Google koristi tajni kod za praćenje korisnika iPhone uređaja
Vesti, 20.02.2012, 08:00 AM
Wall Street Journal optužio je Google da zajedno sa brojnim marketing agencijama postavlja kod u iPhone uređaje koji omogućava kompanijama da prate aktivnosti korisnika telefona.
Safari, kako verzija za mobilne telefone, tako i verzija za računare, blokira instalaciju kolačića čime sprečava većinu pokušaja praćenja treće strane. Međutim, Google je uspeo da pronađe način da prati svoje korisnike ubacivanjem tajnog koda čime su zaobiđena podešavanja privatnosti brauzera.
Google je odbacio tvrdnje da spornim kodom odnosno kolačićima prati korisnike a iz kompanije tvrde da je kod aktivan samo kada su korisnici prijavljeni na Google servise, kao što je Gmail. Ipak, kompanija je priznala da kod koji je ubačen u Google oglase nenamerno omogućava instalaciju kolačića koji se nalaze na telefonima korisnika, bez saglasnosti korisnika.
Iz Google-a kažu da su u Wall Street Journal pogrešno shvatili ili interpretirali ono što se ustvari tu događa. Sporni kolačići ne prikupljaju privatne podatke korisnika već su neophodni kako bi se omogućilo korišćenje personalizovanih servisa, kao što je primera radi mogućnost korišćenja dugmeta “+1” kojim korisnik preporučuje drugima određeni sadržaj.
Sporni kod je otkrio istraživač Univerziteta Stanford Donatan Mejer, a zatim je sledeći njegova uputstva Wall Street Journal objavio priču o Google-ovom kodu koji prati korisnike iPhone uređaja zajedno sa još dvadesetak drugih veb sajtova koji se nalaze među top 100 veb sajtova u svetu kao što su Fandango.com, Match.com, AOL.com, TMZ.com i UrbanDictionary.com.
Pored Google-a, još najmanje tri marketing kompanije zaobilaze blokadu Safari brauzera a reč je o Vibrant Media, WPP PLC's Media Innovation Group i Gannett Company's PointRoll.
Kako piše Wall Street Journal, sporni kod je uklonjen odmah pošto su mediji kontaktirali Google u vezi ovog slučaja.
Izdvojeno
Novi ClickFix napadi: lažni porno sajtovi iz oglasa šire malvere
Istraživači iz kompanije Acronis upozoravaju na novu kampanju koja kombinuje ClickFix trikove i lažne porno sajtove kako bi prevarila korisnike da ... Dalje
Novi ClickFix trik: lažno Windows ažuriranje navodi korisnike da instaliraju malver
Istraživač Danijel B. iz britanskog NHS-a, otkrio je kampanju koja je počela pre oko mesec dana na domenu groupewadesecurity[.]com. Kada žrtva otv... Dalje
Matrix Push C2: lažne notifikacije veb pregledača vode do malvera
Istraživači iz BlackFrog-a otkrili su novu komandno-kontrolnu infrastrukturu nazvanu Matrix Push C2, koja koristi legitimnu funkciju web pregledača... Dalje
WhatsApp propust otkrio 3,5 milijardi brojeva korisnika širom sveta
WhatsApp ima još jedan problem sa privatnošću - ovog puta zbog dizajna aplikacije. Kada je tim istraživača sa Univerziteta u Beču testirao funk... Dalje
Google objavio hitnu zakrpu za ranjivost u Chrome-u koja se koristi u napadima
Google je objavio hitnu bezbednosnu zakrpu za Chrome na računarima, nakon što je otkriveno da se jedna od ranjivosti verovatno već aktivno zloupotr... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





