Digitalni detoks je u trendu: Svaki drugi korisnik planira da 2020. promeni svoje ponašanje na internetu

Vesti, 27.12.2019, 02:00 AM

Digitalni detoks je u trendu: Svaki drugi korisnik planira da 2020. promeni svoje ponašanje na internetu

Skoro polovina korisnika interneta promenila bi svoj digitalni način života u 2020. godini, pokazalo je istraživanje kompanije Kaspersky. Većina ispitanika koji su učestvovali u istraživanju rekla je da želi da smanji vreme koje provodi koristeći svoje uređaje.

Godina koju ćemo uskoro ispratiti bila je puna izazova kada je reč o našim privatnim podacima. Krađe lozinki povećane su za 60% u odnosu na prošlu godinu, krađe korisničkih imena i lozinki za prijavu takođe su bile u porastu, posebno kada je reč o nalozima na pornografskim sajtovima, koje su porasle za više od 100%.

Sve ove situacije dovele su do toga da više od polovine korisnika interneta (56%) smatra da je potpuna privatnost u savremenom digitalnom svetu nemoguća, i da svaki treći (32,3%) korisnik ne zna kako da u potpunosti zaštiti svoju privatnost na internetu.

Stoga ne čudi što je 42,3% ispitanika postavilo novogodišnje digitalne ciljeve za 2020. godinu, umesto tradicionalnijih ciljeva kao što su “smršaću” ili “živeću zdravije”. Istraživanje kompanije Kaspersky pokazalo je da ljudi imaju nameru da ove godine primenjuju više standarde kada je reč o ponašanju na internetu kako bi osigurali svoju bezbednost i zaštitili svoju privatnost, po prvi put postavljajući ciljeve poput upotrebe jačih lozinki i smanjenja nivoa “sajber stresa”.

Istraživanje je pokazalo i da je “digitalni detoks” veoma aktuelan - trećina (29,1%) ispitanika želi da smanji vreme koje provodi pred ekranom, a 19,3% korisnika je odlučilo da sledeće godine ne spava sa telefonom pored jastuka.

Četvrtina ispitanika odlučila je da redovno pravi rezervne kopije, a 11,2% donelo je odluku da izbriše Facebook prijatelje koje nikada nisu lično sreli.

Sudeći prema onome što su ljudi rekli istraživačima kompanije Kaspersky, pametniji životni stil na internetu će biti trend 2020. godine.

Ako ste i vi odlučili da svoj digitalni život promenite na bolje u 2020. godini, poslušajte savete koje je dao Dejvid Em, istraživač u kompaniji Kaspersky:

“1. Redovnim ažuriranjima i primenom adekvatnih sigurnosnih rešenja osigurajte na vreme sve uređaje koje koristite za online transakcije, za online bankarstvo, internet kupovinu i druženje.

2. Koristite jedinstvene, složene lozinke za sve vaše naloge.

3. Pažljivo pregledajte postavke privatnosti i bezbednosti i ograničite ono što se može videti i deliti.

4. Onemogućite aplikacije i funkcije ukoliko ih ne koristite.

5. Onemogućite usluge praćenja i lokaciju i redovno brišite kolačiće.

6. Proverite svoje email adrese koristeći servise kao što je „Have I Been Pwned “ kako biste utvrdili da li je neki od vaših naloga ugrožen.“


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje