajtovi mogu da daju instrukcije Chromeu da čuva tekstualne fajlove koje se zovu kolačići. Kolačići su korisni za pamćenje da ste prijavljeni na web sajt, ali se takođe mogu koristiti za praćenje i mogu vam stvoriti neke bezbednosne probleme. Da bi poboljšao sigurnost, Google menja način na koji Chrome rukuje sa podešavanjem koje je u vezi kolačića pod nazivom SameSite. Ta promena će za početak biti dostupna “maloj populaciji korisnika”.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft Edge uspeo da pretekne Mozilla Firefox, sada je drugi najpopularniji internet pregledač

Microsoft Edge uspeo da pretekne Mozilla Firefox, sada je drugi najpopularniji internet pregledač

Microsoftova odluka da za svoj pregledač Edge koristi Chromiumov endžin, kako sada stvari stoje, bila je dobitna karta. Pre samo godinu dana, Micros... Dalje

Procureli dokumenti koji navodno otkrivaju da je Huawei kršio američke sankcije

Procureli dokumenti koji navodno otkrivaju da je Huawei kršio američke sankcije

Interni dokumenti u koje je Rojters imao uvid pokazuju da je Huawei računarsku opremu kompanije Hewlett-Packard isporučio najvećem iranskom mobiln... Dalje

Microsoft reklamira Edge u Windowsu 10 na račun konkurentskog Firefoxa

Microsoft reklamira Edge u Windowsu 10 na račun konkurentskog Firefoxa

Microsoft je nedavno objavio novu verziju Microsoft Edgea baziranu na Chromiumu, tako da ne iznenađuje to što kompanija sada pokušava da ubedi kori... Dalje

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google postavlja nova ograničenja za video oglase u Chromeu i na YouTubeu. Chrome će blokirati oglase koji se reprodukuju usred kratkih videa, duž... Dalje

Da li spremni dočekujete 14. januar i ukidanje podrške za Windows 7?

Da li spremni dočekujete 14. januar i ukidanje podrške za Windows 7?

Samo nekoliko dana nas deli od trenutka kada će Windows 7 dobiti poslednji paket bezbednosnih ispravki, posle čega će Microsoft ukinuti podršku za... Dalje