Google omogućio zahteve za uklanjanje slika maloletnih lica iz Google pretrage

Vesti, 27.10.2021, 11:30 AM

Google omogućio zahteve za uklanjanje slika maloletnih lica iz Google pretrage

Google je pokrenuo novu bezbednosnu funkciju koja omogućava mlađim od 18 godina da zahtevaju uklanjanje svojih slika iz rezultata Google pretrage. Ova funkcija je prvobitno najavljena u avgustu, zajedno sa novim ograničenjima u vezi ciljanog oglašavanja maloletnih lica, a sada je dostupna svima.

Svako može započeti proces uklanjanja slika sa stranice Googleovog Centra za pomoć. Podnosioci zahteva će morati da navedu URL-ove slika koje žele da budu uklonjene iz rezultata pretrage, termine za pretragu koji prikazuju te slike, ime i godine maloletnika, svoje ime, kao i to u kakvom je svojstvu podnosilac zahteva - roditelj ili staratelj, na primer.

Kompanija napominje da će ukloniti slike svakog maloletnika osim u slučajevima od javnog interesa ili važnih vesti. Tumačenje toga je nejasno, što se moglo videti u slučajevima kada je primenjivan zakon EU o „pravu na zaborav“.

Takođe je nejasno da li će kompanija udovoljiti zahtevima ako osoba na slici trenutno ima više od 18 godina. Dakle, ako imate više od 18 godina, iz objašnjenja koje je dao Google, može se zaključiti da nećete moći da tražite uklanjanje vaših slika iz vremena kada ste imali na primer 15 godina. To ograničava efikasnost ovog alata u sprečavanju zloupotrebe ili uznemiravanja, ali verovatno proces verifikacije čini mnogo lakšim. Teško je dokazati koliko godina imate na bilo kojoj fotografiji, za razliku od dokazivanja koliko sada imate godina.

Google takođe naglašava da uklanjanje slike iz rezultata pretrage ne uklanja sliku sa interneta. Kompanija podstiče one koji prolaze kroz proces prijave da direktno kontaktiraju vlasnika sajta. Ipak, u slučajevima kada je to bilo neuspešno, uklanjanje slike iz Google pretrage je bolje nego ne uraditi ništa.

Pored ovih novih opcija za uklanjanje slika maloletnika, Google već nudi druge načine za uklanjanje određene vrste štetnog sadržaja. To uključuje eksplicitne slike koje su nastale bez pristanka, lažnu pornografiju, finansijske ili medicinske informacije i informacije o "doksingu", uključujući kućnu adresu i brojeve telefona.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje