Facebook i Google kažnjeni sa 210 miliona evra zbog kolačića za praćenje korisnika

Vesti, 10.01.2022, 00:30 AM

Facebook i Google kažnjeni sa 210 miliona evra zbog kolačića za praćenje korisnika

Francuska agencija za zaštitu privatnosti podataka (CNIL), kaznila je Facebook (sada Meta Platforms) i Google kaznama od 150 miliona i 60 miliona evra zbog toga što korisnicima ne pružaju jednostavnu opciju za odbijanje tehnologije praćenja kolačićima.

„Veb sajtovi facebook.com, google.fr i youtube.com nude dugme koje omogućava korisniku da odmah prihvati kolačiće“, saopštio je CNIL. „Međutim, oni ne pružaju ekvivalentno rešenje (dugme ili nešto drugo) koje omogućava korisniku interneta da lako odbije deponovanje ovih kolačića.“

Facebook je rekao da razmatra presudu, dok je Google rekao da radi na promeni svoje prakse.

HTTP kolačići su mali delovi podataka koji se kreiraju dok korisnik pregleda veb sajt i postavljaju se na korisnikov računar ili drugi uređaj od strane korisnikovog veb pretraživača kako bi pratili aktivnosti korisnika širom veba i čuvali informacije o sesijama pregledanja, uključujući prijave i detalje unete u obrasce, kao što su imena i adrese.

CNIL problem vidi u tome što ove dve platforme zahtevaju nekoliko klikova da bi se odbili svi kolačići, umesto jednog klika za odbijanje svih kolačića, što zapravo odbijanje kolačića čini težim nego njihovo prihvatanje.

Ovaj obrazac utiče na slobodu izbora, saopštila je agencija za zaštitu podataka, dodajući da to usmerava izbor korisnika u korist pristanka.

Pored novčanih kazni, CNIL je takođe naredio tehnološkim gigantima da izmene način na koji trenutno nude izbor u vezi kolačića i da u roku od tri meseca korisnicima u zemlji omoguće jednostavan način za odbijanje kolačića. Ako to ne učine u navedenom roku, kompanije rizikuju da budu kažnjene sa 100.000 evra za svaki dan odlaganja izvršenja odluke CNIL-a.

Ovo nije prvi put da evropske vlasti kažnjavaju tehnološke kompanije zbog kršenja evropskih propisa o privatnosti. U decembru 2020. Google je kažnjen sa 100 miliona evra a Amazon sa 35 miliona evra zbog postavljanja reklamnih kolačića na uređaje korisnika bez prethodnog traženja saglasnosti.

U novembru 2021. italijansko regulatorno telo za zaštitu konkurencije, Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato (AGCM), kaznilo je Apple i Google sa po 10 miliona evra, jer nisu pružili jasne i trenutne informacije o prikupljanju i korišćenju korisničkih podataka u komercijalne svrhe tokom registracije naloga.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Veb pregledač DuckDuckGo za iOS i Android ne radi ono što obećava dozvoljavajući praćenje korisnika

Veb pregledač DuckDuckGo za iOS i Android ne radi ono što obećava dozvoljavajući praćenje korisnika

Kada pomislite na veb pregledače koji su dizajnirani tako da štite privatnost korisnika, verovatno vam samo jedno ime vam pada na pamet: DuckDuckGo.... Dalje

Fronton: Moćni IoT botnet ruske vlade za širenje dezinformacija

Fronton: Moćni IoT botnet ruske vlade za širenje dezinformacija

Firma 0day Technologies koja radi za rusku Federalnu službu bezbednosti napravila je moćni botnet koji ne samo da može da pokreće DDoS napade, ve... Dalje

Google razotkrio hakere koji su inficirali Android uređaje komercijalnim špijunskim softverom Predator

Google razotkrio hakere koji su inficirali Android uređaje komercijalnim špijunskim softverom Predator

Googleova grupa za analizu pretnji (TAG) objavila je da su „akteri pretnji koje podržava država“ koristili pet ranjivosti nultog dana da... Dalje

Posle hapšenja članova grupe, stižu upozorenja da ransomware banda REvil ponovo napada

Posle hapšenja članova grupe, stižu upozorenja da ransomware banda REvil ponovo napada

Zloglasna ransomware grupa REvil ponovo se pojavila, tvrdi nekoliko istraživača bezbednosti koji prate njene napade. Grupa je po drugi put prekinula... Dalje

Mnogi veb sajtovi beleže sve što kucate pre nego što pritisnete ''Pošalji''

Mnogi veb sajtovi beleže sve što kucate pre nego što pritisnete ''Pošalji''

Kada se prijavljujete za bilten, rezervišete hotel ili se prijavljujete na sajtu, verovatno mislite da ako ste tri puta pogrešno otkucali imejl adre... Dalje