Apple će primorati programere da pokažu šta rade sa podacima korisnika koje prikupljaju njihove aplikacije

Vesti, 15.12.2020, 09:00 AM

Apple će primorati programere da pokažu šta rade sa podacima korisnika koje prikupljaju njihove aplikacije

Aplikacije u svim Appleovim prodavnicama sada će morati da prikažu mnogo više detalja o tome koje podatke prikupljaju i kako se oni koriste.

Od 14. decembra programeri moraju pokazati koje podatke prikupljaju, koje podatke koriste za praćenje korisnika i koji od prikupljenih podataka su direktno povezani sa korisnikom.

Tehnološki gigant je rekao da ne želi da promeni poslovne modele izdavača.

Apple će novo pravilo primenjivati i na sopstvene aplikacije.

Apple je rekao da će možda kontaktirati programere ako se utvrdi da su pružene informacije netačne ili korisnici prijave neslaganja, a ako neiskreno odgovore na pitanja, to može dovesti do uklanjanja aplikacije.

Podaci o lokaciji i kontaktima su dva primera podataka koje bi programeri aplikacija mogli prikupljati da bi pratili korisnike i njihove aktivnosti, rekla je kompanija, navodeći da će te informacije uvek prikazivati na vrhu, jer smatra da su od najvećeg interesa za korisnike.

Podaci kao što su zdravlje i kondicija, finansijske informacije i istorija pretraživanja mogu biti direktno povezani sa korisnikom.

Aplikacije će takođe morati da navedu da li prikupljaju podatke iz drugih aplikacija i sa veb sajtova koje je korisnik posetio u svrhu ciljanog oglašavanja i koje podatke dele sa trećim stranama, poput oglasnih mreža.

Na kraju, ako se korisniku ne sviđaju aktivnosti aplikacije u vezi sa prikupljanjem podataka, on neće moći to da spreči ali može da odluči da ne preuzme aplikaciju.

Kritičari smatraju da ovo jeste korak u pravom smeru, ali da to ništa ne menja za korisnike, jer osim što ih čini svesnim u smislu toga šta se dešava sa njihovim podacima, oni ne mogu da utiču na to.

Apple je takođe predstavio ažuriranje politike privatnosti, za koje kaže da je u skladu sa evropskom Opštom uredbom o zaštiti podataka (GDPR).

„Podaci koji vas direktno identifikuju, kao što je vaše ime - su lični podaci, a takođe i podaci koji vas ne identifikuju direktno, ali koji se mogu koristiti za vašu identifikaciju, kao što je serijski broj vašeg uređaja“.

Nova politika kaže da Apple ne koristi „algoritme ili profilisanje“ za donošenje odluka koje bi značajno uticale na korisnike.

Apple je rekao da se podaci koje prikuplja iz kolačića pregledača ne tretiraju kao „lični podaci“, ali kada se kombinuju sa drugim ličnim podacima koje poseduje, oni spadaju u lične podatke.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Grok chatovi završili na Google-u: 370.000 privatnih razgovora dostupno svima

Grok chatovi završili na Google-u: 370.000 privatnih razgovora dostupno svima

Ako ste ikada koristili Grok, četbot kompanije xAI iza kojeg stoji Ilon Musk, možda su transkripti vaših razgovora završili na internetu, dostupni... Dalje

Veštačka inteligencija je naivna: AI pomoćnici ne prepoznaju stare onlajn prevare

Veštačka inteligencija je naivna: AI pomoćnici ne prepoznaju stare onlajn prevare

Istraživači iz Guardio Labs-a demonstrirali su novu tehniku napada pod nazivom PromptFix, koja pokazuje koliko su AI pomoćnici u pretraživačima r... Dalje

Ahilova peta menadžera lozinki - ugroženi milioni korisnika

Ahilova peta menadžera lozinki - ugroženi milioni korisnika

Na svetskoj hakerskoj konferenciji DEF CON, istraživač Marek Tot iz Češke otkrio je kritične ranjivosti u ekstenzijama za veb pregledače popular... Dalje

Apple objavio hitne zakrpe: opasna ranjivost već iskorišćena u napadima

Apple objavio hitne zakrpe: opasna ranjivost već iskorišćena u napadima

Apple je objavio vanredna ažuriranja za iPhone, iPad i Mac, nakon što je otkrivena ranjivost koja se, prema priznanju kompanije, već koristi u cilj... Dalje

Zašto i dalje „padamo“ na lažne mejlove i zašto obuka ne pomaže?

Zašto i dalje „padamo“ na lažne mejlove i zašto obuka ne pomaže?

Koliko god kompanije ulagale u obuku zaposlenih o sajber bezbednosti, prevaranti i dalje pobeđuju. Novo istraživanje pokazuje da čak i intenzivna o... Dalje