Cilj svakog trećeg fišing napada je krađa novca od korisnika

Vesti, 07.04.2014, 08:42 AM

Cilj svakog trećeg fišing napada je krađa novca od korisnika

Prema podacima do kojih se došlo tokom studije koju je sprovela kompanija Kaspersky Lab, “Finansijski sajber napadi u 2013”, sajber kriminalci, više nego ikad, pokušavaju da dođu do poverljivih podataka korisnika i da ukradu novac sa bankovnih računa tako što prave lažne veb sajtove finansijskih organizacija. U 2013., skoro trećina (31.45%) fišing napada je bila usmerena na imena vodećih banaka, online prodavnice i sisteme elektonskog plaćanja, što je za 8.5 procentualnih poena više u odnosu na prethodnu godinu.

Fišing je vrsta prevare koju koriste sajber kriminalci kako bi došli do poverljivih podataka uz pomoć lažnih veb stranica koje imitiraju legitimne veb sajtove. Nasuprot malicioznim programima koji su napravljeni za određene operativne sisteme, fišing napadi pogađaju sve uređaje koji imaju pristup internetu. Zato su oni toliko popularni kod prevaranata. Samo u 2013., proizvodi kompanije Kaspersky Lab su zaštitili oko 39.6 miliona korisnika od ovih sajber napada.

Fišing sajtovi koji ciljaju na finansijske podatke korisnika uglavnom koriste brendirana imena popularnih onlajn prodavnica, sisteme za elektronsko plaćanje i sisteme za elektronsko bankarstvo. U 2013, najčešće mete su bile banke, koje su korišćene u 70.6% svih finansijskih fišing napada. To je veliki porast u odnosu na 2012. kada je udeo tih napada bio oko 52%.

U 2013., anti-fišing tehnologije kompanije Kaspersky lab su blokirale ukupno 330 miliona napada, što je za 22.2% više u odnosu na prethodnu godinu.

Prevaranti koriste brendirana imena velikih kompanija sa velikim bazama podataka klijenata u potrazi za dobrom zaradom. Na primer, oko 60% svih fišing napada koji koriste lažne sajtove banaka korišćena su imena samo 25 banaka. Među sistemima za elektronsko plaćanje favoriti prevaranta su još jasniji - 88.3% fišing napada u ovoj kategoriji je pogodilo jedan od četiri međunarodna brenda: PayPal, American Express, Master Card i Visa.

Nekoliko godina zaredom Amazon je najpopularnije mesto za fišing napade koji koriste imena onlajn prodavnica. U toku tog perioda njegovo ime je upotrebljeno u 61% online fišing napada. U top 3 se nalaze i Apple i eBay, ali oni dosta zaostaju za Amazonom.

Fišing napadi su toliko popularni jer se lako razvijaju i veoma su efikasni. Nije uvek lako onima koji dobro poznaju internet da razlikuju i dobro napravljeni lažni sajt od prave stranice, zbog čega je još važnije imati dobru zaštitu. Takođe, fišing napadi nanose štetu organizacijama čiji brend koriste, kako finansijsku, tako i reputacijsku,” rekao je Sergej Lozkin, glavni bezbednosni istraživač u kompaniji Kaspersky Lab.

Ne samo da imitiraju veb sajtove finansijskih institucija, već prevaranti takođe često vrše napade preko sajtova društvenih mreža. U 2013., broj napada koji su koristili Facebook i druge sajtove društvenih mreža porastao je za 6.8 procentualnih poena, i sada čini 35.4% ukupnog broja.

U izveštaju “Finansijski sajber napadi u 2013” su korišćeni podaci prikupljeni od Kaspersky Security Network učesnika.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje