77% korisnika programa za blokiranje reklama oseća grižu savesti zbog toga

Vesti, 27.09.2016, 09:00 AM

77% korisnika programa za blokiranje reklama oseća grižu savesti zbog toga

Korisnici programa koji blokiraju reklame na internetu osećaju grižu savesti zbog toga. Ne, nije šala - kompanija Gladly sprovela je istraživanje čiji su rezultati iznenađujući: 77% ispitanika, korisnika programa koji blokiraju reklame, izjavilo je da oseća krivicu zbog činjenice da koriste takve programe.

To je iznenađenje zbog toga što je opšte prihvaćeno uverenje da većina nas ne shvata da sajtovi žive od prihoda od reklama i da tako obezbeđuju sadržaj koji koristimo. Šta više, smatra se da ljude nije briga da li će neki sajt opstati ili nestati.

Međutim, ispostavilo se da itekako brinemo o svemu tome.

Izveštaj koji je objavila kompanija Gladly baziran je na anonimnim podacima iz programa Goodblock koji blokira reklame a koji proizvodi Gladly, i na interno sprovedenoj anketi u kojoj je učestvovalo 243 slučajno izabranih korisnika.

Neki od zaključaka iz ovog izveštaja su:

  • 77% korisnika Goodblocka isključuje blokator oglasa za najmanje jedan web sajt;

  • Većina korisnika ovih programa izuzima nekoliko odabranih sajtova od blokiranja: 59% njih stavlja na belu listu jedan do četiri sajta;

  • Polovina ispitanika koristi ove programe za odbranu od reklama na sajtovima koji zaista dosađuju reklamama, a ne da bi se otarasili reklama u potpunosti.

Razlozi zbog kojih korisnici preuzimaju blokatore reklama su sledeći:

  • 51% korisnika je reklo da su razlog sajtovi koji imaju veoma dosadne reklame;

  • 21,8% ispitanika želi da ubrza svoje surfovanje internetom;

  • 16% ispitanika kaže da mrzi reklame i da ne želi da ih vidi;

  • 8,2% kaže da su im prijatelji rekli za to;

  • 2,9% kao razlog navodi zabrinutost za privatnost.

Da li ste primetili da nešto nedostaje listi razloga za preuzimanje ovakvih programa, nešto veoma važno i veoma opasno? Anketa nije uključila pitanje o zaštiti od malvertajzinga tako da je ostalo nepoznato koliki bi procenat korisnika naveo zaštitu od malicioznih reklama kao svoj razlog za koršćenje programa za blokiranje reklama.

Taj razlog bi trebalo da bude primaran s obzirom na sve češće inicidente sa malicioznim reklamama na popularnim i inače pouzdanim web sajtovima. Jedan od takvih slučajeva je i slučaj sa malicioznim reklamama na sajtu američkog magazina Forbes na kome se se one pojavile odmah pošto je na sajtu objavljena molba posetiocima da isključe programe koji blokiraju reklame da bi sajt zaštitio svoje prihode od "besplatnog sadržaja".

Iako se istraživači nisu bavili bezbednosnim aspektom korišćenja blokatora reklama, učesnici istraživanja su primoravanje da isključe ove programe da bi videli sadržaj, kao što je to uradio Forbes, ocenili kao frustrirajuće, a čak trećina ispitanika rekla je da verovatno ne bi posećivala web sajt koji ih primorava na to u zamenu za besplatan sadržaj.

To je dobro jer bez obzira na "grižu savesti" koju osećaju korisnici programa koji blokiraju reklame, njihovo isključivanje može biti mnogo opasnije od neprijatnosti koju izaziva nametnuti osećaj da je opstanak sajta doveden u pitanje zbog onemogućavanja prihodovanja od reklama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Malver koristi pola miliona zaraženih računara za ''seks-ucenu''

Malver koristi pola miliona zaraženih računara za ''seks-ucenu''

Emailovi u kojima se tvrdi da je vaš računar hakovan i i da su web kamerom hakovanog računara napravljeni video snimci na kojima se vidi da radite ... Dalje

Instagram uvodi nove kontrole za podatke koje delite sa drugim aplikacijama i web sajtovima

Instagram uvodi nove kontrole za podatke koje delite sa drugim aplikacijama i web sajtovima

Instagram je dodao novu funkciju za kontrolu deljenja podataka sa aplikacijama drugih proizvođača. Da biste videli koje aplikacije imaju pristup va... Dalje

Kineske vlasti traže od građana da instaliraju aplikaciju preko koje ih mogu špijunirati

Kineske vlasti traže od građana da instaliraju aplikaciju preko koje ih mogu špijunirati

Komunistička partija Kine može da špijunira više od 100 miliona građana preko veoma reklamirane službene aplikacije "Studija velike nacije". Ana... Dalje

Apple kaže da se adrese web sajtova koje korisnici posećuju na iPhone uređajima ne šalju u Kinu

Apple kaže da se adrese web sajtova koje korisnici posećuju na iPhone uređajima ne šalju u Kinu

Apple je objavio saopštenje u kome objašnjava kako funkcioniše njegov sistem zaštitte od prevara u Safariju, “Fraudulent Website Warning&rdq... Dalje

Apple na udaru kritika zato što podatke korisnika Safarija šalje kineskoj kompaniji Tencent

Apple na udaru kritika zato što podatke korisnika Safarija šalje kineskoj kompaniji Tencent

Krajem prošle nedelje otkriveno je da je Apple podatke o pregledavanju weba korisnika iOS šalje kineskoj internet kompaniji Tencent. Možda to ne bi... Dalje