Deca lažu o svojim aktivnostima na internetu
Vesti, 09.02.2011, 01:35 AM

Polovina dece uzrasta od 11 do 18 godina lažu o svojim ličnim podacima na internetu, pokazuje istraživanje organizacije Kidscape.
Istraživanje koje je sprovedeno kao deo aktivnosti povodom Dana bezbednijeg interneta, koji se obeležava 8. februara, pokazuje da 60% dece laže o svom uzrastu a 40% o svojim rodbinskim i drugim vezama.
Kada je reč o iskrenosti u vezi aktivnosti koje imaju na internetu, 7% dece priznaje da nikada ne govore istinu svojim roditeljima o tome. 83% anketirane dece tvrdi da je boraveći na internetu uradilo nešto nepristojno ili neprilično, pri čemu su dečaci dva puta skloniji da se ponašaju na ovakav način na internetu u poređenju sa svojim vršnjakinjama.
Preko 45% anketirane dece priznaje da je ponekad srećniji u online stvarnosti nego u životu, a 47% njih kaže da se ponaša drugačije na internetu nego u stvarnom životu.
Nezavisno istraživanje koje je sprovela kompanija Kaspersky Lab otkrilo je podatak da 43% internet korisnika ima prijatelje sa kojima se nikada nije susrelo. Drugo istraživanje koje je sprovela organizacija EU Kids Online pokazuje da je 15% dece uzrasta između 11 i 16 godina dobijalo na internetu poruke seksualne prirode, dok je 5% njih bilo zlostavljano na internetu. Istraživanje ove organizacije je takođe pokazalo da 49% roditelja čija deca surfuju internetom sa svojih mobilnih telefona ustvari ne zna šta njihova deca gledaju.
Kompanija Kaspersky zbog ovakvih negativnih trendova pokrenula specijalizovani sajt sa savetima i uputstvom za roditelje, staratelje i decu o bezbednom boravku na internetu.

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade