Da li krišom koristite lozinke svojih bivših?

Vesti, 14.10.2020, 11:00 AM

Da li krišom koristite lozinke svojih bivših?

Da li praktikujete da svoje lozinke delite sa partnerom, ako ste u vezi ili braku?

Nedavno istraživanje kompanije ExpressVPN u kome je učestvovalo 1506 odraslih osoba koje su u vezi (ali ne u braku), pokazalo je da parovi otkrivaju jedan drugome razne lozinke, a najčešće se to dešava u prvih šest meseci zabavljanja.

Najčešće deljene su lozinke za video streaming servise (78%), mobilne uređaje (64%) i streaming muzike (58%). Gotovo polovina ispitanika u vezi deli lozinke za društvene mreže, a 38% deli lozinke za email naloge.

Lozinke za većinu online servisa, osim za naloge na društvenim mrežama i mobilne uređaje (koji se najviše dele sa porodicom), često se dele i sa drugim osobama koje su korisnicima značajne a koje nisu članovi porodice ili prijatelji.

Ispitanici su rekli da deljenje lozinki ukazuje na poverenje (70%), posvećenost (63%), intimnost (54%), "materijal za brak" (51%), naklonost (48%) i ranjivost (47%).

Najviše se dele lozinke za Netflix (86%), Hulu (57%) i Amazon Prime Video (52%).

Milenijalci i generacija Z češće dele lozinke sa drugima na svim platformama, u poređenju sa starijim ljudima.

Kada je reč o ljudima koji ne dele lozinke ni sa kim, najčešći argument je da istu kombinaciju korisničkog imena i lozinke često koriste za druge naloge.

Sve u svemu, ispitanici su najviše zabrinuti zbog privatnosti ličnih podataka kada je u pitanju deljenje podataka za prijavljivanje za mobilne novčanike (72%), email naloge (68%) i naloge na društvenim mrežama (68%).

Svaki četvrti ispitanik (26%) priznaje da je dao tuđe podatke za prijavu za nalog za video streaming servis bez pristanka vlasnika. Gotovo svaki treći (30%) kaže da su njegovi podaci za prijavljivanje korišćeni bez njegovog pristanka.

Među ispitanicima, muškarci su ti koji više od žena tajno koriste podatke za prijavljivanje bivše partnerke nakon raskida: svaki četvrti (26%) trenutno koristi naloge bivših za igre i pretplate na vesti. Četvrtina (25%) pristupa nekom servisu za deljenje fotografija svog bivšeg i sajtovima za dostavu hrane.

Skoro svaki četvrti (23%) pristupa nalozima na društvenim mrežama, mobilnim novčanicima, servisima za streaming muzike i videa, a svaki peti pristupa email nalozima svog bivšeg.

Svaki četvrti ispitanik priznaje da trenutno prati kretanje svog bivšeg partnera, a 30% priznaje da se bar jednom tajno prijavio na nalog na nekoj društvenoj mreži svog bivšeg, dok 23% priznaje da to i dalje čini.

Nije iznenađujuće to što više od trećine ispitanika (36%) žali zbog deljenja lozinki sa drugima, bilo tokom veze ili nakon raskida.

Davanje lozinki partneru u nekom trenutku se može okrenuti protiv nas. Osim što lozinke mogu omogućiti partneru da vas kontroliše, mogu biti zloupotrebljene i na druge načine, posebno ako dođe do rastanka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

LastPass upozorio da „nije hakovan“, imejlovi koji stižu u ime kompanije su lažni

LastPass upozorio da „nije hakovan“, imejlovi koji stižu u ime kompanije su lažni

Menadžer lozinki LastPass upozorio je korisnike da „NIJE hakovan“, nakon što je otkrivena nova phishing kampanja koja zloupotrebljava nj... Dalje

Microsoft zaustavio talas ransomware napada: opozvano više od 200 sertifikata za lažne Teams instalere

Microsoft zaustavio talas ransomware napada: opozvano više od 200 sertifikata za lažne Teams instalere

Početkom oktobra Microsoft je zaustavio talas napada Rhysida ransomware-a povlačenjem više od 200 sertifikata kojima su hakeri potpisali zlonamerne... Dalje

Google uvodi „Recovery Contacts“: prijatelji vam mogu pomoći da vratite nalog

Google uvodi „Recovery Contacts“: prijatelji vam mogu pomoći da vratite nalog

Google je najavio novu funkciju pod nazivom „Recovery Contacts“ (kontakti za oporavak naloga) - opciju koja korisnicima omogućava da u po... Dalje

Mango žrtva hakerskog napada: ukradeni podaci kupaca

Mango žrtva hakerskog napada: ukradeni podaci kupaca

Modni brend Mango obavestio je korisnike o bezbednosnom incidentu izazvanom propustom jedne od marketinških firmi sa kojima kompanija sarađuje. Iako... Dalje

Želite da zaradite 2 miliona dolara preko noći? Pronađite grešku u iPhone-u

Želite da zaradite 2 miliona dolara preko noći? Pronađite grešku u iPhone-u

Apple je značajno proširio svoj Security Bounty program - istraživači koji pronađu ranjivosti koje omogućavaju zero-click napade (napade bez kli... Dalje