Adware na Androidu: kad reklama postane pretnja
Vesti, 27.06.2013, 07:50 AM

Prema podacima firme Lookout, 6,5% besplatnih aplikacija na Google Play marketu sadrže neku vrstu adware, programa koji postaju sve veći problem u ekosistemu Androida.
Adware nije lako definisati, s obzirom da je teško razgraničiti šta je ono što je odgovarajući i ispravni pristup u prikazivanju reklama a šta nije. Stručnjaci firme Lookout kažu da postoji nekoliko ključnih obeležja koja postavljaju jasnu granicu između bezopasnih reklama i adware programa:
- Prikazivanje reklama koje izlaze izvan granica “normalnog iskustva”;
- Prikupljanje ličnih podataka korisnika;
- Neočekivane aktivnosti koje su odgovor na klikove na reklame;
Adware programi su godinama dobro poznati korisnicima računara. Međutim, eksplozivan rast upotrebe mobilnih uređaja očekivano je motivisao oglašivače i autore adware-a da usmere svoju pažnju na Android. Prema podacima koje je ove nedelje objavio Jupiter Networks malveri za mobilne telefone su u ekspanziji, a u odnosu na prošlu godinu njihov broj je porastao za neverovatnih 614%, pri čemu je 92% svih pretnji za mobilne uređaje otkriveno na Google-ovom operativnom sistemu.
Koliki problem predstavljaju adware govori i podatak da 26% besplatnih aplikacija za personalizaciju na Google Play sadrže adware. Kada je reč o igricama za Android, 9% ovakvih besplatnih aplikacija sadrži adware. Zanimljivo je da su društvene aplikacije među onima koje u najmanjem procentu sadrže adware programe (2%).
Diskutabilna praksa mobilnog oglašavanja, kao što je ona koju imaju adware, može ugroziti privatnost korisnika. Ovi programi mogu prikupljati lične podatke korisnika uređaja kao što su email adresa, lokacija, kontakti i drugo, bez obaveštavanja korisnika o tome, ali i menjati podešavanja telefona. U Lookout-u smatraju da iako je većina mobilnih reklama zadovoljavajuća, sa rastom te grane privrede, postoji potreba da se zaštiti privatnost i korisničko iskustvo.

Izdvojeno
Kako veštačka inteligencija pomaže u borbi protiv prevara na internetu
.jpg)
Više od decenije, Google koristi veštačku inteligenciju za zaštitu korisnika od prevara na internetu koji žele da dobiju pristup njihovom novcu i... Dalje
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Pratite nas
Nagrade