Google će na zahtev iz Google pretrage uklanjati lične podatke

Vesti, 28.04.2022, 11:00 AM

Google će na zahtev iz Google pretrage uklanjati lične podatke

Google je do sada omogućavao korisnicima da zatraže uklanjanje određenih informacija iz Google pretrage, ali sada kompanija želi da dodatno zaštiti privatnost ljudi proširujući mogućnosti za uklanjanje ličnih podataka.

„Ljudi su dugi niz godina bili u mogućnosti da zahtevaju uklanjanje određenih osetljivih, ličnih podataka iz pretrage na primer, u slučajevima doksinga, ili informacija kao što su brojevi bankovnog računa ili kreditne kartice koji bi mogli da se koriste za finansijske prevare“, rekao je Google.

„Prema novom proširenju smernica, ljudi sada mogu da zahtevaju uklanjanje dodatnih vrsta informacija kada ih pronađu u rezultatima pretrage, uključujući lične kontakt informacije kao što su broj telefona, imejl adresa ili fizička adresa. Smernice takođe dozvoljavaju uklanjanje dodatnih informacija koje mogu predstavljati rizik od krađe identiteta, kao što su poverljivi akreditivi za prijavu, kada se pojave u rezultatima pretrage.“

„Dostupnost ličnih kontakt informacija na internetu može biti uznemirujuća - one se mogu koristiti na štetne načine, uključujući neželjeni direktan kontakt ili čak fizičko povređivanje. Ljudi su nam dali povratne informacije da bi želeli mogućnost uklanjanja ove vrste informacija iz pretrage u nekim slučajevima“, napisala je u objavi Mišel Čang, direktorka Globalne politike Google pretrage.

Čang je objasnila da kada se podnese zahtev za uklanjanje informacija iz Google pretrage, Google procenjuje sav sadržaj na veb stranici. Nakon procene, Google može ukloniti navedeni URL iz svih upita za pretragu, rezultate pretrage u kojima upit uključuje ime osobe ili druge date podatke za identifikaciju. Ali, u nekim okolnostima, Google može odbiti zahtev ako bi se uklanjanjem informacija ograničila dostupnost informacija koje su široko korisne, na primer u novinskim člancima.

“Takođe ćemo proceniti da li se sadržaj pojavljuje kao deo javnog zapisa na sajtovima vlade ili zvaničnih izvora. U takvim slučajevima nećemo vršiti uklanjanja“, napominje Google.

Google je, međutim, upozorio da čak i ako ukloni neke informacije iz rezultata svog pretraživača, to ne znači da se one uklanjaju sa interneta. Zbog toga kompanija preporučuje ljudima da se obrate direktno veb sajtu na kome se nalaze podaci ako žele da se oni u potpunosti uklone sa interneta.

Ova novina usledila je nakon što je Google prošlog oktobra omogućio osobama mlađim od 18 godina ili njihovim roditeljima ili starateljima da zatraže uklanjanje svojih slika iz rezultata Google pretrage.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje