Microsoft pokrenuo kampanju protiv Gmail-a zbog Google-ove politike u vezi ciljanog oglašavanja
Ostale vesti, 08.02.2013, 07:35 AM

Microsoft je pokrenuo kampanju protiv Google-ove prakse u vezi ciljanih reklama za Gmail korisnike. Sponzorisano istraživanje i reklamna kampanja treba da podignu svest korisnika o tome da Google pregledava emailove korisnika Gmail servisa kako bi im ponudio što relevantnije reklame.
Microsoft je pokrenuo kampanju uprkos glasinama da i sam Microsoft nudi oglašivačima slične mogućnosti za ciljano oglašavanje.
"Mi poštujemo privatnost korisnika našeg Outlook.com i zabrinuti smo zbog toga što Google narušava tu privatnost svaki put kada korisnik Outlook.com servisa razmenjuje email poruke sa korisnikom Gmail-a“, kaže Stefan Vajc, direktor online servisa u Microsoft-u. „Ova kampanja je pokrenuta mnogo više zbog zaštite korisnika Outlook.com nego zbog toga da bi korisnici Gmail-a saznali šta Google radi.“
Microsoft je pokrenuo sajt www.scroogled.com i peticiju sa ciljem da se natera Google da prekine sa ovakvom praksom.
Pored peticije, Microsoft je sponzorisao i istražavanje o tome koliko su korisnici informisani o Google-ovoj praksi u vezi ciljanih reklama. Oko 52% učesnika u istraživanju izjavilo je da uopšte nisu znali da Google pregledava njihove emailove da bi im ponudio relevantne reklame. Većina (88%) ispitanika izjavila je da se ne slaže sa takvom praksom. Oko 83% učesnika u istraživanju reklo je da je ova praksa upad u njihovu privatnost.
Istine radi, Microsoft i sam prikuplja opšte podatke o korisnicima svog Outlook.com servisa za potrebe ciljanog oglašavanja. Podaci kao što su godine starosti, pol i lokacija su podaci koje Microsoft nudi oglašivačima koji ih potom koriste za ciljano oglašavanje.
Microsoft, međutim, nudi korisnicima i mogućnost isključivanja iz ciljanog oglašavanja što ne znači da će to zaustaviti kompaniju da prikuplja podatke o korisniku ali će je onemogućiti da te podatke deli sa oglašivačima.
Ovo nije prvi put da Microsoft pokreće kampanju protiv Google-a. Prošle godine u februaru, Microsoft je pokrenuo trodnevnu marketing kampanju u SAD reklamirajući svoje proizvode i servise ako alternativu Google-u, koji ne poštuje privatnost korisnika.
Iz Google-a se još nisu oglasili ovim povodom.

Izdvojeno
Rusija zabranila strane mesindžere u državnim institucijama
.jpg)
Ruska savezna služba za nadzor u oblasti telekomunikacija, informacionih tehnologija i masovnih komunikacija Roskomnadzor upozorila je da je ove nede... Dalje
Kazne zbog kršenja Opšte uredbe EU o zaštiti podataka za godinu dana porasle za 168%

Troškovi koje su kompanije imale po osnovu kazni izrečenih u skladu sa Opštom uredbom EU o zaštiti podataka (GDPR) porasli su za 168%, na više od... Dalje
Google najavio uvođenje Privacy Sandboxa na Android 13 početkom sledeće godine

Google je najavio da će početkom sledeće godine započeti uvođenje Privacy Sandbox sistema za ograničeni broj Android 13 uređaja. Privacy Sandbo... Dalje
Gugl kažnjen sa 391,5 miliona dolara zbog tajnog praćenja korisnika

Internet gigant Gugl pristao je da plati rekordnih 391,5 miliona dolara za rešavanje spora po tužbi koju su zajedno podneli državni tužioci 40 ame... Dalje
Rusija kaznila TikTok zbog ''LGBT propagande'' i Twitch zbog ''ukrajinskih laži''

Rusija je kaznila TikTok jer nije izbrisao sadržaj koji krši ruske zakone o „LGBT propagandi“ i Twitch zbog video intervjua sa Aleksijem... Dalje
Pratite nas
Nagrade