Google koristi tajni kod za praćenje korisnika iPhone uređaja

Vesti, 20.02.2012, 08:00 AM

Google koristi tajni kod za praćenje korisnika iPhone uređaja

Wall Street Journal optužio je Google da zajedno sa brojnim marketing agencijama postavlja kod u iPhone uređaje koji omogućava kompanijama da prate aktivnosti korisnika telefona.

Safari, kako verzija za mobilne telefone, tako i verzija za računare, blokira instalaciju kolačića čime sprečava većinu pokušaja praćenja treće strane. Međutim, Google je uspeo da pronađe način da prati svoje korisnike ubacivanjem tajnog koda čime su zaobiđena podešavanja privatnosti brauzera.

Google je odbacio tvrdnje da spornim kodom odnosno kolačićima prati korisnike a iz kompanije tvrde da je kod aktivan samo kada su korisnici prijavljeni na Google servise, kao što je Gmail. Ipak, kompanija je priznala da kod koji je ubačen u Google oglase nenamerno omogućava instalaciju kolačića koji se nalaze na telefonima korisnika, bez saglasnosti korisnika.

Iz Google-a kažu da su u Wall Street Journal pogrešno shvatili ili interpretirali ono što se ustvari tu događa. Sporni kolačići ne prikupljaju privatne podatke korisnika već su neophodni kako bi se omogućilo korišćenje personalizovanih servisa, kao što je primera radi mogućnost korišćenja dugmeta “+1” kojim korisnik preporučuje drugima određeni sadržaj.

Sporni kod je otkrio istraživač Univerziteta Stanford Donatan Mejer, a zatim je sledeći njegova uputstva Wall Street Journal objavio priču o Google-ovom kodu koji prati korisnike iPhone uređaja zajedno sa još dvadesetak drugih veb sajtova koji se nalaze među top 100 veb sajtova u svetu kao što su Fandango.com, Match.com, AOL.com, TMZ.com i UrbanDictionary.com.

Pored Google-a, još najmanje tri marketing kompanije zaobilaze blokadu Safari brauzera a reč je o Vibrant Media, WPP PLC's Media Innovation Group i Gannett Company's PointRoll.

Kako piše Wall Street Journal, sporni kod je uklonjen odmah pošto su mediji kontaktirali Google u vezi ovog slučaja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje