Apple na udaru kritika zato što podatke korisnika Safarija šalje kineskoj kompaniji Tencent

Vesti, 15.10.2019, 08:30 AM

Apple na udaru kritika zato što podatke korisnika Safarija šalje kineskoj kompaniji Tencent

Krajem prošle nedelje otkriveno je da je Apple podatke o pregledavanju weba korisnika iOS šalje kineskoj internet kompaniji Tencent. Možda to ne bi bilo toliko neobično da nije reč o kompaniji koja se promoviše kao prva u zaštiti privatnosti korisnika.

Naime, Apple je, počev od iOS 12.2, tiho integrisao uslugu „Tencent Safe Browsing“ u funkciju svog web pregledača Safari za iOS koja služi za upozoravanje korisnika na sajtove na kojima mogu biti prevareni.

Kao i funkcija "Sigurno pregledavanje" u Chromeu i Firefoxu, i Safarijeva funkcija je dizajnirana da zaštiti korisnike od različitih pretnji na internetu jednostavnim upoređivanjem svakog web sajta koji posećuju korisnici sa redovno ažuriranom listom malicioznih web sajtova.

Do iOS 12.2, Apple se prvenstveno oslanjao na bazu podataka web sajtova koji su na crnoj listi Googleove usluge "Safe Browsing". Ova usluga podrazumeva manjak privatnosti, jer Google zna koje web sajtove posećujete i takođe može da evidentira vašu IP adresu.

"Pre posete web sajtu, Safari može poslati informacije izvedene od adrese web sajta Google Safe Browsingu i Tencent Safe Browsingu da proveri da li je web sajt lažan. Ovi provajderi sigurnog pregledavanja mogu takođe da evidentiraju vašu IP adresu", napominje Apple.

Budući da Apple nije posebno komentarisao ovo pitanje do sada, u ovom trenutku nije jasno da li Safari koristi Tencentovo "Sigurno pregledavanje" i izvan Kine.

Međutim, vrlo je verovatno da se Tencentova lista web sajtova koji su na crnoj listi koristi samo u Kini, gde su Googleovi servisi zabranjeni, kao alternativu Googleovoj usluzi sigurnog pregledavanja.

Appleovi korisnici i zagovornici privatnosti negativno su regovali na ovu vest i to zbog toga što ljudi očekuju potpunu otvorenost kada su u pitanju tako velike promene u bezbednosnoj funkciji od kompanije koja ima dugu istoriju najavljivanja i najmanjih detalja pred stotinama novinara.

Oni kojima se ipak ne dopada da se njihove informacije šalju u Kinu mogu da isključe funkciju upozoravanja u Safariju, ali to nije preporučljivo.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje