Apple će primorati programere da pokažu šta rade sa podacima korisnika koje prikupljaju njihove aplikacije
Vesti, 15.12.2020, 09:00 AM

Aplikacije u svim Appleovim prodavnicama sada će morati da prikažu mnogo više detalja o tome koje podatke prikupljaju i kako se oni koriste.
Od 14. decembra programeri moraju pokazati koje podatke prikupljaju, koje podatke koriste za praćenje korisnika i koji od prikupljenih podataka su direktno povezani sa korisnikom.
Tehnološki gigant je rekao da ne želi da promeni poslovne modele izdavača.
Apple će novo pravilo primenjivati i na sopstvene aplikacije.
Apple je rekao da će možda kontaktirati programere ako se utvrdi da su pružene informacije netačne ili korisnici prijave neslaganja, a ako neiskreno odgovore na pitanja, to može dovesti do uklanjanja aplikacije.
Podaci o lokaciji i kontaktima su dva primera podataka koje bi programeri aplikacija mogli prikupljati da bi pratili korisnike i njihove aktivnosti, rekla je kompanija, navodeći da će te informacije uvek prikazivati na vrhu, jer smatra da su od najvećeg interesa za korisnike.
Podaci kao što su zdravlje i kondicija, finansijske informacije i istorija pretraživanja mogu biti direktno povezani sa korisnikom.
Aplikacije će takođe morati da navedu da li prikupljaju podatke iz drugih aplikacija i sa veb sajtova koje je korisnik posetio u svrhu ciljanog oglašavanja i koje podatke dele sa trećim stranama, poput oglasnih mreža.
Na kraju, ako se korisniku ne sviđaju aktivnosti aplikacije u vezi sa prikupljanjem podataka, on neće moći to da spreči ali može da odluči da ne preuzme aplikaciju.
Kritičari smatraju da ovo jeste korak u pravom smeru, ali da to ništa ne menja za korisnike, jer osim što ih čini svesnim u smislu toga šta se dešava sa njihovim podacima, oni ne mogu da utiču na to.
Apple je takođe predstavio ažuriranje politike privatnosti, za koje kaže da je u skladu sa evropskom Opštom uredbom o zaštiti podataka (GDPR).
„Podaci koji vas direktno identifikuju, kao što je vaše ime - su lični podaci, a takođe i podaci koji vas ne identifikuju direktno, ali koji se mogu koristiti za vašu identifikaciju, kao što je serijski broj vašeg uređaja“.
Nova politika kaže da Apple ne koristi „algoritme ili profilisanje“ za donošenje odluka koje bi značajno uticale na korisnike.
Apple je rekao da se podaci koje prikuplja iz kolačića pregledača ne tretiraju kao „lični podaci“, ali kada se kombinuju sa drugim ličnim podacima koje poseduje, oni spadaju u lične podatke.

Izdvojeno
Otkriveno na hiljade lažnih onlajn prodavnica - kupci ostali bez novca na računima

Firma za sajber bezbednost Silent Push otkrila je na hiljade veb sajtova koji se lažno predstavljaju kao sajtovi velikih brendova kao što su Apple i... Dalje
40 lažnih ekstenzija za Firefox krade kriptovalute korisnika

Istraživači sajber bezbednosti iz kompanije Koi Security otkrili su više od 40 ekstenzija za Mozilla Firefox koje kradu privatne ključeve i seed f... Dalje
Budite oprezni: veštačka inteligencija ponekad izmišlja i može vas poslati na lažni veb sajt

Bezbednosni istraživači otkrili su ozbiljan rizik u radu velikih jezičkih modela (LLM), poput popularnih AI asistenata. Naime, kada ih pitate jedno... Dalje
Ažurirajte Chrome odmah: Hakeri koriste ranjivost u veb pregledaču

Google je objavio hitna bezbednosna ažuriranja za Chrome kako bi rešio ozbiljnu ranjivost koja se već zloupotrebljava u napadima. Ovaj „zero-... Dalje
Kada sajber kriminal ubija: Bolnice na udaru ransomware-a
.jpg)
Do skoro, sajber kriminal se uglavnom svodio na krađu podataka ili novca. Ali dva napada ransomware-a na evropske bolnice pokazuju da sajber kriminal... Dalje
Pratite nas
Nagrade