CCleaneru dodata funkcija za prikupljanje podataka, korisnici ne mogu to da zaustave

Vesti, 03.08.2018, 08:30 AM

CCleaneru dodata funkcija za prikupljanje podataka, korisnici ne mogu to da zaustave

Avast je objavio novu verziju softvera CCleaner 5.45 koja ne samo da uvek radi u pozadini, već i prikuplja informacije o vašem sistemu, ne dajući vam mogućnost da to zaustavite.

CCleaner je popularna aplikacija dostupna u vidu besplatnih i premijum verzija, sa više od 2 milijarde preuzimanja, koja korisnicima omogućava da očiste svoje Windows, Mac i mobilne uređaje kako bi ih optimizovali i poboljšali njihove performanse.

Prošle godine, CCleaner se našao u udarnim vestima kada je pretrpeo veliki napad, u kome su napadači kompromitovali njihove servere, zamenili originalnu verziju softvera zlonamernom, i tako inficirali više od 2,3 miliona korisnika širom sveta.

Ovog puta popularni "čistač" je vest ali zbog funkcija koje omogućavaju praćenje korisnika i prikupljanje podataka, a koje je Avast dodao u poslednjih nekoliko meseci. CCleaner 5.43 koji je objavljen u maju ostao je bez opcije onemogućavanja funkcije za razmenu podataka za korisnike besplatne verzije softvera. U junu je objavljen CCleaner 5.44 kome su dodate iskačuće reklame. Kod CCleanera 5.45, koji je objavljen prošlog meseca, aktivni monitoring i "heartbeat" funkcija ne mogu se onemogućiti.

CCleaner šalje na servere kompanije korisničke podatke, kao što su anonimni podaci o korišćenju sistema, ali i kontinuirano skenira sisteme da bi informisao korisnike kada naiđe na bilo šta što treba obrisati.

Ono što je zabrinjavajuće je to što čak i nakon što isključite funkciju aktivnog monitoringa iz menija CCleanera, ona se automatski uključuje kad god se ponovo pokrene uređaj ili zatvori program. Osim toga, CCleaner pomoću "heartbeat" funkcije svakih 12 sati izveštava Avast o najnovijoj statistici korišćenja.

Odgovarajući na pitanja korisnika na forumu kompanije, CCleaner je rekao da "heartbeat" šalje samo informacije koje nisu lične, koje ne mogu identifikovati korisnika, informacije o korišćenju a radi poboljšanja CCleanera.

Iako su informacije koje CCleaner prikuplja potpuno anonimne, korisnici na različitim internet forumima izrazili su zabrinutost u vezi sa praksom deljenja podataka. Mnogi od njih se žale da je kompanija Avast upropastila njihov omiljeni alat pošto je kupila Piriform, u čijem je vlasništvu bio CCleaner.

Ali, CCleanerova politika privatnosti takođe kaže da može da deli prikupljene informacije sa drugim kompanijama.

"Zadržavamo pravo da sačuvamo i koristimo informacije koje je prikupio naš softver. Mi možemo objaviti ili deliti te informacije sa trećim stranama koje nisu deo Avast Grupe, ali to ćemo uvek činiti samo nakon anonimizacije podataka", kaže se u politici privatnosti CCleanera. "Zadržavamo pravo da sačuvamo i koristimo informacije koje je prikupio naš softver i delimo takve informacije unutar Avast Grupe kako bismo poboljšali naše sadašnje i buduće proizvode i usluge, kako bismo pomogli razvoju novih proizvoda i usluga i bolje razumeli ponašanje naših korisnika."

U odgovoru na žalbe korisnika o aktivnom monitoringu, Avast je na forumu kompanije rekao da će kompanija ponuditi odvojene stavke menija za isključivanje aktivnog monitoringa i slanje anonimnih podataka o korišćenju ("heartbeat").

"Kao deo naše trenutne misije da poboljšamo CCleaner i pružimo bolje iskustvo korisnicima, uveli smo neke funkcije u verziji 5.45 u cilju obezbeđivanja preciznijih podataka koji bi nam pomogli da brže detektujemo greške i da saznamo koje se funkcije CCleanera koriste a koje ne. Informacije koje su sakupljene preko ovih funkcija su zbirni, anonimni podaci i samo nam omogućavaju da uočimo trendove. Ovo nam je veoma korisno u cilju poboljšanja našeg softvera i iskustva naših korisnika. Ne prikupljaju se lični podaci. Cenimo povratne informacije od naših korisnika i trenutno radimo na našoj sledećoj verziji CCleanera koji će odvojiti funkcionalnost čišćenja od izveštaja analitike i ponuditi korisnicima više opcija za kontrolu koje će biti upamćene kada se CCleaner zatvori. U interesu transparentnosti, takođe ćemo podeliti i obrazac sa podacima o tome koje podatke sakupljamo, svrhu i način njihovog obrađivanja. Takođe koristimo priliku da redizajniramo postavke podataka unutar CCleanera, tako da one komuniciraju na jasan i lako razumljiv način. Izrada i testiranje softvera ponekad oduzima malo vremena, ali trudimo se da što pre objavimo našu sledeću verziju", kažu iz Avasta.

Korisnicima se preporučuje da ne nadograđuju svoj softver na verziju 5.45 dok nova ažuriranja ne budu spremna za preuzimanje.

Oni koji su već nadogradili svoj softver na verziju 5.45 mogu onemogućiti aktivni monitoring isključivanjem CCleanera u Task Manageru ili nekom drugom softveru za upravljanje procesima dok ne stigne sledeća verzija.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje