Facebook i Google će zabraniti sajtovima koji objavljuju lažne vesti da koriste njihove oglasne mreže

Vesti, 16.11.2016, 09:30 AM

Facebook i Google će zabraniti sajtovima koji objavljuju lažne vesti da koriste njihove oglasne mreže

Google je najavio da će zabraniti web sajtovima koji objavljuju lažne vesti da koriste AdSense, oglasnu platformu kompanije, što bi ovakve sajtove koji poturaju lažne informacije na platformama kao što je Facebook moglo da ostavi bez prihoda. Ova odluka je došla u trenutku kada je tehnološka industrija izložena kritikama zbog toga što nije preduzela neophodne korake koji su mogli sprečiti širenje lažnih vesti na internetu za vreme američkih predsedničkih izbora.

Google je već zabranio web sajtovima koji prikazuju snimke nasilja i pornografiju i koji promovišu govor mržnje da koriste njegov AdSense program.

Problem sa lažnim vestima na društvenim mrežama i pretraživačima privukao je pažnju javnosti kada se Facebook našao na udaru kritika zbog toga što kompanija navodno nije primenjivala svoje nove alate koji mogu da prepoznaju lažne vesti na platformi. Razlog zbog čega se kompanija nije usudila da primeni ove alate je navodno to što bi to uticalo na desničarske sajtove, i što se Facebook bojao reakcija. Izvršni direktor kompanije Mark Zakerberg negirao je da je kompanija na bilo koji način uticala na izbore, nazivajući ideju "ludom". Ipak, Facebook se još uvek oslanja samo na korisnike koji prijavljuju lažne vesti.

Sajtovi sa lažnim vestima su uprkos negiranju Zakerberga dodati sajtovima koji su nelegalni i sajtovima koji dovode korisnike u zabludu, a prema rečima portparola Facebooka kompanija će nastaviti da procenjuje nove izdavače i kontroliše postojeće da bi osigurala poštovanje pravila.

Nažalost, ove promene neće sprečiti korisnike Facebooka da šire lažne vesti na društvenoj mreži, pa ni pojavljivanje lažnih vesti u rezultatuna Googleove pretrage, ali bi mogle smanjiti prihode ovakvih sajtova.

Zakerberg i dalje okleva da uvede veće promene koje bi sprečile širenje lažnih vesti na društvenoj mreži. Nekolicina zaposlenih u kompaniji Facebook navodno je napravila nezvaničnu radnu grupu koja ispituje ulogu Facebooka u rastu broja lažnih vesti. Oni se navodno sastaju u tajnosti i rade na preporukama koje nameravaju da predstave menadžmentu Facebooka.

Pew Research Center je nedavno objavio rezultate svog istraživanja prema kome 6 od 10 Amerikanaca saznaje vesti sa društvenih mreža, a 44% odraslih Amerikanaca koji koriste Facebook se oslanja isključivo na ovu društvenu mrežu kao izvor vesti.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje