Apple će primorati programere da pokažu šta rade sa podacima korisnika koje prikupljaju njihove aplikacije
Vesti, 15.12.2020, 09:00 AM
Aplikacije u svim Appleovim prodavnicama sada će morati da prikažu mnogo više detalja o tome koje podatke prikupljaju i kako se oni koriste.
Od 14. decembra programeri moraju pokazati koje podatke prikupljaju, koje podatke koriste za praćenje korisnika i koji od prikupljenih podataka su direktno povezani sa korisnikom.
Tehnološki gigant je rekao da ne želi da promeni poslovne modele izdavača.
Apple će novo pravilo primenjivati i na sopstvene aplikacije.
Apple je rekao da će možda kontaktirati programere ako se utvrdi da su pružene informacije netačne ili korisnici prijave neslaganja, a ako neiskreno odgovore na pitanja, to može dovesti do uklanjanja aplikacije.
Podaci o lokaciji i kontaktima su dva primera podataka koje bi programeri aplikacija mogli prikupljati da bi pratili korisnike i njihove aktivnosti, rekla je kompanija, navodeći da će te informacije uvek prikazivati na vrhu, jer smatra da su od najvećeg interesa za korisnike.
Podaci kao što su zdravlje i kondicija, finansijske informacije i istorija pretraživanja mogu biti direktno povezani sa korisnikom.
Aplikacije će takođe morati da navedu da li prikupljaju podatke iz drugih aplikacija i sa veb sajtova koje je korisnik posetio u svrhu ciljanog oglašavanja i koje podatke dele sa trećim stranama, poput oglasnih mreža.
Na kraju, ako se korisniku ne sviđaju aktivnosti aplikacije u vezi sa prikupljanjem podataka, on neće moći to da spreči ali može da odluči da ne preuzme aplikaciju.
Kritičari smatraju da ovo jeste korak u pravom smeru, ali da to ništa ne menja za korisnike, jer osim što ih čini svesnim u smislu toga šta se dešava sa njihovim podacima, oni ne mogu da utiču na to.
Apple je takođe predstavio ažuriranje politike privatnosti, za koje kaže da je u skladu sa evropskom Opštom uredbom o zaštiti podataka (GDPR).
„Podaci koji vas direktno identifikuju, kao što je vaše ime - su lični podaci, a takođe i podaci koji vas ne identifikuju direktno, ali koji se mogu koristiti za vašu identifikaciju, kao što je serijski broj vašeg uređaja“.
Nova politika kaže da Apple ne koristi „algoritme ili profilisanje“ za donošenje odluka koje bi značajno uticale na korisnike.
Apple je rekao da se podaci koje prikuplja iz kolačića pregledača ne tretiraju kao „lični podaci“, ali kada se kombinuju sa drugim ličnim podacima koje poseduje, oni spadaju u lične podatke.
Izdvojeno
Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta
Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje
Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu
Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje
Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove
Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje
Bez zvanične zabrane, Rusija blokira verifikaciju na Telegramu i WhatsAppu
Ruski korisnici sve teže mogu da se registruju na Telegram i WhatsApp, jer su ruski mobilni operateri počeli da blokiraju SMS i kodove za verifikaci... Dalje
WhatsApp uvodi passkey - kraj lozinkama za bekape
WhatsApp je najavio da uvodi novu opciju zaštite razgovora - passkey-šifrovane bekape, koja korisnicima omogućava da šifruju rezervne kopije ćas... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





