Posle LinkedIna, i Yahoo se povlači iz Kine
Ostale vesti, 03.11.2021, 09:00 AM

Yahoo je poslednja u nizu američkih tehnoloških kompanija koja se zbog strožih propisa povlači iz Kine. Kompanija je saopštila da je do ove odluke došlo zbog „sve izazovnijeg poslovnog i pravnog okruženja u zemlji“.
Korisnike Yahooa u Kini sada čeka poruka u kojoj se kaže da Yahoo sajtovi više nisu dostupni.
„Yahoo ostaje privržen pravima naših korisnika i besplatnom i otvorenom internetu. Zahvaljujemo našim korisnicima na podršci“, navodi se u saoštenju kompanije.
Yahooov potez usledio je posle najave Microsofta da se njegova poslovna mreža LinkedIn povlači iz Kine zbog znatno izazovnijih uslova poslovanja i sve većih zahteva vlasti Pekinga.
Kina se nalazi usred reforme koja utiče na velike tehnološke kompanije, kako domaće, tako i strane. Niz zakona usvojenih poslednjih godina doprineli su tome da Kina za Yahoo i druge strane kompanije postane „izazovno“ tržište. Zakon o zaštiti ličnih podataka koji je stupio na snagu 1. novembra je jedan od njih.
Kineski zakon o zaštiti podataka uvodi niz pravila o tome kako se podaci mogu prikupljati i čuvati, a prekršiocima prete potencijalno ogromne kazne do 5% godišnjeg prometa kompanije. Strani subjekti koji obrađuju korisničke podatke, kao što su veb kolačići, moraju biti prisutni ili imenovati predstavnika u Kini, odgovornog za sprovođenje zakona.
Na neki način, kineski zakon se ne razlikuje od zakona koji štite privatnost u EU ili SAD, ali političko okruženje u Kini koja je poznata po cenzuri interneta, se značajno razlikuje od onog u mnogim zapadnim zemljama.
Neke zapadne tehnološke kompanije kritikovane su zbog povezivanja sa Kinom ili zbog toga što tamo čuvaju korisničke podatke. Čak i kineske kompanije trpe posledice ovih promena, koje su kako piše BBC, deo petogodišnjeg plana države da reguliše svoju ekonomiju.
Zabranjena je trgovina kriptovalutama, a Alibaba je ranije ove godine dobila rekordnu kaznu od 2,8 milijardi dolara zbog zloupotrebe monopolske pozicije na tržištu. I industrija igara nije pošteđena pošto su kineski zvaničnici uporedili igre sa digitalnim drogama, a uvedena su i pravila koja ozbiljno ograničavaju dečiju upotrebu onlajn igara.
Nekada najveći rival Googleu kao pretraživaču, Yahoo je kompanija koja poslednjih godina gubi bitku sa mlađim tehnološkim gigantima kao što su Facebook i Twitter.

Izdvojeno
Rusija zabranila strane mesindžere u državnim institucijama
.jpg)
Ruska savezna služba za nadzor u oblasti telekomunikacija, informacionih tehnologija i masovnih komunikacija Roskomnadzor upozorila je da je ove nede... Dalje
Kazne zbog kršenja Opšte uredbe EU o zaštiti podataka za godinu dana porasle za 168%

Troškovi koje su kompanije imale po osnovu kazni izrečenih u skladu sa Opštom uredbom EU o zaštiti podataka (GDPR) porasli su za 168%, na više od... Dalje
Google najavio uvođenje Privacy Sandboxa na Android 13 početkom sledeće godine

Google je najavio da će početkom sledeće godine započeti uvođenje Privacy Sandbox sistema za ograničeni broj Android 13 uređaja. Privacy Sandbo... Dalje
Gugl kažnjen sa 391,5 miliona dolara zbog tajnog praćenja korisnika

Internet gigant Gugl pristao je da plati rekordnih 391,5 miliona dolara za rešavanje spora po tužbi koju su zajedno podneli državni tužioci 40 ame... Dalje
Rusija kaznila TikTok zbog ''LGBT propagande'' i Twitch zbog ''ukrajinskih laži''

Rusija je kaznila TikTok jer nije izbrisao sadržaj koji krši ruske zakone o „LGBT propagandi“ i Twitch zbog video intervjua sa Aleksijem... Dalje
Pratite nas
Nagrade