Google povećava zaštitu naloga za korisnike u Ukrajini
Vesti, 01.03.2022, 10:00 AM
Google je detaljno opisao niz mera koje preduzima kako bi pomogao onima koji su pogođeni ruskom invazijom na Ukrajinu da se zaštite od sajber pretnji i rizika po privatnost.
Google Europe (@googleeurope) je na Twitteru objavio spisak mera koje kompanija preduzima da bi automatski zaštitila naloge, kao i mere koje sami korisnici mogu da preduzmu da zaštite svoju privatnost i bezbednost putem besplatno dostupnih funkcija.
Kompanija je rekla da pokušava da spreči kampanje širenja dezinformacija, hakovanje i "finansijski motivisane zloupotrebe" povezane sa sukobom u Ukrajini, u saradnji sa drugim kompanijama i „relevantnim vladinim telima“ u cilju rešavanja rastućih pretnji.
Na individualnom nivou, Google je automatski povećao zaštitu naloga za ljude u regionu pogođenom sukobom. Ovo uključuje mere kao što je omogućavanje dvofaktorske autentifikacije (2FA) za korisnike koji je još nisu aktivirali i promovisanje programa napredne zaštite.
Program napredne zaštite nudi dodatne mere zaštite za pojedince koji veruju da su u većem riziku od uobičajenog da budu meta napada. Ovde bi to mogli biti svi zvaničnici ukrajinske vlade, novinari i svi drugi koji bi mogli biti na meti finansiranih ili nezavisnih hakera.
Za korisnike u zoni konflikta, kao i za one koji pregledaju informacije o njoj, Google je podrazumevano omogućio režim bezbednog pregledanja, koji treba da prepozna pokušaje „pecanja“ (fišing) i infekcije malverima u Chromeu i svim drugim veb pregledačima koji koriste Safe Browsing.
Kompanija je spomenula i Project Shield, besplatnu neograničenu zaštitu od DDoS napada za koju su se prijavili brojni veb sajtovi iz Ukrajine.
Korisnici koji žele dodatnu zaštitu od preuzimanja zlonamernih fajlova takođe mogu pristupiti besplatnoj Googleovoj usluzi VirusTotal, koja analizira sumnjive fajlove i URL-ove.
Na kraju, kompanija je iznela neke detalje o nizu mera koje primenjuje u borbi protiv dezinformacija i propagandnih kampanja, uključujući podešavanje YouTubea tako da prikazuje „video snimke iz pouzdanih izvora vesti“ i uklanjanje „stotina kanala i na hiljade video snimaka“ prethodnih dana zbog širenja dezinfomacija.
Slično tome, svi oglasi koji pokušavaju da iskoriste krizu biće blokirani. Istovremeno, Google donira prostor za oglašavanje u vrednosti od 2 miliona dolara humanitarnim organizacijama kako bi pomogao povezivanje ljudi na terenu koji traže sajtove sa informacijama o humanitarnoj pomoći i izbeglicama.
Izdvojeno
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Piramidalna šema prevare na Telegramu
Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje
Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara
Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje
Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima
Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje
Pratite nas
Nagrade