Manje od polovine Facebook i Google korisnika ne razume politiku privatnosti ovih veb sajtova

Ostale vesti, 07.05.2012, 10:32 AM

Manje od polovine Facebook i Google korisnika ne razume politiku privatnosti ovih veb sajtova

Većina korisnika Facebook-a i Google-a ne razume politiku privatnosti dve kompanije čije servise koriste. Čak ni posle čitanja izjava o politici privatnosti, korisnici ne razumeju kako ovi veb sajtovi koriste njihove podatke i kako ih drugi korisnici pronalaze.

Istraživanje koje je sprovela kompanija Siegel+Gale uključilo je 400 ispitanika koji su na testovima u proseku osvajali između 35 i 40 poena od mogućih 100 pošto je prethodno od njih bilo zatraženo da pročitaju politiku privatnosti Google-a i Facebook-a i posle toga odgovore na određena pitanja koja su u vezi sa tim.

Ovo istraživanje nije prvo koje je ukazalo na to koliko su korisnici zbunjeni kada je reč o tome koliko njihovih podataka postaje javno dostupno zahvaljujući činjenici da koriste određene veb sajtove i aplikacije za mobilne telefone. Ono je samo jedno od mnogih koje pokazuje nedelotvornost izjava o politici privatnosti kao načina na koji se korisnici informišu o tome kako se njihovi podaci koriste.

Rezultati testova pokazuju da je posle čitanja izjava o prihvatanju politike privatnosti samo 23% ispitanika razumelo da je njihov Google+ profil vidljiv svima na internetu. Samo 30% ispitanika je shvatilo da čak i u slučaju najrestriktivnijeg podešavanja privatnosti korisnička imena Facebook profila ostaju vidljiva svima. Manje od polovine korisnika je shvatilo promene politike privatnosti Google-a o kojima je kompanija obavestila korisnike a koji se odnose na različite Google-ove servise. Tako svaki drugi korisnik razume da ista politika privatnosti važi i prilikom korišćenja YouTube i Google Maps uprkos činjenici da je kampanja obaveštavanja korisnika o promenama politike privatnosti najopsežnija koje je Google ikada sproveo.

Na kraju, rezultati studije sugerišu da je informisanje korisnika u okviru aplikacije ili veb sajta bolji način informisanja korisnika o tome šta se dešava sa njihovim podacima i da izjave o politici privatnosti nisu najbolji način za to.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft reklamira Edge u Windowsu 10 na račun konkurentskog Firefoxa

Microsoft reklamira Edge u Windowsu 10 na račun konkurentskog Firefoxa

Microsoft je nedavno objavio novu verziju Microsoft Edgea baziranu na Chromiumu, tako da ne iznenađuje to što kompanija sada pokušava da ubedi kori... Dalje

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google postavlja nova ograničenja za video oglase u Chromeu i na YouTubeu. Chrome će blokirati oglase koji se reprodukuju usred kratkih videa, duž... Dalje

Da li spremni dočekujete 14. januar i ukidanje podrške za Windows 7?

Da li spremni dočekujete 14. januar i ukidanje podrške za Windows 7?

Samo nekoliko dana nas deli od trenutka kada će Windows 7 dobiti poslednji paket bezbednosnih ispravki, posle čega će Microsoft ukinuti podršku za... Dalje

Booking.com obećao da će prestati da obmanjuje i vrši pritisak na korisnike

Booking.com obećao da će prestati da obmanjuje i vrši pritisak na korisnike

Popularni sajt Booking.com pristao je da izvrši niz promena na platformi nakon razgovora sa Evropskom komisijom i nacionalnim potrošačkim organizac... Dalje

Zbog Googleovog kršenja zakona o konkurenciji, novi Android telefoni u Turkoj ostaju bez Play prodavnice, Gmaila i YouTubea

Zbog Googleovog kršenja zakona o konkurenciji, novi Android telefoni u Turkoj ostaju bez Play prodavnice, Gmaila i YouTubea

Google je prestao da izdaje licence za nove modele Android telefona koji se prodaju u Turskoj, što znači da se oni neće prodavati sa Googleovim se... Dalje