77% korisnika programa za blokiranje reklama oseća grižu savesti zbog toga

Vesti, 27.09.2016, 09:00 AM

77% korisnika programa za blokiranje reklama oseća grižu savesti zbog toga

Korisnici programa koji blokiraju reklame na internetu osećaju grižu savesti zbog toga. Ne, nije šala - kompanija Gladly sprovela je istraživanje čiji su rezultati iznenađujući: 77% ispitanika, korisnika programa koji blokiraju reklame, izjavilo je da oseća krivicu zbog činjenice da koriste takve programe.

To je iznenađenje zbog toga što je opšte prihvaćeno uverenje da većina nas ne shvata da sajtovi žive od prihoda od reklama i da tako obezbeđuju sadržaj koji koristimo. Šta više, smatra se da ljude nije briga da li će neki sajt opstati ili nestati.

Međutim, ispostavilo se da itekako brinemo o svemu tome.

Izveštaj koji je objavila kompanija Gladly baziran je na anonimnim podacima iz programa Goodblock koji blokira reklame a koji proizvodi Gladly, i na interno sprovedenoj anketi u kojoj je učestvovalo 243 slučajno izabranih korisnika.

Neki od zaključaka iz ovog izveštaja su:

  • 77% korisnika Goodblocka isključuje blokator oglasa za najmanje jedan web sajt;

  • Većina korisnika ovih programa izuzima nekoliko odabranih sajtova od blokiranja: 59% njih stavlja na belu listu jedan do četiri sajta;

  • Polovina ispitanika koristi ove programe za odbranu od reklama na sajtovima koji zaista dosađuju reklamama, a ne da bi se otarasili reklama u potpunosti.

Razlozi zbog kojih korisnici preuzimaju blokatore reklama su sledeći:

  • 51% korisnika je reklo da su razlog sajtovi koji imaju veoma dosadne reklame;

  • 21,8% ispitanika želi da ubrza svoje surfovanje internetom;

  • 16% ispitanika kaže da mrzi reklame i da ne želi da ih vidi;

  • 8,2% kaže da su im prijatelji rekli za to;

  • 2,9% kao razlog navodi zabrinutost za privatnost.

Da li ste primetili da nešto nedostaje listi razloga za preuzimanje ovakvih programa, nešto veoma važno i veoma opasno? Anketa nije uključila pitanje o zaštiti od malvertajzinga tako da je ostalo nepoznato koliki bi procenat korisnika naveo zaštitu od malicioznih reklama kao svoj razlog za koršćenje programa za blokiranje reklama.

Taj razlog bi trebalo da bude primaran s obzirom na sve češće inicidente sa malicioznim reklamama na popularnim i inače pouzdanim web sajtovima. Jedan od takvih slučajeva je i slučaj sa malicioznim reklamama na sajtu američkog magazina Forbes na kome se se one pojavile odmah pošto je na sajtu objavljena molba posetiocima da isključe programe koji blokiraju reklame da bi sajt zaštitio svoje prihode od "besplatnog sadržaja".

Iako se istraživači nisu bavili bezbednosnim aspektom korišćenja blokatora reklama, učesnici istraživanja su primoravanje da isključe ove programe da bi videli sadržaj, kao što je to uradio Forbes, ocenili kao frustrirajuće, a čak trećina ispitanika rekla je da verovatno ne bi posećivala web sajt koji ih primorava na to u zamenu za besplatan sadržaj.

To je dobro jer bez obzira na "grižu savesti" koju osećaju korisnici programa koji blokiraju reklame, njihovo isključivanje može biti mnogo opasnije od neprijatnosti koju izaziva nametnuti osećaj da je opstanak sajta doveden u pitanje zbog onemogućavanja prihodovanja od reklama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

LastPass objavio da je ponovo hakovan, kompanija tvrdi da su lozinke korisnika bezbedne

LastPass objavio da je ponovo hakovan, kompanija tvrdi da su lozinke korisnika bezbedne

Karim Tuba, izvršni direktor LastPassa, menadžera lozinki koji ima više od 25 miliona korisnika, objavio je da tim za bezbednost kompanije trenutno... Dalje

Agencije za zaštitu privatnosti istražuju tvrdnje o curenju telefonskih brojeva 487 miliona korisnika WhatsAppa

Agencije za zaštitu privatnosti istražuju tvrdnje o curenju telefonskih brojeva 487 miliona korisnika WhatsAppa

Tvrdnje da su stotine miliona telefonskih brojeva korisnika WhatsAppa procurile privukle su pažnju regulatora za zaštitu podataka. U oglasu na haker... Dalje

Acer laptop računari imaju grešku koju hakeri mogu iskoristiti za preuzimanje potpune kontrole nad uređajem

Acer laptop računari imaju grešku koju hakeri mogu iskoristiti za preuzimanje potpune kontrole nad uređajem

Acer je objavio ažuriranje firmwarea da bi rešio bezbednosnu ranjivost koja bi se mogla iskoristiti da bi se isključio UEFI Secure Boot na ranjivim... Dalje

Na hakerskom forumu prodaju se podaci 500 miliona korisnika WhatsAppa, među ukradenim podacima i podaci korisnika iz Srbije

Na hakerskom forumu prodaju se podaci 500 miliona korisnika WhatsAppa, među ukradenim podacima i podaci korisnika iz Srbije

Na jednom hakerskom forumu, koji se pojavio kao alternativa sada ugašenom Raidforums prodaje se 487 miliona brojeva mobilnih telefona korisnika Whats... Dalje

Ruske hakerske grupe ukrale više od 50 miliona lozinki za Steam, Roblox, Amazon i PayPal naloge

Ruske hakerske grupe ukrale više od 50 miliona lozinki za Steam, Roblox, Amazon i PayPal naloge

34 ruske hakerske grupe ukrale su najmanje 50 miliona lozinki u prvih sedam meseci 2022. uz pomoć malvera koji kradu informacije, kao što su RedLine... Dalje