Microsoft pokrenuo kampanju protiv Gmail-a zbog Google-ove politike u vezi ciljanog oglašavanja

Ostale vesti, 08.02.2013, 07:35 AM

Microsoft pokrenuo kampanju protiv Gmail-a zbog Google-ove politike u vezi ciljanog oglašavanja

Microsoft je pokrenuo kampanju protiv Google-ove prakse u vezi ciljanih reklama za Gmail korisnike. Sponzorisano istraživanje i reklamna kampanja treba da podignu svest korisnika o tome da Google pregledava emailove korisnika Gmail servisa kako bi im ponudio što relevantnije reklame.

Microsoft je pokrenuo kampanju uprkos glasinama da i sam Microsoft nudi oglašivačima slične mogućnosti za ciljano oglašavanje.

"Mi poštujemo privatnost korisnika našeg Outlook.com i zabrinuti smo zbog toga što Google narušava tu privatnost svaki put kada korisnik Outlook.com servisa razmenjuje email poruke sa korisnikom Gmail-a“, kaže Stefan Vajc, direktor online servisa u Microsoft-u. „Ova kampanja je pokrenuta mnogo više zbog zaštite korisnika Outlook.com nego zbog toga da bi korisnici Gmail-a saznali šta Google radi.“

Microsoft je pokrenuo sajt www.scroogled.com i peticiju sa ciljem da se natera Google da prekine sa ovakvom praksom.

Pored peticije, Microsoft je sponzorisao i istražavanje o tome koliko su korisnici informisani o Google-ovoj praksi u vezi ciljanih reklama. Oko 52% učesnika u istraživanju izjavilo je da uopšte nisu znali da Google pregledava njihove emailove da bi im ponudio relevantne reklame. Većina (88%) ispitanika izjavila je da se ne slaže sa takvom praksom. Oko 83% učesnika u istraživanju reklo je da je ova praksa upad u njihovu privatnost.

Istine radi, Microsoft i sam prikuplja opšte podatke o korisnicima svog Outlook.com servisa za potrebe ciljanog oglašavanja. Podaci kao što su godine starosti, pol i lokacija su podaci koje Microsoft nudi oglašivačima koji ih potom koriste za ciljano oglašavanje.

Microsoft, međutim, nudi korisnicima i mogućnost isključivanja iz ciljanog oglašavanja što ne znači da će to zaustaviti kompaniju da prikuplja podatke o korisniku ali će je onemogućiti da te podatke deli sa oglašivačima.

Ovo nije prvi put da Microsoft pokreće kampanju protiv Google-a. Prošle godine u februaru, Microsoft je pokrenuo trodnevnu marketing kampanju u SAD reklamirajući svoje proizvode i servise ako alternativu Google-u, koji ne poštuje privatnost korisnika.

Iz Google-a se još nisu oglasili ovim povodom.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Evropski sud kaznio EU zbog kršenja sopstvenih zakona o zaštiti podataka

Evropski sud kaznio EU zbog kršenja sopstvenih zakona o zaštiti podataka

Evropski opšti sud kaznio je Evropsku komisiju, izvršno telo Evropske unije odgovorno za predlaganje i sprovođenje zakona u uniji, zbog kršenja so... Dalje

OpenAI kažnjen sa 15 miliona evra zbog načina na koji je koristio podatke korisnika za obuku ChatGPT

OpenAI kažnjen sa 15 miliona evra zbog načina na koji je koristio podatke korisnika za obuku ChatGPT

Italijanska uprava za zaštitu podataka ( Garante) kaznila je OpenAI sa 15 miliona evra zbog načina na koji aplikacija ChatGPT rukuje ličnim podacim... Dalje

Netflix kažnjen sa 4,75 miliona evra zbog nedovoljne transparentnosti u vezi korišćenja podataka korisnika

Netflix kažnjen sa 4,75 miliona evra zbog nedovoljne transparentnosti u vezi korišćenja podataka korisnika

Holandski regulator za zaštitu podataka (DPA) kaznio je Netflix sa 4,75 miliona evra jer nije pružio korisnicima dovoljno informacija o tome kako su... Dalje

Rusija zabranila Viber

Rusija zabranila Viber

Rusija je blokirala pristup popularnoj aplikaciji Viber, pošto je ruska savezna služba za nadzor u oblasti telekomunikacija, informacionih tehnologi... Dalje

Apple uklonio brojne VPN aplikacije u Rusiji iz App Store zbog pritiska vlade

Apple uklonio brojne VPN aplikacije u Rusiji iz App Store zbog pritiska vlade

Apple je uklonio brojne VPN aplikacije u Rusiji iz App Storea na zahtev ruskog državnog nadzornog organa za komunikacije Roskomnadzor, prenose ruski ... Dalje