FTC dobila zahtev da istraži i eventualno zaustavi Facebook-ovu kupovinu WhatsApp-a
Vesti, 07.03.2014, 07:28 AM

Informativni centar za elektronsku privatnost i Centar za digitalnu demokratiju podneli su prigovor američkoj Federalnoj trgovinskoj komisiji (FTC) zahtevajući da se istraži kupovina popularne aplikacije za razmenu poruka WhatsApp koju je Facebook nedavno kupio za 19 milijardi dolara, kao i da se proces kupovine eventualno zaustavi zbog mogućeg uticaja na privatnost korisnika.
WhatsApp je dokazao “snažnu posvećenost privatnosti korisnika”, dok Facebook-ov servis za razmenu poruka prikuplja i čuva praktično sve podatke korisnika, navodi se u prigovoru koji su dve organizacije podnele FTC-u.
WhatsApp je obećao korisnicima da neće zadržavati niti prodavati njihove lične podatke, tako da su mnogi korisnici odabrali da koriste ovaj servis zbog zaštite privatnosti. S druge strane, poznato je da Facebook prikuplja podatke korisnika kompanija koje kupi.
“Korisnici WhatsApp-a se oslanjaju na to da WhatsApp štiti privatnost njihovih komunikacija”, kaže Džulija Horvic iz Informativnog centra za elektronsku privatnost. Ona kaže da njihova žalba FTC-u ima za cilj da pokrene istragu o tome da li će WhatsApp nastaviti da štiti podatke korisnika servisa od Facebook-a.
Ako Facebook počne da prikuplja podatke korisnika WhatsApp-a, to će biti obmana korisnika s obzirom na ranije obećanje WhatsApp-a u vezi privatnosti podataka korisnika.
Ako FTC ne zaustavi kupovinu WhatsApp-a od strane Facebook-a, dve organizacije predlažu da se korisnici aplikacije “izuzmu” od prikupljanja podataka koje vrši Facebook.
Portparolka Facebook-a je komentarišući ovu žalbu rekla da kupovina neće uticati na praksu WhatsApp-a koja je u vezi privatnosti podataka korisnika. “Kao što smo više puta rekli, WhatsApp će funkcionisati kao zasebna kompanija i poštovaće svoje obaveze prema privatnosti i bezbednosti (korisnika).”

Izdvojeno
Lažna Microsoft upozorenja zaključavaju veb pregledač da bi korisnici pozvali lažnu tehničku podršku

Stručnjaci iz Centra za odbranu od fišinga Cofense upozoravaju na novu, agresivnu prevaru u kojoj prevaranti koriste logo i brend kompanije Microsof... Dalje
LastPass upozorio da „nije hakovan“, imejlovi koji stižu u ime kompanije su lažni

Menadžer lozinki LastPass upozorio je korisnike da „NIJE hakovan“, nakon što je otkrivena nova phishing kampanja koja zloupotrebljava nj... Dalje
Microsoft zaustavio talas ransomware napada: opozvano više od 200 sertifikata za lažne Teams instalere

Početkom oktobra Microsoft je zaustavio talas napada Rhysida ransomware-a povlačenjem više od 200 sertifikata kojima su hakeri potpisali zlonamerne... Dalje
Google uvodi „Recovery Contacts“: prijatelji vam mogu pomoći da vratite nalog

Google je najavio novu funkciju pod nazivom „Recovery Contacts“ (kontakti za oporavak naloga) - opciju koja korisnicima omogućava da u po... Dalje
Mango žrtva hakerskog napada: ukradeni podaci kupaca

Modni brend Mango obavestio je korisnike o bezbednosnom incidentu izazvanom propustom jedne od marketinških firmi sa kojima kompanija sarađuje. Iako... Dalje
Pratite nas
Nagrade