Apple će primorati programere da pokažu šta rade sa podacima korisnika koje prikupljaju njihove aplikacije
Vesti, 15.12.2020, 09:00 AM
Aplikacije u svim Appleovim prodavnicama sada će morati da prikažu mnogo više detalja o tome koje podatke prikupljaju i kako se oni koriste.
Od 14. decembra programeri moraju pokazati koje podatke prikupljaju, koje podatke koriste za praćenje korisnika i koji od prikupljenih podataka su direktno povezani sa korisnikom.
Tehnološki gigant je rekao da ne želi da promeni poslovne modele izdavača.
Apple će novo pravilo primenjivati i na sopstvene aplikacije.
Apple je rekao da će možda kontaktirati programere ako se utvrdi da su pružene informacije netačne ili korisnici prijave neslaganja, a ako neiskreno odgovore na pitanja, to može dovesti do uklanjanja aplikacije.
Podaci o lokaciji i kontaktima su dva primera podataka koje bi programeri aplikacija mogli prikupljati da bi pratili korisnike i njihove aktivnosti, rekla je kompanija, navodeći da će te informacije uvek prikazivati na vrhu, jer smatra da su od najvećeg interesa za korisnike.
Podaci kao što su zdravlje i kondicija, finansijske informacije i istorija pretraživanja mogu biti direktno povezani sa korisnikom.
Aplikacije će takođe morati da navedu da li prikupljaju podatke iz drugih aplikacija i sa veb sajtova koje je korisnik posetio u svrhu ciljanog oglašavanja i koje podatke dele sa trećim stranama, poput oglasnih mreža.
Na kraju, ako se korisniku ne sviđaju aktivnosti aplikacije u vezi sa prikupljanjem podataka, on neće moći to da spreči ali može da odluči da ne preuzme aplikaciju.
Kritičari smatraju da ovo jeste korak u pravom smeru, ali da to ništa ne menja za korisnike, jer osim što ih čini svesnim u smislu toga šta se dešava sa njihovim podacima, oni ne mogu da utiču na to.
Apple je takođe predstavio ažuriranje politike privatnosti, za koje kaže da je u skladu sa evropskom Opštom uredbom o zaštiti podataka (GDPR).
„Podaci koji vas direktno identifikuju, kao što je vaše ime - su lični podaci, a takođe i podaci koji vas ne identifikuju direktno, ali koji se mogu koristiti za vašu identifikaciju, kao što je serijski broj vašeg uređaja“.
Nova politika kaže da Apple ne koristi „algoritme ili profilisanje“ za donošenje odluka koje bi značajno uticale na korisnike.
Apple je rekao da se podaci koje prikuplja iz kolačića pregledača ne tretiraju kao „lični podaci“, ali kada se kombinuju sa drugim ličnim podacima koje poseduje, oni spadaju u lične podatke.
Izdvojeno
Najnovija WhatsApp prevara: video poziv, panika i krađa novca
ESET je objavio upozorenje o WhatsApp prevari u kojoj prevaranti koriste funkciju deljenja ekrana da bi ukrali novac i osetljive podatke korisnika. Ov... Dalje
Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene
Google je objavio da uvodi novu opciju za prijavljivanje pokušaja ucene putem lažnih negativnih recenzija na Google Mapama. Reč je o situacijama u ... Dalje
Najčešće korišćene lozinke u 2025.
Novo istraživanje kompanije Comparitech otkriva da ljudi i dalje masovno koriste slabe lozinke poput „123456“, „admin“ i &bdq... Dalje
Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta
Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje
Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu
Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





