Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke
Vesti, 29.04.2024, 09:00 AM
Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je reč o lozinkama.
Bitwarden je anketirao 2400 ljudi iz SAD, Velike Britanije, Australije, Francuske, Nemačke i Japana, od kojih je četvrtina priznala da koristi iste lozinke za 11 do više od 20 naloga, a 36% anketiranih je reklo da koristi lične podatke u svojim lozinkama i to one koji su javno dostupni na društvenim mrežama (60%) i onlajn forumima (30%). Ovo ukazuje da postoji značajan jaz između preporučenih bezbednosnih praksi i stvarnog ponašanja korisnika, jer je opšte poznato da ovakve loše navike i ponovna upotreba lozinki značajno povećavaju rizik od hakovanja i krađe identiteta.
Istraživanje je ukazalo da postoji potreba za povećanom svešću i edukacijom o boljim navikama kada je u pitanju sajber bezbednost i to kako kod kuće tako i na poslu. Uprkos tome što 60% korisnika tvrdi da bi mogli da prepoznaju phishing napad, a 68% se oseća spremnim da identifikuje i ublaži sajber napade poboljšane veštačkom inteligencijom, mnogi ispitanici i dalje pribegavaju rizičnom postupanju sa sopstvenim lozinkama: 54% ispitanika kaže da se oslanja na pamćenje, a 33% kod kuće koristi olovku i papir za svoje lozinke. Takođe, 41% je reklo da vrlo često ili često pristupa ličnim i poslovnim podacima na javnim mrežama, zbog čega rizik dodatno raste.
19% korisnika priznalo je da su doživeli kršenje bezbednosti ili gubitak podataka zbog načina na koji postupaju sa lozinkama, a 23% je potvrdilo da su njihove lozinke ukradene ili kompromitovane u prošlosti. Ovo ukazuje na kognitivnu disonancu između bezbednosnih stavova korisnika i njihovih stvarnih praksi.
Rezultati ankete pokazuju da individualne navike u vezi sa lozinkama na poslu odražavaju one kod kuće. Većina ispitanika priznaje da se oslanja na pamćenje (53%) i olovku i papir (34%) i za svoje naloge na radnom mestu. Nešto manje od polovine (48%) otkriva da često ili veoma često ponovo koristi lozinke na platformama ili nalozima na radnom mestu.
Pozitivan uticaj redovne obuke o zaštiti lozinki od uobičajenih pretnji je jasan, pri čemu skoro svi (94%) koji su rekli da su prošli ovu obuku (48% ispitanika) kažu da su sigurni da su u stanju da prepoznaju i izbore se sa tim pretnjama. Njihovo ponašanje, međutim, daje drugačiju sliku, sa više od trećine ispitanika (37%) koji svoje navike u vezi bezbednosti na radnom mestu opisuje kao donekle ili veoma rizične.
Korisnici uporno koriste slabe lozinke ili lozinke sastavljene od ličnih podataka (39%), nebezbedno čuvaju poslovne lozinke (35%), ne koriste 2FA (33%) i nebezbedno dele lozinke (32%).
Ipak, istraživanje otkriva ohrabrujuće trendove, pokazujući da korisnici sve više usvajaju odgovornije ponašanje. 51% ispitanika koji koriste menadžer lozinki kod kuće navodi da su postali oprezniji i na poslu, a 45% kaže da ređe koriste iste lozinke, a 28% da softver za upravljanje lozinkama koristi i na radnom mestu.
Pozitivan uticaj korišćenja menadžera lozinki na poslu je evidentan u ličnom životu ispitanika, pri čemu 52% priznaje povećanu svest o bezbednosti i kod kuće, uz smanjenu učestalost ponovne upotrebe lozinki (41%).
Usvajanje dvofaktorske autentifikacije (2FA) je u porastu, sa 80% ispitanika koji je koriste za većinu ličnih naloga ili određenih važnih naloga, i 66% koji je koriste za većinu naloga na radnom mestu ili samo za važne naloge.
Uprkos tome što je samo 45% ispitanika u anketi reklo da koristi pristupne ključeve, više od polovine (52%) smatra da dobro razume njihove prednosti za bezbednost.
Foto: Miguel Á. Padriñán / Pexels
Izdvojeno
Nova AI funkcija Google Chromea omogućava brzu proveru pouzdanosti veb sajtova
Google Chrome će dobiti novu funkciju pod nazivom „Store reviews“ („Recenzije prodavnice“) koja koristi veštačku inteligenc... Dalje
Prevaranti poklanjaju pretplatu za Telegram Premium - evo šta se krije iza toga
Prosečni čovek troši 938 dolara godišnje na 12 pretplata, otkrila je nedavno sprovedena studija kompanije Kaspersky. Postoje pretplate za sve: muz... Dalje
Ako dobijete ovakvu poruku od Netflixa, ne nasedajte – to je prevara
Bitdefender upozorava na poruke koje dobijaju korisnici Netflixa u kojima se obaveštavaju da su im nalozi suspendovani zbog neplaćene pretplate. &bd... Dalje
Hakerska grupa Matrix koristi veliki IoT botnet za DDoS napade
Istraživači firme Aqua Nautilus upozoravaju na DDoS napade ruskog hakera ili hakerske grupe Matrix, koja koristi ranjivosti i pogrešne konfiguracij... Dalje
Malver koristi stari Avastov drajver da bi deaktivirao različite antivirusne programe na sistemima
Istraživači sajber-bezbednosti iz firme Trellix otkrili su novi napad koji koristi tehniku poznatu kao Bring Your Own Vulnerable Driver (BYOVD) da b... Dalje
Pratite nas
Nagrade