Google koristi tajni kod za praćenje korisnika iPhone uređaja
Vesti, 20.02.2012, 08:00 AM

Wall Street Journal optužio je Google da zajedno sa brojnim marketing agencijama postavlja kod u iPhone uređaje koji omogućava kompanijama da prate aktivnosti korisnika telefona.
Safari, kako verzija za mobilne telefone, tako i verzija za računare, blokira instalaciju kolačića čime sprečava većinu pokušaja praćenja treće strane. Međutim, Google je uspeo da pronađe način da prati svoje korisnike ubacivanjem tajnog koda čime su zaobiđena podešavanja privatnosti brauzera.
Google je odbacio tvrdnje da spornim kodom odnosno kolačićima prati korisnike a iz kompanije tvrde da je kod aktivan samo kada su korisnici prijavljeni na Google servise, kao što je Gmail. Ipak, kompanija je priznala da kod koji je ubačen u Google oglase nenamerno omogućava instalaciju kolačića koji se nalaze na telefonima korisnika, bez saglasnosti korisnika.
Iz Google-a kažu da su u Wall Street Journal pogrešno shvatili ili interpretirali ono što se ustvari tu događa. Sporni kolačići ne prikupljaju privatne podatke korisnika već su neophodni kako bi se omogućilo korišćenje personalizovanih servisa, kao što je primera radi mogućnost korišćenja dugmeta “+1” kojim korisnik preporučuje drugima određeni sadržaj.
Sporni kod je otkrio istraživač Univerziteta Stanford Donatan Mejer, a zatim je sledeći njegova uputstva Wall Street Journal objavio priču o Google-ovom kodu koji prati korisnike iPhone uređaja zajedno sa još dvadesetak drugih veb sajtova koji se nalaze među top 100 veb sajtova u svetu kao što su Fandango.com, Match.com, AOL.com, TMZ.com i UrbanDictionary.com.
Pored Google-a, još najmanje tri marketing kompanije zaobilaze blokadu Safari brauzera a reč je o Vibrant Media, WPP PLC's Media Innovation Group i Gannett Company's PointRoll.
Kako piše Wall Street Journal, sporni kod je uklonjen odmah pošto su mediji kontaktirali Google u vezi ovog slučaja.

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade