90% piratskih igrica su zaražene malverima

Vesti, 17.04.2013, 08:25 AM

90% piratskih igrica su zaražene malverima

Ako ste ikada pokušali da preuzmete “hack” za svoju omiljenu igricu ili preuzmete piratsku verziju igrice sa nekog torrent ili fajl-šering sajta, onda obratite pažnju na ovo: istraživanje AVG Viruslab-a (pdf) otkrilo je da više od 90% ovakvih fajlova sadrže malvere.

World of Warcraft, League of Legends, Runescape, World of Tanks i Minecraft, pet planetarno najpopularnijih kompjuterskih igrica koje zajedno imaju više od 330 miliona igrača širom sveta, donose milijarde dolara profita kompanijama u čijem su vlasništvu. Popularnost ovih igrica razlog je zbog kojeg su oni koji ih igraju mete sajber kriminalaca.

Kupovina igrica i dodataka nije mali izdatak za zagrižene gejmere. Podaci jednog istraživanja pokazuju da američki gejmer potroši u proseku 127 dolara godišnje na igrice.

Niti svi imaju toliko novca, niti svi žele da ga potroše na igrice. Zato mnogi olako potežu za rešenjima kao što su “krekovane” igrice, generatori ključeva (keygens), zakrpe i mnogo toga još što se može naći na torrent ili fajl-šering sajtovima.

Ali na duge staze, takva odluka može vas koštati daleko više, sudeći prema onome što tvrde istraživači AVG Viruslab-a, čije je istraživanje pokazalo da više od 90% “hack”-ova i “crack”-ova koje možete naći pomoću meta pretraživača kao što su FilesTube i FileCrop sadrže malvere. Čak i ako se pođe od pretpostavke da će svega 0,1% igrača pomenutih igrica potražiti nešto besplatno na ovaj način, to znači da se 330 000 ljudi izlaže riziku od ovako upakovanih malvera, što može dovesti do gubitka prava na ono što ste platili za igricu, krađe poverljivih podataka kao što su podaci o bankovnim računima ili lozinke naloga na društvenim mrežama.

Očekivano, stručnjaci ne preporučuju besplatna ali opasna rešenja, kao što su piratski softver ili krekovi sa sajtova za koje niste sigurni da su bezbedni. Ako ste već rešili da rizikujete, nemojte to raditi pre nego što svoj računar zaštitite najnovijom verzijom antivirusnog programa. Koristite različita korisnička imena i lozinke za svaku igricu i naloge za gejmerske forume.

Ako su ovi saveti došli prekasno i ako sumnjate da je vaš računar zaražen malverom, preporuka stručnjaka je da promenite lozinke za sve online servise za koje koristite istu ili sličnu lozinku, kontaktirate provajdera igrice i povratite pristup nalogu i skenirate računar ažuriranim antivirusom.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Grok otkriva kućne adrese običnih ljudi i daje savete za uhođenje

Grok otkriva kućne adrese običnih ljudi i daje savete za uhođenje

Grok, AI četbot kompanije xAI Elona Maska, ponovo je pokazao zabrinjavajuće ponašanje, ovog puta tako što je na zahtev korisnika otkrivao kućne a... Dalje

Predator: najopasniji špijunski softver na svetu se instalira preko običnih oglasa

Predator: najopasniji špijunski softver na svetu se instalira preko običnih oglasa

Jedan jedini oglas učitan na sasvim legitimnom sajtu ili u aplikaciji dovoljan je da instalira Intellexin Predator, jedan od najnaprednijih komercija... Dalje

ClickFix napad: lažni ChatGPT Atlas krade lozinke pomoću “copy-paste” trika

ClickFix napad: lažni ChatGPT Atlas krade lozinke pomoću “copy-paste” trika

ClickFix napadi beleže dramatičan rast od čak 517%. Iako naizgled jednostavan “copy-paste” trik, ovaj napad je postao je ozbiljna pretn... Dalje

Ažurirane ekstenzije za Chrome i Edge zarazile 4,3 miliona uređaja

Ažurirane ekstenzije za Chrome i Edge zarazile 4,3 miliona uređaja

Istraživači iz kompanije Koi Security upozoravaju na opsežnu i izuzetno dobro prikrivenu kampanju koja je zarazila uređaje 4,3 miliona korisnika v... Dalje

Procurelo 1,3 milijarde lozinki i 2 milijarde imejl adresa - proverite da li je i vaša među njima

Procurelo 1,3 milijarde lozinki i 2 milijarde imejl adresa - proverite da li je i vaša među njima

Ako niste skoro proveravali da li su vaše lozinke negde procurele, sada je pravi trenutak. U javnosti se pojavilo 1,3 milijarde jedinstvenih lozinki ... Dalje