Apple će primorati programere da pokažu šta rade sa podacima korisnika koje prikupljaju njihove aplikacije

Vesti, 15.12.2020, 09:00 AM

Apple će primorati programere da pokažu šta rade sa podacima korisnika koje prikupljaju njihove aplikacije

Aplikacije u svim Appleovim prodavnicama sada će morati da prikažu mnogo više detalja o tome koje podatke prikupljaju i kako se oni koriste.

Od 14. decembra programeri moraju pokazati koje podatke prikupljaju, koje podatke koriste za praćenje korisnika i koji od prikupljenih podataka su direktno povezani sa korisnikom.

Tehnološki gigant je rekao da ne želi da promeni poslovne modele izdavača.

Apple će novo pravilo primenjivati i na sopstvene aplikacije.

Apple je rekao da će možda kontaktirati programere ako se utvrdi da su pružene informacije netačne ili korisnici prijave neslaganja, a ako neiskreno odgovore na pitanja, to može dovesti do uklanjanja aplikacije.

Podaci o lokaciji i kontaktima su dva primera podataka koje bi programeri aplikacija mogli prikupljati da bi pratili korisnike i njihove aktivnosti, rekla je kompanija, navodeći da će te informacije uvek prikazivati na vrhu, jer smatra da su od najvećeg interesa za korisnike.

Podaci kao što su zdravlje i kondicija, finansijske informacije i istorija pretraživanja mogu biti direktno povezani sa korisnikom.

Aplikacije će takođe morati da navedu da li prikupljaju podatke iz drugih aplikacija i sa veb sajtova koje je korisnik posetio u svrhu ciljanog oglašavanja i koje podatke dele sa trećim stranama, poput oglasnih mreža.

Na kraju, ako se korisniku ne sviđaju aktivnosti aplikacije u vezi sa prikupljanjem podataka, on neće moći to da spreči ali može da odluči da ne preuzme aplikaciju.

Kritičari smatraju da ovo jeste korak u pravom smeru, ali da to ništa ne menja za korisnike, jer osim što ih čini svesnim u smislu toga šta se dešava sa njihovim podacima, oni ne mogu da utiču na to.

Apple je takođe predstavio ažuriranje politike privatnosti, za koje kaže da je u skladu sa evropskom Opštom uredbom o zaštiti podataka (GDPR).

„Podaci koji vas direktno identifikuju, kao što je vaše ime - su lični podaci, a takođe i podaci koji vas ne identifikuju direktno, ali koji se mogu koristiti za vašu identifikaciju, kao što je serijski broj vašeg uređaja“.

Nova politika kaže da Apple ne koristi „algoritme ili profilisanje“ za donošenje odluka koje bi značajno uticale na korisnike.

Apple je rekao da se podaci koje prikuplja iz kolačića pregledača ne tretiraju kao „lični podaci“, ali kada se kombinuju sa drugim ličnim podacima koje poseduje, oni spadaju u lične podatke.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje