Da li mnogo otkrivamo o sebi na društvenim mrežama

Vesti, 10.09.2012, 06:32 AM

Da li mnogo otkrivamo o sebi na društvenim mrežama

Društvene mreže su raj za hakere zbog najmanje jednog razloga - zbog onoga što korisnici ovih sajtova objavljuju o sebi na društvenim mrežama. Stručnjaci kompanije Trend Micro analizirali su popularne sajtove društvenih mreža kao što su Facebook, Twitter, Google+, Tumblr, LinkedIn i Pinterest i ustanovili da većina ovih sajtova od korisnika traži od korisnika podatke kao što su lokacija, zaposlenje, datum rođenja i obrazovanje. Tumblr je jedini veb sajt među onima koji su bili predmet analize istraživača koji ne zahteva od korisnika bilo kakve druge podatke osim korisničkog imena.

Prema podacima Trend Micro, više od 20 miliona američkih korisnika Facebook-a ima javno dostupan datum rođenja na svom profilu, a taj podatak može biti od ključnog značaja hakerima.

Datum rođenja, škola i članovi porodice su podaci koje korisnici najčešće objavljuju na društvenim mrežama, a veoma često korisnici društvenih mreža objavljuju i podatke o prebivalištu, omiljenoj vrsti zabave (televizijske emisije, muzičari, knjige), planove o odmoru, i imena kućnih ljubimaca. Svi ovi podaci su potencijalne lozinke ili bar delovi lozinki tako da hakerima mogu biti od velike pomoći.

Polovina anketiranih korisnika Facebook-a kaže da proverava podešavanja privatnosti svaka 2-3 meseca, ali mnogo manji broj njih se odlučuje na konkretan korak i promene u podešavanjima privatnosti.

Objavljivanje podataka na internetu može imati ozbiljne posledice bez obzira da li se ovi podaci koriste za krađu identiteta, sajber zlostavljanje ili nešto bezazlenije kao što je ciljano oglašavanje. Obaveštavanje prijatelja ili folovera o predstojećem odmoru može biti korisna informacija provalnicima koji čekaju svoju priliku za upad u stan koji ste upravo napustili.

Nekritičko objavljivanje podataka na društvenim mrežama može biti loša preporuka prilikom konkurisanja za posao u nekoj kompaniji. Objavljivanje podataka koji otkrivaju sklonost ka konzumaciji alkohola ili droga neće promaći poslodavcima koji sve češće sliku o potencijalnom kandidatu formiraju na osnovu podataka dostupnih na internetu za čije smo objavljivanje sami odgovorni.

Šta objavljujemo a šta ne bi trebalo objavljivati na društvenim mrežama? Pogledajte infografiku koju je objavio Trend Micro a mi vas podsećamo na preporuku Roberta Mekardla, stručnjaka iste kompanije u tekstu koju smo objavili pre nešto više od godinu dana “Zaboravite šta vam je mama govorila o laganju: zašto je dobro lagati na internetu”.

I na kraju, ne zaboravite: Vaše je pravo da sačuvate svoju privatnost. Sve što objavite na internetu može biti upotrebljeno protiv vas.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje