Funkcija automatskog popunjavanja sigurnosnog koda izlaže korisnike macOS i iOS riziku od bankarskih prevara
Vesti, 01.11.2018, 10:00 AM

Stručnjak za bezbednost Andreas Gutman u julu je upozorio da bi funkcija Security Code AutoFill (automatsko popunjavanje sigurnosnog koda) koja je dodata u iOS 12 mogla omogućiti sajber kriminalcima da pokreću takozvane “čovek u sredini” napade, kako bi prevarili korisnike i ukrali novac sa njihovih računa.
Iako je Apple popravio ovu funkciju koja automatski prikazuje jednokratne lozinke koje se dobijaju putem SMS-a kao predlog za automatsko popunjavanje, mehanizam koji omogućava napadačima da iskoriste funkciju na zlonameran način još uvek postoji.
Pored toga što je ispravio ovaj propust, Apple je i redizajnirao automatsko popunjavanje sigurnosnog koda kako bi se skenirao iznos novca u transkaciji koju treba potvrditi, a kada ga pronađe, prikazuje se jednokratni kod za automatsko popunjavanje koji će korisnicima omogućiti da se uvere da vrednost transakcije nije izmenjena od strane drugog lica.
"Security Code AutoFill ne prikazuje sve informacije potrebne korisnicima da donesu odluku o tome da li da pošalju sigurnosni kod. Ipak, na korisniku je da donese pravu odluku. Na primer, važno je znati koji je servis poslao sigurnosni kod i iz kog razloga. "
To znači da napadači mogu da izmene druge vrednosti uključene u dolazni SMS kao što je destinacija bankarske transakcije koju korisnik mora proveriti, što povećava rizik od prevare.
Gutman opisuje četiri vektora napada koji se mogu koristiti za kompromitovanje transakcija potvrđenih korišćenjem jednokratnih kodova poslatih putem SMS-a - “čovek u pretraživaču”, kompromitovani JavaScript izvorni kod, fišing i “čovek u sredini”.
"Svaki napad je opisan kao napad na drugu vrstu online servisa: online bankarstvo, plaćanje kreditnim karticama, online nalog i aplikacija registrovana na broj telefona", kaže Gutman.
Svi ovi napadi korste podrazumevano ponašanje funkcije automatskog popunjavanja sigurnosnog koda, a ne neke druge bagove.
Iako Appleova ispravka ranije prijavljenog problema u ovoj funkciji zaista pomaže, korisnici iOS 12 i MacOS Mojave su i dalje podložni različitim vrstama napada koji ih izlažu riziku od bankarskih prevara.
Nažalost, korisnici nisu u mogućnosti da reše ovaj problem na bilo koji način osim što će odustati od funkcije automatskog popunjavanja sigurnosnog koda i vratiti se na ručno unošenje jednokratnih lozinki koje primaju putem SMS-a.

Izdvojeno
Apple upozorio korisnike na nove napade špijunskog softvera

Apple je upozorio korisnike da su njihovi uređaji meta nove serije napada špijunskog softvera. Apple je ove godine do sada poslao najmanje četiri s... Dalje
Temu kažnjen sa 2 miliona dolara zbog kršenja zakona o pravima potrošača

Temu je pristao da plati 2 miliona dolara u nagodbi sa američkom Federalnom trgovinskom komisijom (FTC) i Ministastvom pravde (DoJ), zbog optužbi da... Dalje
Hakeri zloupotrebljavaju iCloud Calendar za slanje fišing poruka

Sajber kriminalci pronašli su način da zloupotrebe Apple-ovu iCloud Calendar funkcionalnost i da šalju fišing mejlove koji na prvi pogled izgledaj... Dalje
Nova ClickFix prevara: Lažni AnyDesk širi malver MetaStealer

Istraživači sajber bezbednosti u Huntress-u otkrili su novu kampanju koja koristi novu ClickFix tehniku za širenje malvera MetaStealer. Napadači k... Dalje
Procureli ChatGPT razgovori otkrivaju: korisnici doživljavaju AI kao terapeuta, advokata i osobu od poverenja

U avgustu 2025. na internetu su se pojavile hiljade ChatGPT razgovora. Na prvi pogled, delovalo je kao da se radi o tehničkom problemu. Međutim, isp... Dalje
Pratite nas
Nagrade