Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta
Vesti, 07.11.2025, 09:30 AM
Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezervisali smeštaj preko Booking.com, Airbnb i drugih platformi.
Kampanja, aktivna najmanje od aprila 2025. godine, pokazuje koliko je turistička industrija ranjiva na digitalne prevare.
Napadači su slali imejlove sa kompromitovanih hotelskih naloga, ili se predstavljali kao Booking.com u mejlovima i WhatsApp porukama. Svaka poruka vodila je žrtve kroz niz preusmeravanja sve do tzv. ClickFix fišing napada kada bi korisnik bio naveden da pokrene PowerShell komandu koja preuzima malver PureRAT.
Ovaj trojanac omogućava napadačima daljinsku kontrolu računara, krađu kredencijala, slanje snimaka ekrana i preuzimanje osetljivih podataka.
Analitičari veruju da su prvobitno mete napada bili zaposleni u hotelima. Malver bi im ukrao kredencijale za prijavu na platforme poput Booking.com, Airbnb i Expedia. Ovi podaci su se zatim ili prodavali na hakerski forumima ili su korišćeni u prevarama.
Kada bi preuzeli kontrolu nad hotelskim nalozima, napadači su kontaktirali goste hotela putem imejla ili WhatsApp-a, obično pod izgovorom da postoji “problem sa verifikacijom banke”.
Poruke su sadržale stvarne podatke o rezervacijama, što je napadačima davalo kredibilitet. Žrtve su zatim preusmeravane na lažne Booking.com stranice dizajnirane za prikupljanje informacija o plaćanju. Ovi sajtovi hostovani iza Cloudflare zaštite, povezani su sa ruskom infrastrukturom.
Analitičari Sekoie su primetili aktivnu trgovinu Booking.com kredencijalima na ruskim hakerkim forumima.
Podaci za pristup (autentifikacioni kolačići ili kombinacije korisničkih imena i lozinki) prodavali su se po ceni od 5 do 5.000 dolara, u zavisnosti od vrednosti naloga.
Neko ko se krije iza pseudonima moderator_booking, tvrdio je da je zaradio više od 20 miliona dolara.
Napadači su u međuvremenu proširili kampanju i na Agoda naloge.
Prema rečima istraživača, u najmanje jednom slučaju gost je platio rezervaciju dva puta - jednom hotelu, a drugi put prevarantima.
“Otkrivena infrastruktura svedoči o stotinama aktivnih domena i dugoročno profitabilnoj kampanji”, navela je Sekoia.
Izdvojeno
Pornhub upozorio korisnike na ucene nakon curenja podataka
Pornhub je upozorio korisnike da bi mogli biti direktno kontaktirani od strane sajber kriminalaca nakon nedavnog bezbednosnog incidenta koji je pogodi... Dalje
Lažna PayPal obaveštenja navode korisnike da pozivaju prevarante
Sajber kriminalci pronašli su način da zloupotrebe PayPal-ov sistem za naplatu pretplata kako bi slali mejlove koji izgledaju kao da dolaze direktno... Dalje
Nova prevara: hakeri u vašem WhatsApp nalogu
Istraživači kompanije Gen Digital upozoravaju na novu prevaru u kojoj korisnici sami, nesvesno, dele svoje WhatsApp naloge sa hakerima, verujući da... Dalje
Budući AI modeli donose nove sajber rizike, upozorava OpenAI
OpenAI upozorava da bi buduće generacije velikih jezičkih modela mogle značajno da utiču na sajber bezbednost, povećavajući i napadačke i odbra... Dalje
Malver GhostPoster otkriven u 17 Firefox ekstenzija
Istraživači kompanije Koi Security otkrili su novu kampanju pod nazivom GhostPoster, u kojoj su napadači zloupotrebljavali logo fajlove Firefox eks... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





