Facebook i Google kažnjeni sa 210 miliona evra zbog kolačića za praćenje korisnika
Vesti, 10.01.2022, 00:30 AM

Francuska agencija za zaštitu privatnosti podataka (CNIL), kaznila je Facebook (sada Meta Platforms) i Google kaznama od 150 miliona i 60 miliona evra zbog toga što korisnicima ne pružaju jednostavnu opciju za odbijanje tehnologije praćenja kolačićima.
„Veb sajtovi facebook.com, google.fr i youtube.com nude dugme koje omogućava korisniku da odmah prihvati kolačiće“, saopštio je CNIL. „Međutim, oni ne pružaju ekvivalentno rešenje (dugme ili nešto drugo) koje omogućava korisniku interneta da lako odbije deponovanje ovih kolačića.“
Facebook je rekao da razmatra presudu, dok je Google rekao da radi na promeni svoje prakse.
HTTP kolačići su mali delovi podataka koji se kreiraju dok korisnik pregleda veb sajt i postavljaju se na korisnikov računar ili drugi uređaj od strane korisnikovog veb pretraživača kako bi pratili aktivnosti korisnika širom veba i čuvali informacije o sesijama pregledanja, uključujući prijave i detalje unete u obrasce, kao što su imena i adrese.
CNIL problem vidi u tome što ove dve platforme zahtevaju nekoliko klikova da bi se odbili svi kolačići, umesto jednog klika za odbijanje svih kolačića, što zapravo odbijanje kolačića čini težim nego njihovo prihvatanje.
Ovaj obrazac utiče na slobodu izbora, saopštila je agencija za zaštitu podataka, dodajući da to usmerava izbor korisnika u korist pristanka.
Pored novčanih kazni, CNIL je takođe naredio tehnološkim gigantima da izmene način na koji trenutno nude izbor u vezi kolačića i da u roku od tri meseca korisnicima u zemlji omoguće jednostavan način za odbijanje kolačića. Ako to ne učine u navedenom roku, kompanije rizikuju da budu kažnjene sa 100.000 evra za svaki dan odlaganja izvršenja odluke CNIL-a.
Ovo nije prvi put da evropske vlasti kažnjavaju tehnološke kompanije zbog kršenja evropskih propisa o privatnosti. U decembru 2020. Google je kažnjen sa 100 miliona evra a Amazon sa 35 miliona evra zbog postavljanja reklamnih kolačića na uređaje korisnika bez prethodnog traženja saglasnosti.
U novembru 2021. italijansko regulatorno telo za zaštitu konkurencije, Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato (AGCM), kaznilo je Apple i Google sa po 10 miliona evra, jer nisu pružili jasne i trenutne informacije o prikupljanju i korišćenju korisničkih podataka u komercijalne svrhe tokom registracije naloga.

Izdvojeno
Kako države koriste sajber kriminal za svoje ciljeve

Sajber kriminal nastavlja da se širi i razvija i postaje pretnja na nivou nacionalne bezbednosti, sa sve više napada grupa koje sponzorišu države,... Dalje
Istraživači otkrili da nijedan YouTube nalog nije privatan i da je moguće doći do email adresa svih korisnika YouTubea

Google je sa 10.633 dolara nagradio istraživače bezbednosti koji su pokazali da na YouTubeu nema zaista privatnih naloga. Oni su otkrili da se uz po... Dalje
Microsoft Edge ima novu AI funkciju za zaštitu od scareware-a u realnom vremenu
Microsoft Edge 133 koji se trenutno isporučuje korisnicima širom sveta donosi nekoliko poboljšanja, uključujući novu funkciju blokiranja program... Dalje
Stručnjaci upozoravaju na talas lažnih DeepSeek sajtova koji kradu podatke za prijavljivanje i kriptovalutu

Desetine lažnih DeepSeek veb sajtova koriste se za krađu kriptovaluta, phishing i prevare, upozorava Bitdefender. Istraživač Dominik Alvijeri otkr... Dalje
MUP apelovao na građane da budu oprezni zbog sve češćih pokušaja prevara na internetu

Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Služba za borbu protiv visokotehnološkog kriminala i Posebno odelјenje za borbu protiv visokote... Dalje
Pratite nas
Nagrade