Microsoft pokrenuo kampanju protiv Gmail-a zbog Google-ove politike u vezi ciljanog oglašavanja

Ostale vesti, 08.02.2013, 07:35 AM

Microsoft pokrenuo kampanju protiv Gmail-a zbog Google-ove politike u vezi ciljanog oglašavanja

Microsoft je pokrenuo kampanju protiv Google-ove prakse u vezi ciljanih reklama za Gmail korisnike. Sponzorisano istraživanje i reklamna kampanja treba da podignu svest korisnika o tome da Google pregledava emailove korisnika Gmail servisa kako bi im ponudio što relevantnije reklame.

Microsoft je pokrenuo kampanju uprkos glasinama da i sam Microsoft nudi oglašivačima slične mogućnosti za ciljano oglašavanje.

"Mi poštujemo privatnost korisnika našeg Outlook.com i zabrinuti smo zbog toga što Google narušava tu privatnost svaki put kada korisnik Outlook.com servisa razmenjuje email poruke sa korisnikom Gmail-a“, kaže Stefan Vajc, direktor online servisa u Microsoft-u. „Ova kampanja je pokrenuta mnogo više zbog zaštite korisnika Outlook.com nego zbog toga da bi korisnici Gmail-a saznali šta Google radi.“

Microsoft je pokrenuo sajt www.scroogled.com i peticiju sa ciljem da se natera Google da prekine sa ovakvom praksom.

Pored peticije, Microsoft je sponzorisao i istražavanje o tome koliko su korisnici informisani o Google-ovoj praksi u vezi ciljanih reklama. Oko 52% učesnika u istraživanju izjavilo je da uopšte nisu znali da Google pregledava njihove emailove da bi im ponudio relevantne reklame. Većina (88%) ispitanika izjavila je da se ne slaže sa takvom praksom. Oko 83% učesnika u istraživanju reklo je da je ova praksa upad u njihovu privatnost.

Istine radi, Microsoft i sam prikuplja opšte podatke o korisnicima svog Outlook.com servisa za potrebe ciljanog oglašavanja. Podaci kao što su godine starosti, pol i lokacija su podaci koje Microsoft nudi oglašivačima koji ih potom koriste za ciljano oglašavanje.

Microsoft, međutim, nudi korisnicima i mogućnost isključivanja iz ciljanog oglašavanja što ne znači da će to zaustaviti kompaniju da prikuplja podatke o korisniku ali će je onemogućiti da te podatke deli sa oglašivačima.

Ovo nije prvi put da Microsoft pokreće kampanju protiv Google-a. Prošle godine u februaru, Microsoft je pokrenuo trodnevnu marketing kampanju u SAD reklamirajući svoje proizvode i servise ako alternativu Google-u, koji ne poštuje privatnost korisnika.

Iz Google-a se još nisu oglasili ovim povodom.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Procureli dokumenti koji navodno otkrivaju da je Huawei kršio američke sankcije

Procureli dokumenti koji navodno otkrivaju da je Huawei kršio američke sankcije

Interni dokumenti u koje je Rojters imao uvid pokazuju da je Huawei računarsku opremu kompanije Hewlett-Packard isporučio najvećem iranskom mobiln... Dalje

Microsoft reklamira Edge u Windowsu 10 na račun konkurentskog Firefoxa

Microsoft reklamira Edge u Windowsu 10 na račun konkurentskog Firefoxa

Microsoft je nedavno objavio novu verziju Microsoft Edgea baziranu na Chromiumu, tako da ne iznenađuje to što kompanija sada pokušava da ubedi kori... Dalje

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google postavlja nova ograničenja za video oglase u Chromeu i na YouTubeu. Chrome će blokirati oglase koji se reprodukuju usred kratkih videa, duž... Dalje

Da li spremni dočekujete 14. januar i ukidanje podrške za Windows 7?

Da li spremni dočekujete 14. januar i ukidanje podrške za Windows 7?

Samo nekoliko dana nas deli od trenutka kada će Windows 7 dobiti poslednji paket bezbednosnih ispravki, posle čega će Microsoft ukinuti podršku za... Dalje

Booking.com obećao da će prestati da obmanjuje i vrši pritisak na korisnike

Booking.com obećao da će prestati da obmanjuje i vrši pritisak na korisnike

Popularni sajt Booking.com pristao je da izvrši niz promena na platformi nakon razgovora sa Evropskom komisijom i nacionalnim potrošačkim organizac... Dalje