Booking.com upozorava da je broj prevara na putovanjima porastao za 900%
Vesti, 21.06.2024, 14:30 PM
Booking.com je upozorio na značajan porast prevara na putovanjima, pripisujući to pojavi veštačke inteligencije (AI). Marni Vilking, direktor bezbednosti u kompaniji, rekla je da je primećeno „povećanje od 500 do 900%“ prevara u poslednjih 18 meseci.
Vilking je istakla značajan porast u phishing prevarama, gde su žrtve prevarene da otkriju svoje finansijske informacije. Ovi napadi često uključuju slanje lažnih linkova za rezervaciju kako bi se izvukli detalji o kreditnoj kartici. Platforme kao što su Booking.com i Airbnb su uobičajene mete ovakvih napada. Kada se izvrši uplata, prevaranti ili nestaju, ostavljajući žrtvu bez smeštaja ili pokušavaju dalje prevare slanjem novih poruka.
Ranije je bilo lakše otkiti ove prevare zbog upadljivih pravopisnih i gramatičkih grešaka. Međutim, Vilking je na konferenciji o tehnologiji Collision održanoj u Torontu rekla da generativni AI alati kao što je ChatGPT sada omogućavaju prevarantima da prave mnogo realističnije emailove koje je teže prepoznati.
Uprkos porastu prevara za koje se koristi veštačka inteligencija, Vilking je napomenula da ista tehnologija pomaže Booking.com-u u brzom identifikovanju i uklanjanju lažnih unosa korisnika pre nego što dođe do bilo kakvih rezervacija.
Kako se zaštititi od prevara?
Omogućite dvofaktorsku autentifikaciju na svojim nalozima, budite oprezni sa linkovima, izbegavajte one koji dolaze iz nepoznatih izvora ali i sumnjive emailove. Proverite kontakt informacije, kao i da li veb sajt sa koga rezervišete pruža jasne kontakt podatke, uključujući i broj telefona.
Kada je reč o domaćinima, proverite da li su vaš profil i unos u potpunosti verifikovani od strane platforme koju koristite. Dostavite svu neophodnu dokumentaciju i dokaze o vlasništvu kako biste stekli poverenje potencijalnih gostiju.
Omogućite dvofaktorsku autentifikaciju na svom nalogu i zaštitite ga od neovlašćenog pristupa.
Komunicirajte preko platforme sa gostima. Izbegavajte deljenje ličnih kontakt podataka dok se rezervacija ne potvrdi da biste se zaštitili od phishinga i pokušaja prevare.
Detaljno i tačno opišite smeštaj koji nudite, i odaberite fotografije visokog kvaliteta. Jasno navedite sve pogodnosti i pravila kako biste izbegli nesporazume.
Proverite potencijalne goste, pregledajte profile gostiju i pročitajte recenzije drugih domaćina pre nego što prihvatite rezervaciju. Kontaktirajte gosta preko platforme da biste postavili sva neophodna pitanja.
Sve sumnjive upite ili aktivnosti odmah prijavite platformi, i budite oprezni sa zahtevima za isplate van platforme ili neobičnim pitanjima.
Vodite detaljnu evidenciju svih rezervacija, komunikacija i transakcija. Ovo može biti od pomoći ako treba da rešite sporove ili prijavite prevaru.
Edukujte se o prevarama i koristite najbolju zaštitu za svoje uređaje.
Foto: Kindel Media
Izdvojeno
Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta
Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje
Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu
Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje
Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove
Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje
Bez zvanične zabrane, Rusija blokira verifikaciju na Telegramu i WhatsAppu
Ruski korisnici sve teže mogu da se registruju na Telegram i WhatsApp, jer su ruski mobilni operateri počeli da blokiraju SMS i kodove za verifikaci... Dalje
WhatsApp uvodi passkey - kraj lozinkama za bekape
WhatsApp je najavio da uvodi novu opciju zaštite razgovora - passkey-šifrovane bekape, koja korisnicima omogućava da šifruju rezervne kopije ćas... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





