Google još jednom pojasnio: ''Čitamo'' vaše emailove da bismo prikazivali relevantnije reklame
Vesti, 15.04.2014, 09:19 AM

Google je u ponedeljak izmenio svoje uslove korišćenja servisa, informišući korisnike o tome da se njihova dolazeća i odlazeća elektronska pošta automatski analizira softverom, između ostalog, i da bi im se prikazivale ciljane reklame.
Najnovijoj verziji uslova servisa dodat je odeljak u kome se objašnjava da se analiza sadržaja korisnika vrši automatski, i da to uključuje i emailove, a da je cilj toga da se korisnicima ponude prilagođeni rezultati pretrage, relevantnije reklame, ali i da se korisnici zaštite od spama i malvera. Analiza sadržaja se obavlja kada se sadržaj šalje, prima i kada je sačuvan.
Iz Googlea ističu da je razlog za izmenu želja kompanije da svoju politiku učini jednostavnijom i jasnijom za korisnike.
Prošlog meseca je američki sud u Kaliforniji odbacio zajedničku tužbu korisnika koja je podneta protiv Googlea zbog navodnog kršenja državnog i federalnog američkog zakona o prisluškivanju komunikacija skeniranjem emailova korisnika. Ipak, sudija Lusi Ko je tada ocenila da Google u svojim uslovima korišćenja servisa i privatnosti nije izričito obavestio tužioce da će Google “presretati emailove za potrebe kreiranja korisničkih profila i prikazivanja ciljanih oglasa”. Moguće je da je Google bio podstaknut ovim komentarom. Kompanija je pred sudom tvrdila da su svi korisnici Gmail servisa potpisali uslove servisa i time se saglasili da će njihovi emailovi biti čitani. Pojašnjavanjem ovog uslova, kompanija verovatno želi da deluje preventivno i da se zaštiti od sličnih problema koji se mogu javiti u budućnosti.
Praksa skeniranja emailova korisnika Gmail servisa je već dugo osporavana od strane grupa koje se bave zaštitom privatnosti korisnika, koje takvu praksu opisuju kao upad u privatnost korisnika.
Googleova praksa skeniranja emailova bila je i predmet kampanje “Don't Get Scroogled by Gmail” konkurentske kompanije Microsoft koja je tvrdila da je njen email servis Outlook.com bolji od Gmaila jer za razliku od Googlea, Microsoft ne pregledava emailove korisnika tražeći ključne reči da bi prikazivao relevantnije reklame korisnicima servisa.

Izdvojeno
40 lažnih ekstenzija za Firefox krade kriptovalute korisnika

Istraživači sajber bezbednosti iz kompanije Koi Security otkrili su više od 40 ekstenzija za Mozilla Firefox koje kradu privatne ključeve i seed f... Dalje
Budite oprezni: veštačka inteligencija ponekad izmišlja i može vas poslati na lažni veb sajt

Bezbednosni istraživači otkrili su ozbiljan rizik u radu velikih jezičkih modela (LLM), poput popularnih AI asistenata. Naime, kada ih pitate jedno... Dalje
Ažurirajte Chrome odmah: Hakeri koriste ranjivost u veb pregledaču

Google je objavio hitna bezbednosna ažuriranja za Chrome kako bi rešio ozbiljnu ranjivost koja se već zloupotrebljava u napadima. Ovaj „zero-... Dalje
Kada sajber kriminal ubija: Bolnice na udaru ransomware-a
.jpg)
Do skoro, sajber kriminal se uglavnom svodio na krađu podataka ili novca. Ali dva napada ransomware-a na evropske bolnice pokazuju da sajber kriminal... Dalje
Bluetooth ranjivosti: Hakeri vas mogu prisluškivati preko vaših slušalica

Istraživači iz nemačke kompanije ERNW su na konferenciji o bezbednosti TROOPERS u Nemačkoj otkrili tri ozbiljne ranjivosti u čipovima popularnih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade