Posle LinkedIna, i Yahoo se povlači iz Kine

Ostale vesti, 03.11.2021, 09:00 AM

Posle LinkedIna, i Yahoo se povlači iz Kine

Yahoo je poslednja u nizu američkih tehnoloških kompanija koja se zbog strožih propisa povlači iz Kine. Kompanija je saopštila da je do ove odluke došlo zbog „sve izazovnijeg poslovnog i pravnog okruženja u zemlji“.

Korisnike Yahooa u Kini sada čeka poruka u kojoj se kaže da Yahoo sajtovi više nisu dostupni.

„Yahoo ostaje privržen pravima naših korisnika i besplatnom i otvorenom internetu. Zahvaljujemo našim korisnicima na podršci“, navodi se u saoštenju kompanije.

Yahooov potez usledio je posle najave Microsofta da se njegova poslovna mreža LinkedIn povlači iz Kine zbog znatno izazovnijih uslova poslovanja i sve većih zahteva vlasti Pekinga.

Kina se nalazi usred reforme koja utiče na velike tehnološke kompanije, kako domaće, tako i strane. Niz zakona usvojenih poslednjih godina doprineli su tome da Kina za Yahoo i druge strane kompanije postane „izazovno“ tržište. Zakon o zaštiti ličnih podataka koji je stupio na snagu 1. novembra je jedan od njih.

Kineski zakon o zaštiti podataka uvodi niz pravila o tome kako se podaci mogu prikupljati i čuvati, a prekršiocima prete potencijalno ogromne kazne do 5% godišnjeg prometa kompanije. Strani subjekti koji obrađuju korisničke podatke, kao što su veb kolačići, moraju biti prisutni ili imenovati predstavnika u Kini, odgovornog za sprovođenje zakona.

Na neki način, kineski zakon se ne razlikuje od zakona koji štite privatnost u EU ili SAD, ali političko okruženje u Kini koja je poznata po cenzuri interneta, se značajno razlikuje od onog u mnogim zapadnim zemljama.

Neke zapadne tehnološke kompanije kritikovane su zbog povezivanja sa Kinom ili zbog toga što tamo čuvaju korisničke podatke. Čak i kineske kompanije trpe posledice ovih promena, koje su kako piše BBC, deo petogodišnjeg plana države da reguliše svoju ekonomiju.

Zabranjena je trgovina kriptovalutama, a Alibaba je ranije ove godine dobila rekordnu kaznu od 2,8 milijardi dolara zbog zloupotrebe monopolske pozicije na tržištu. I industrija igara nije pošteđena pošto su kineski zvaničnici uporedili igre sa digitalnim drogama, a uvedena su i pravila koja ozbiljno ograničavaju dečiju upotrebu onlajn igara.

Nekada najveći rival Googleu kao pretraživaču, Yahoo je kompanija koja poslednjih godina gubi bitku sa mlađim tehnološkim gigantima kao što su Facebook i Twitter.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

SAD uvele sankcije protiv proizvođača softvera za špijunažu

SAD uvele sankcije protiv proizvođača softvera za špijunažu

Vlada SAD sankcionisala je četiri kompanije koje razvijaju i prodaju špijunski softver i druge hakerske alate koje koriste hakerske grupe koje sponz... Dalje

Posle LinkedIna, i Yahoo se povlači iz Kine

Posle LinkedIna, i Yahoo se povlači iz Kine

Yahoo je poslednja u nizu američkih tehnoloških kompanija koja se zbog strožih propisa povlači iz Kine. Kompanija je saopštila da je do ove odluk... Dalje

LinkedIn se povlači iz Kine

LinkedIn se povlači iz Kine

LinkedIn, jedina velika američka društvena mreža kojoj je dozvoljeno da radi u Kini, objavila je da će platforma u Kini prestati sa radom. znatno... Dalje

Rusija kaznila WhatsApp, Facebook i Twitter zato što podatke ruskih korisnika ne čuvaju u Rusiji

Rusija kaznila WhatsApp, Facebook i Twitter zato što podatke ruskih korisnika ne čuvaju u Rusiji

Moskovski sud kaznio je WhatsApp, Facebook i Twitter zbog toga što ne čuvaju podatke ruskih korisnika unutar granica Rusije, objavio je Roskomnadzor... Dalje

Kina zabranila mlađima od 16 godina pojavljivanje na striming i video platformama

Kina zabranila mlađima od 16 godina pojavljivanje na striming i video platformama

Kineska uprava za sajber prostor (CAC) u sredu je donela odluku kojom zabranjuje pojavljivanje mlađih od 16 godina u sadržaju na striming i video pl... Dalje