Google koristi tajni kod za praćenje korisnika iPhone uređaja

Vesti, 20.02.2012, 08:00 AM

Google koristi tajni kod za praćenje korisnika iPhone uređaja

Wall Street Journal optužio je Google da zajedno sa brojnim marketing agencijama postavlja kod u iPhone uređaje koji omogućava kompanijama da prate aktivnosti korisnika telefona.

Safari, kako verzija za mobilne telefone, tako i verzija za računare, blokira instalaciju kolačića čime sprečava većinu pokušaja praćenja treće strane. Međutim, Google je uspeo da pronađe način da prati svoje korisnike ubacivanjem tajnog koda čime su zaobiđena podešavanja privatnosti brauzera.

Google je odbacio tvrdnje da spornim kodom odnosno kolačićima prati korisnike a iz kompanije tvrde da je kod aktivan samo kada su korisnici prijavljeni na Google servise, kao što je Gmail. Ipak, kompanija je priznala da kod koji je ubačen u Google oglase nenamerno omogućava instalaciju kolačića koji se nalaze na telefonima korisnika, bez saglasnosti korisnika.

Iz Google-a kažu da su u Wall Street Journal pogrešno shvatili ili interpretirali ono što se ustvari tu događa. Sporni kolačići ne prikupljaju privatne podatke korisnika već su neophodni kako bi se omogućilo korišćenje personalizovanih servisa, kao što je primera radi mogućnost korišćenja dugmeta “+1” kojim korisnik preporučuje drugima određeni sadržaj.

Sporni kod je otkrio istraživač Univerziteta Stanford Donatan Mejer, a zatim je sledeći njegova uputstva Wall Street Journal objavio priču o Google-ovom kodu koji prati korisnike iPhone uređaja zajedno sa još dvadesetak drugih veb sajtova koji se nalaze među top 100 veb sajtova u svetu kao što su Fandango.com, Match.com, AOL.com, TMZ.com i UrbanDictionary.com.

Pored Google-a, još najmanje tri marketing kompanije zaobilaze blokadu Safari brauzera a reč je o Vibrant Media, WPP PLC's Media Innovation Group i Gannett Company's PointRoll.

Kako piše Wall Street Journal, sporni kod je uklonjen odmah pošto su mediji kontaktirali Google u vezi ovog slučaja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook, Meta, Apple i Amazon su brendovi koji se najčešće zloupotrebljavaju u phishing prevarama

Facebook, Meta, Apple i Amazon su brendovi koji se najčešće zloupotrebljavaju u phishing prevarama

Da li ste nekada bili žrtva phishing prevare? Prvi incident sa phishingom dogodio se 1994. godine, kada je tinejdžer iz Pensilvanije poslao lažne p... Dalje

Ranjivost u Windowsu za koju je Microsoft tvrdio da nije korišćena u napadima, korišćena za napade ransomwarea Black Basta

Ranjivost u Windowsu za koju je Microsoft tvrdio da nije korišćena u napadima, korišćena za napade ransomwarea Black Basta

Grupa koja stoji iza ransomwarea Black Basta možda je iskoristila nedavno zakrpljenu ranjivost Windowsa kao nulti dan, otkrili su istraživači iz ko... Dalje

Korisnici optužuju Adobe da će njihov sadržaj koristiti za obuku AI modela

Korisnici optužuju Adobe da će njihov sadržaj koristiti za obuku AI modela

Adobe se suočava sa negativnim reakcijama korisnika zbog nedavnih ažuriranja Uslova korišćenja usluge za generativne AI proizvode kompanije. Prom... Dalje

Većina ljudi priznaje da i dalje zapisuje svoje lozinke

Većina ljudi priznaje da i dalje zapisuje svoje lozinke

Godinama se govori o kraju ere lozinki, ali one su još uvek tu. Živeti u svetu bez lozinki bi bilo lepo, ali ta budućnost je još uvek daleko. Ser... Dalje

Ilon Musk zapretio da će zabraniti Appleove uređaje zbog integracije sa ChatGPT-om

Ilon Musk zapretio da će zabraniti Appleove uređaje zbog integracije sa ChatGPT-om

Milijarder Ilon Mask je na svojoj platformi X kritikovao integraciju kompanije Apple sa ChatGPT-om kao „očigledno apsurdnu“ u pogledu pri... Dalje