Google omogućio automatsku sinhronizaciju pristupnih ključeva preko Google Password Managera

Vesti, 20.09.2024, 10:30 AM

Google omogućio automatsku sinhronizaciju pristupnih ključeva preko Google Password Managera

Google je najavio da će se pristupni ključevi (passkeys) dodati u Google Password Manager automatski sinhronizovati između Windows, macOS, Linux, Android i ChromeOS uređaja za prijavljene korisnike.

Pristupni ključevi, koji koriste biometrijsku autentifikaciju kao što su otisak prsta, prepoznavanje lica ili zaključavanje ekrana, su sigurnija i praktičnija alternativa lozinkama za bezbedno prijavljivanje u aplikacije i na veb sajtove.

Do sada su pristupni ključevi mogli da se čuvaju samo u Google menadžeru lozinki na Androidu, i moglo im se pristupiti na drugim uređajima samo skeniranjem QR koda pomoću Android uređaja.

Međutim, sada možete da dodate pristupne ključeve u Google Password Manager sa Windows, macOS, Linux i Android uređaja. Sačuvani pristupni ključevi će se automatski sinhronizovati na svim vašim uređajima, pojednostavljujući prijavljivanje pomoću biometrijske metode po vašem izboru. Kompanija je dodala da je podrška za ChromeOS u beta verziji, a podrška za iOS će se uskoro pojaviti.

Da bi obezbedio proces sinhronizacije lozinki, Google uvodi novi PIN za Google Password Manager kao dodatni nivo zaštite. I dalje možete da koristite Windows Hello za pristupne ključeve iako će Google menadžer lozinki biti podrazumevano predložen.

„Možete da podesite šestocifreni PIN podrazumevano ili da izaberete „PIN opcije“ da biste kreirali duži alfanumerički PIN“, objasnio je Google.

„Kada počnete da koristite pristupne ključeve na novom uređaju, moraćete da znate ili svoj PIN za Google Password Manager ili da otključate ekran na Android uređaju. Ovi faktori oporavka će vam omogućiti da bezbedno pristupite sačuvanim pristupnim ključevima i sinhronizujete nove na svim vaše računare i Android uređaje."

Google je uveo podršku za pristupni ključ u Chromeu i na Android uređajima u oktobru 2022. godine, a u maju 2023. na svim Google nalozima.

„Već možete kreirati pristupne ključeve za popularne sajtove i aplikacije, kao što su Google, Amazon, PayPal i WhatsApp“, rekla je kompanija. „A pošto je Google Password Manager ugrađen u Chrome i Android uređaje, možete da počnete danas, bez potrebe da preuzimate dodatne aplikacije.“


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje