Da li krišom koristite lozinke svojih bivših?

Vesti, 14.10.2020, 11:00 AM

Da li krišom koristite lozinke svojih bivših?

Da li praktikujete da svoje lozinke delite sa partnerom, ako ste u vezi ili braku?

Nedavno istraživanje kompanije ExpressVPN u kome je učestvovalo 1506 odraslih osoba koje su u vezi (ali ne u braku), pokazalo je da parovi otkrivaju jedan drugome razne lozinke, a najčešće se to dešava u prvih šest meseci zabavljanja.

Najčešće deljene su lozinke za video streaming servise (78%), mobilne uređaje (64%) i streaming muzike (58%). Gotovo polovina ispitanika u vezi deli lozinke za društvene mreže, a 38% deli lozinke za email naloge.

Lozinke za većinu online servisa, osim za naloge na društvenim mrežama i mobilne uređaje (koji se najviše dele sa porodicom), često se dele i sa drugim osobama koje su korisnicima značajne a koje nisu članovi porodice ili prijatelji.

Ispitanici su rekli da deljenje lozinki ukazuje na poverenje (70%), posvećenost (63%), intimnost (54%), "materijal za brak" (51%), naklonost (48%) i ranjivost (47%).

Najviše se dele lozinke za Netflix (86%), Hulu (57%) i Amazon Prime Video (52%).

Milenijalci i generacija Z češće dele lozinke sa drugima na svim platformama, u poređenju sa starijim ljudima.

Kada je reč o ljudima koji ne dele lozinke ni sa kim, najčešći argument je da istu kombinaciju korisničkog imena i lozinke često koriste za druge naloge.

Sve u svemu, ispitanici su najviše zabrinuti zbog privatnosti ličnih podataka kada je u pitanju deljenje podataka za prijavljivanje za mobilne novčanike (72%), email naloge (68%) i naloge na društvenim mrežama (68%).

Svaki četvrti ispitanik (26%) priznaje da je dao tuđe podatke za prijavu za nalog za video streaming servis bez pristanka vlasnika. Gotovo svaki treći (30%) kaže da su njegovi podaci za prijavljivanje korišćeni bez njegovog pristanka.

Među ispitanicima, muškarci su ti koji više od žena tajno koriste podatke za prijavljivanje bivše partnerke nakon raskida: svaki četvrti (26%) trenutno koristi naloge bivših za igre i pretplate na vesti. Četvrtina (25%) pristupa nekom servisu za deljenje fotografija svog bivšeg i sajtovima za dostavu hrane.

Skoro svaki četvrti (23%) pristupa nalozima na društvenim mrežama, mobilnim novčanicima, servisima za streaming muzike i videa, a svaki peti pristupa email nalozima svog bivšeg.

Svaki četvrti ispitanik priznaje da trenutno prati kretanje svog bivšeg partnera, a 30% priznaje da se bar jednom tajno prijavio na nalog na nekoj društvenoj mreži svog bivšeg, dok 23% priznaje da to i dalje čini.

Nije iznenađujuće to što više od trećine ispitanika (36%) žali zbog deljenja lozinki sa drugima, bilo tokom veze ili nakon raskida.

Davanje lozinki partneru u nekom trenutku se može okrenuti protiv nas. Osim što lozinke mogu omogućiti partneru da vas kontroliše, mogu biti zloupotrebljene i na druge načine, posebno ako dođe do rastanka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje