Appleova nova pravila u vezi praćenja korisnika će promeniti veb, evo zašto se ta promena ne sviđa Facebooku
Vesti, 29.04.2021, 10:00 AM
I Apple i Facebook su tehnološke kompanije, ali su veoma različite. Apple je prošle godine najveći deo profita od 274,5 milijardi dolara ostvario od prodaje iPhone i iPad uređaja, Mac računara i AirPods slušalica. Facebook je skoro sve od svojih 85,9 milijardi dolara profita zaradio od oglašavanja.
Ali postoji jedno područje gde su interesi dve kompanije suprotsavljeni: privatnost ljudi koji koriste njihove proizvode što je dovelo do razmene gorkih reči između rukovodilaca kompanija.
U ponedeljak je Apple objavio ažuriranje za svoje iPhone i iPad uređaje koje će uticati na Facebookovo poslovanje koje je tokom protekle decenije izgrađeno na tehnologiji dizajniranoj da prati korisnike, bez obzira znaju li to korisnici ili ne. iOS 14.5 i iPadOS 14.5 sada zahtevaju da programera aplikacija da izričito traže dozvolu za praćenje ponašanja korisnika u Apple App Storeu i na internetu.
Neslaganje oko politike pretvorilo se u jednu od najvećih svađa u Silicijumskoj dolini: direktor Applea Tim Kuk izjavio je da bi privatnost trebalo da bude ljudsko pravo, a direktor Facebooka Mark Zakerberg je rekao da će Appleova nova pravila naštetiti malim preduzećima i povećati troškove na internetu.
Zakerberg je još u februaru kritikovao ovaj potez Applea tvrdeći da će to loše uticati na rast firmi a Kuk je odbacio tu zabrinutost u intervjuu koji je dao Njujork Tajmsu ovog meseca rekavši da su to krhki argumenti. „Mislim da možete da se bavite digitalnim oglašavanjem i zaradite novac od digitalnog oglašavanja bez praćenja ljudi kad ne znaju da su praćeni.“
Apple i Facebook nastavili su rat u ponedeljak. Facebook je podelio kopiju upozorenja o tome šta Apple zahteva a koje će prikazivati korisnicima, dok je Apple objavio video na YouTubeu u kojem kompanija podseća da se bori protiv „aplikacija koje imaju ugrađene “trackere” koji uzimaju više podataka nego što je potrebno“.
Apple se već godinama predstavlja kao svetionik privatnosti u svetu nadzora. Kompanija redovno ističe kako u svoje proizvode ugrađuje sigurnost i mogućnost anonimnosti. Njegovi novi uređaji za praćenje AirTag, najavljeni prošle nedelje, koriste šifrovanu komunikaciju koja garantuje da čak i Apple ne može da iskoristi svoje proizvode da otkrije gde su ljudi ili njihovi uređaji.
Sa druge strane Facebook je već na lošem glasu zbog relativno labavog pristupa korisničkim podacima što je dovelo do istraga nadležnih regulatornih tela u mnogim državama i novčanih kazni zbog čuvenog skandala u koji je bila umešana sada ugašena britanska firma Cambridge Analytica.
Izdvojeno
Pornhub upozorio korisnike na ucene nakon curenja podataka
Pornhub je upozorio korisnike da bi mogli biti direktno kontaktirani od strane sajber kriminalaca nakon nedavnog bezbednosnog incidenta koji je pogodi... Dalje
Lažna PayPal obaveštenja navode korisnike da pozivaju prevarante
Sajber kriminalci pronašli su način da zloupotrebe PayPal-ov sistem za naplatu pretplata kako bi slali mejlove koji izgledaju kao da dolaze direktno... Dalje
Nova prevara: hakeri u vašem WhatsApp nalogu
Istraživači kompanije Gen Digital upozoravaju na novu prevaru u kojoj korisnici sami, nesvesno, dele svoje WhatsApp naloge sa hakerima, verujući da... Dalje
Budući AI modeli donose nove sajber rizike, upozorava OpenAI
OpenAI upozorava da bi buduće generacije velikih jezičkih modela mogle značajno da utiču na sajber bezbednost, povećavajući i napadačke i odbra... Dalje
Malver GhostPoster otkriven u 17 Firefox ekstenzija
Istraživači kompanije Koi Security otkrili su novu kampanju pod nazivom GhostPoster, u kojoj su napadači zloupotrebljavali logo fajlove Firefox eks... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





