Apple će primorati programere da pokažu šta rade sa podacima korisnika koje prikupljaju njihove aplikacije
Vesti, 15.12.2020, 09:00 AM

Aplikacije u svim Appleovim prodavnicama sada će morati da prikažu mnogo više detalja o tome koje podatke prikupljaju i kako se oni koriste.
Od 14. decembra programeri moraju pokazati koje podatke prikupljaju, koje podatke koriste za praćenje korisnika i koji od prikupljenih podataka su direktno povezani sa korisnikom.
Tehnološki gigant je rekao da ne želi da promeni poslovne modele izdavača.
Apple će novo pravilo primenjivati i na sopstvene aplikacije.
Apple je rekao da će možda kontaktirati programere ako se utvrdi da su pružene informacije netačne ili korisnici prijave neslaganja, a ako neiskreno odgovore na pitanja, to može dovesti do uklanjanja aplikacije.
Podaci o lokaciji i kontaktima su dva primera podataka koje bi programeri aplikacija mogli prikupljati da bi pratili korisnike i njihove aktivnosti, rekla je kompanija, navodeći da će te informacije uvek prikazivati na vrhu, jer smatra da su od najvećeg interesa za korisnike.
Podaci kao što su zdravlje i kondicija, finansijske informacije i istorija pretraživanja mogu biti direktno povezani sa korisnikom.
Aplikacije će takođe morati da navedu da li prikupljaju podatke iz drugih aplikacija i sa veb sajtova koje je korisnik posetio u svrhu ciljanog oglašavanja i koje podatke dele sa trećim stranama, poput oglasnih mreža.
Na kraju, ako se korisniku ne sviđaju aktivnosti aplikacije u vezi sa prikupljanjem podataka, on neće moći to da spreči ali može da odluči da ne preuzme aplikaciju.
Kritičari smatraju da ovo jeste korak u pravom smeru, ali da to ništa ne menja za korisnike, jer osim što ih čini svesnim u smislu toga šta se dešava sa njihovim podacima, oni ne mogu da utiču na to.
Apple je takođe predstavio ažuriranje politike privatnosti, za koje kaže da je u skladu sa evropskom Opštom uredbom o zaštiti podataka (GDPR).
„Podaci koji vas direktno identifikuju, kao što je vaše ime - su lični podaci, a takođe i podaci koji vas ne identifikuju direktno, ali koji se mogu koristiti za vašu identifikaciju, kao što je serijski broj vašeg uređaja“.
Nova politika kaže da Apple ne koristi „algoritme ili profilisanje“ za donošenje odluka koje bi značajno uticale na korisnike.
Apple je rekao da se podaci koje prikuplja iz kolačića pregledača ne tretiraju kao „lični podaci“, ali kada se kombinuju sa drugim ličnim podacima koje poseduje, oni spadaju u lične podatke.

Izdvojeno
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Hakeri tokom StarCraft II mečeva ubacuju video snimke koji izazivaju epilepsiju

Igrači StarCraft II su na Reddit-u otkrili da su već neko vreme mete veoma zastrašujućih hakerskih napada. Naime, nepoznati hakeri su našli na... Dalje
Prevaranti zloupotrebljavaju Google da bi ukrali korisnička imena i lozinke korisnika Google naloga

Programer Nik Džonson upozorio je na novu phishing prevaru koja je posebno opasna zbog toga što prevaranti šalju imejlove sa lažne Google adrese. ... Dalje
Prevaranti zloupotrebljavaju Booking.com za širenje trojanca AsyncRAT

Lažni imejlovi sa Booking.com upućeni hotelskom osoblju kriju malver AsyncRAT. Početkom meseca, istraživači MalwareBytes-a upozorili su na ove na... Dalje
Pratite nas
Nagrade