Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Vesti, 29.04.2024, 09:00 AM

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je reč o lozinkama.

Bitwarden je anketirao 2400 ljudi iz SAD, Velike Britanije, Australije, Francuske, Nemačke i Japana, od kojih je četvrtina priznala da koristi iste lozinke za 11 do više od 20 naloga, a 36% anketiranih je reklo da koristi lične podatke u svojim lozinkama i to one koji su javno dostupni na društvenim mrežama (60%) i onlajn forumima (30%). Ovo ukazuje da postoji značajan jaz između preporučenih bezbednosnih praksi i stvarnog ponašanja korisnika, jer je opšte poznato da ovakve loše navike i ponovna upotreba lozinki značajno povećavaju rizik od hakovanja i krađe identiteta.

Istraživanje je ukazalo da postoji potreba za povećanom svešću i edukacijom o boljim navikama kada je u pitanju sajber bezbednost i to kako kod kuće tako i na poslu. Uprkos tome što 60% korisnika tvrdi da bi mogli da prepoznaju phishing napad, a 68% se oseća spremnim da identifikuje i ublaži sajber napade poboljšane veštačkom inteligencijom, mnogi ispitanici i dalje pribegavaju rizičnom postupanju sa sopstvenim lozinkama: 54% ispitanika kaže da se oslanja na pamćenje, a 33% kod kuće koristi olovku i papir za svoje lozinke. Takođe, 41% je reklo da vrlo često ili često pristupa ličnim i poslovnim podacima na javnim mrežama, zbog čega rizik dodatno raste.

19% korisnika priznalo je da su doživeli kršenje bezbednosti ili gubitak podataka zbog načina na koji postupaju sa lozinkama, a 23% je potvrdilo da su njihove lozinke ukradene ili kompromitovane u prošlosti. Ovo ukazuje na kognitivnu disonancu između bezbednosnih stavova korisnika i njihovih stvarnih praksi.

Rezultati ankete pokazuju da individualne navike u vezi sa lozinkama na poslu odražavaju one kod kuće. Većina ispitanika priznaje da se oslanja na pamćenje (53%) i olovku i papir (34%) i za svoje naloge na radnom mestu. Nešto manje od polovine (48%) otkriva da često ili veoma često ponovo koristi lozinke na platformama ili nalozima na radnom mestu.

Pozitivan uticaj redovne obuke o zaštiti lozinki od uobičajenih pretnji je jasan, pri čemu skoro svi (94%) koji su rekli da su prošli ovu obuku (48% ispitanika) kažu da su sigurni da su u stanju da prepoznaju i izbore se sa tim pretnjama. Njihovo ponašanje, međutim, daje drugačiju sliku, sa više od trećine ispitanika (37%) koji svoje navike u vezi bezbednosti na radnom mestu opisuje kao donekle ili veoma rizične.

Korisnici uporno koriste slabe lozinke ili lozinke sastavljene od ličnih podataka (39%), nebezbedno čuvaju poslovne lozinke (35%), ne koriste 2FA (33%) i nebezbedno dele lozinke (32%).

Ipak, istraživanje otkriva ohrabrujuće trendove, pokazujući da korisnici sve više usvajaju odgovornije ponašanje. 51% ispitanika koji koriste menadžer lozinki kod kuće navodi da su postali oprezniji i na poslu, a 45% kaže da ređe koriste iste lozinke, a 28% da softver za upravljanje lozinkama koristi i na radnom mestu.

Pozitivan uticaj korišćenja menadžera lozinki na poslu je evidentan u ličnom životu ispitanika, pri čemu 52% priznaje povećanu svest o bezbednosti i kod kuće, uz smanjenu učestalost ponovne upotrebe lozinki (41%).

Usvajanje dvofaktorske autentifikacije (2FA) je u porastu, sa 80% ispitanika koji je koriste za većinu ličnih naloga ili određenih važnih naloga, i 66% koji je koriste za većinu naloga na radnom mestu ili samo za važne naloge.

Uprkos tome što je samo 45% ispitanika u anketi reklo da koristi pristupne ključeve, više od polovine (52%) smatra da dobro razume njihove prednosti za bezbednost.

Foto: Miguel Á. Padriñán / Pexels


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta

Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta

Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje

Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove

Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove

Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje

Bez zvanične zabrane, Rusija blokira verifikaciju na Telegramu i WhatsAppu

Bez zvanične zabrane, Rusija blokira verifikaciju na Telegramu i WhatsAppu

Ruski korisnici sve teže mogu da se registruju na Telegram i WhatsApp, jer su ruski mobilni operateri počeli da blokiraju SMS i kodove za verifikaci... Dalje

WhatsApp uvodi passkey - kraj lozinkama za bekape

WhatsApp uvodi passkey - kraj lozinkama za bekape

WhatsApp je najavio da uvodi novu opciju zaštite razgovora - passkey-šifrovane bekape, koja korisnicima omogućava da šifruju rezervne kopije ćas... Dalje