Chrome i Firefox će uskoro sakriti one dosadne zahteve za obaveštenja sa web sajtova

Vesti, 05.11.2019, 02:30 AM

Chrome i Firefox će uskoro sakriti one dosadne zahteve za obaveštenja sa web sajtova

Mozilla i Google planiraju da u Firefoxu i Chromeu sakriju one dosadne zahteve za obaveštenja pregledača kojima mnogi web sajtovi od vas traže da se pretplatite na njihov sadržaj. Umesto toga, oba pregledača će prikazivati mali indikator koji će vam dati do znanja da web sajt nudi obaveštenja i da možete odlučiti da li se želite pretplatiti na njih.

Web sajtovi koriste obaveštenja pregledača da bi vas pretplatili na sadržaj koji se prikazuje u pregledaču čak i kada ne posećujete sajt, a u nekim operativnim sistemima čak i kada se pregledač ne koristi.

Iako je ova usluga nastala sa dobrim namerama, brzo je postala dosadna jer je mnogi web sajtovi koriste za prikazivanje neželjenog sadržaja na računaru ili vam otežavaju napuštanje stranice dok ne prihvatite ili odbijete zahtev za pretplatu na sadržaj.

Istraživanje koje je sprovela Mozilla je otkrilo da skoro 99% zahteva za obaveštenja pregledača se ne prihvati, pri čemu posetilac prosečno aktivno odbije više od 48%. Mozilla je navela da je za samo mesec dana korisnicima Firefoxa 63 prikazano 1,45 milijardi zahteva, a samo 23,66 miliona ih je prihvaćeno. Na svaki prihvaćeni zahtev, šezdeset ih je odbijeno ili ignorisano. “U oko 500 miliona slučajeva tokom tog meseca, korisnici su zapravo potrošili vreme da kliknu na “Ne sada", kažu iz Mozille.

Još gore od toga što su ovi zahtevi dosadni je to što ih mnogi web sajtovi zloupotrebljavaju da bi ljude navukli da se pretplate na neželjeni i nekvalitetni sadržaj. Takvi sajtovi tvrde da se morate pretplatiti na obaveštenja pregledača da biste preuzeli fajl, pogledali video, instalirali dodatak za Chrome ili čak napustili web sajt. Posetioci koji nasednu na ovo uskoro će na desktopu videti obaveštenja za porno sajtove i sajtove za kockanje, zatim za neželjeni softver, zlonamerni softver i tzv. “clickbait” priče.

Mozilla planira da ovo promeni u Firefoxu a ta promena će biti proces u dva koraka. Počev od Firefoxa 70, zahtevi za obaveštenja će se promeniti tako da će podrazumevana opcija biti „Nikad“ umesto „Ne sada“. Na ovaj način korisnici će trajno blokirati obaveštenja sa web sajtova koje često posećuju. U Firefoxu 72, svi zahtevi za obaveštenja sa sajta biće skriveni i u adresnoj traci će se prikazivati indikator u vidu balona koji će sugerisati korisniku da web sajt nudi obaveštenja. Korisnici mogu da kliknu na ovaj indikator kako bi se pretplatili na obaveštenja sa web sajta.

Google takođe eksperimentiše sa sakrivanjem zahteva za obaveštenja preko funkcije chrome://flags pod nazivom „Quieter notification permission prompts“. Kada je ova opcija omogućena, zahtevi za obaveštenja će biti sakriveni i umesto toga će prikazivati indikator u adresnoj traci. Ako korisnik klikne na indikator (zvono), pojaviće se prozor "Obaveštenja su blokirana", koji vas pita da li želite da omogućite obaveštenja sa tog web sajta.

Za korisnike koji ne vole ove zahteve, ovo je dobra vest jer ih više neće videti, dok će onima kojima ne smetaju, ovi zahtevi i dalje biti dostupni.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene

Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene

Google je objavio da uvodi novu opciju za prijavljivanje pokušaja ucene putem lažnih negativnih recenzija na Google Mapama. Reč je o situacijama u ... Dalje

Najčešće korišćene lozinke u 2025.

Najčešće korišćene lozinke u 2025.

Novo istraživanje kompanije Comparitech otkriva da ljudi i dalje masovno koriste slabe lozinke poput „123456“, „admin“ i &bdq... Dalje

Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta

Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta

Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje

Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove

Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove

Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje