Posle stupanja na snagu GDPR-a, evropski sajtovi koriste manje kolačića za praćenje

Ostale vesti, 20.08.2018, 10:30 AM

Posle stupanja na snagu GDPR-a, evropski sajtovi koriste manje kolačića za praćenje

Broj kolačića za praćenje na informativnim sajtovima iz EU smanjio se za 22%, pokazuje izveštaj Instituta Rojters Univerziteta Oksford, koji je u dva navrata pratio korišćenje kolačića na takvim sajtovima u EU, u aprilu i julu 2018., pre i posle objavljivanja nove evropske Opšte uredbe o zaštiti podataka (GDPR).

Istraživači su pregledali ukupno 200 sajtova iz ove kategorije, iz sedam zemalja - Finske, Francuske, Nemačke, Italije, Poljske, Španije i Velike Britanije.

Nakon sastavljanja i upoređivanja ovih podataka, došlo se do zaključka da je najveći pad upotrebe kolačića zabeležen u Velikoj Britaniji, gde informativni sajtovi sada koriste 45% manje kolačića za praćenje nego pre stupanja na snagu GDPR-a.

Sa druge strane, nemački sajtovi sa vestima pokazali su najmanju promenu sa svega 6% manje kolačića u julu u odnosu na april, dok je broj kolačića porastao za 20% u Poljskoj, jedinoj zemlji u kojoj je zabeležen ovakav neočekivani trend.

Obično su različite vrste komponenti web sajtova odgovorne za postavljanje kolačića. Istraživači su takođe pratili kako je GDPR uticao na postavljanje kolačića za praćenje preko ovih komponenti.

Prema nalazima istraživača, sajtovi su prestali da koriste kolačiće za praćenje koji su povezani sa dizajnom web sajta i alatima za optimizaciju, i u ovoj kategoriji se vidi pad od 27%.

Reklamni i marketinški alati su zabeležili pad od 14% u korišćenju kolačića, dok su društveni mediji zabeležili smanjenje od samo 9%.

Prema rečima istraživača, procenat web sajtova koji koriste Facebook i Twitter vidžete i njihove kolačiće za praćenje, smanjen je sa 84% na 77% u periodu od aprila do jula.

Ali pad nije uticao mnogo na one koji pružaju usluga praćenja. Istraživači su rekli da u top 3 nije došlo do promene zbog GDPR-a. Google, Facebook i Amazon su zadržali svoje pozicije na vrhu. Samo 1% sajtova sa vestima iz EU prestalo je da koristi Google kolačiće, 5% Facebook kolačiće i 2% Amazon kolačiće. Većina sajtova koji su prestali da koriste kolačiće prestali su da koriste manje poznate servise, ali ne i one velike.

Uprkos padu broja kolačića za 22% na sajtovima sa vestima iz EU, istraživači su rekli da medijske kompanije nastavljaju da koriste kolačiće. Prema istraživanjima, 99% takvih sajtova iz EU koristilo je kolačiće u aprilu, dok ih je 98% još uvek koristilo u julu pošto je započela primena GDPR-a.

Ovo pokazuje da, iako su neki evropski novinski sajtovi razmotrili šta je ono što prate, ipak su nastavili da prate korisnike, ali u manjoj meri.

"Možda posmatramo neku vrstu efekta čišćenja", kažu istraživači dodajući da ponekad sajtovi akumuliraju zastarele funkcije i kod. "Uvođenje GDPR-a možda je omogućilo novinskim organizacijama da procene korisnost različitih funkcija, uključujući i usluge trećih strana, kao i uklanjanje koda koji se ne više ne koristi ili koji ugrožava privatnost korisnika."


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google 2. aprila gasi Google+

Google 2. aprila gasi Google+

Google je juče objavio da će ugasiti svoju Google+ društvenu mrežu za korisnike već 2. aprila 2019. godine, i da će obrisati sve korisničke na... Dalje

Google najavio promene koje bi mogle da unište ekstenzije koje blokiraju oglase

Google najavio promene koje bi mogle da unište ekstenzije koje blokiraju oglase

Razvojni tim Google Chromea radi na promenama koje bi mogle da onemoguće funkcionalnost programa za blokiranje oglasa kao što su uBlock Origin i uMa... Dalje

Microsoft pokušava da se izbori sa lažnim vestima prikazivanjem upozorenja u Edgeu za mobilne uređaje

Microsoft pokušava da se izbori sa lažnim vestima prikazivanjem upozorenja u Edgeu za mobilne uređaje

Microsoft je počeo da upozorava korisnike svog mobilnog pregledača Edge na nepouzdane sajtove sa vestima. Tehnološki gigant se udružio sa NewsGuar... Dalje

Windowsu 7 ističe vreme: Microsoft ukida podršku za godinu dana

Windowsu 7 ističe vreme: Microsoft ukida podršku za godinu dana

Sat otkucava za Windows 7: Microsoft će ukinuti podršku za svoj operativni sistem iz 2009. godine za tačno godinu dana, tako da korisnici koji ga ... Dalje

Chromeov blokator reklama biće dostupan svim korisnicima od 9. jula

Chromeov blokator reklama biće dostupan svim korisnicima od 9. jula

Google je najavio da će Chromeov ugrađeni program za blokiranje reklama biti predstavljen korisnicima širom sveta počev od 9. jula ove godine. Tr... Dalje