Google promenio planove i produžio podršku za kolačiće za praćenje korisnika do kraja 2023. godine

Vesti, 28.06.2021, 09:00 AM

Google promenio planove i produžio podršku za kolačiće za praćenje korisnika do kraja 2023. godine

Google je pomerio planove o ukidanju podrške za takozvane "third party kolačiče" sa početka 2022. na kraj 2023. godine, što je odložilo projekat za skoro dve godine.

“Iako postoji značajan napredak sa ovom inicijativom, postalo je jasno da je potrebno više vremena u ekosistemu da bi se ovo uradilo kako treba”, rekao je u četvrtak direktor Chromeovog inženjeringa privatnosti, Vinaj Goel.

Kupujući dodatno vreme, kompanija se nada da će postići konsenzus o pravim rešenjima i istovremeno uspostaviti saradnju sa regulatorima i omogućiti izdavačima i reklamnoj industriji da svoje usluge prilagode tehnologijama koje čuvaju privatnost sprečavajući „alternativne oblike individualnog praćenja".

Ova odluka je usledila nakon što je Evropska komisija otvorila istragu o Googleovom poslu digitalnog oglašavanja kako bi ispitala njegove „planove za zabranu postavljanja nezavisnih „kolačića“ u Chromeu i njihovom zamenom alatom „Privacy Sandbox“, i procenila „efekte toga na internet oglašavanje i tržište posredničkog oglašavanja na mreži“.

Sličan potez je napravila i britanska agencija za zaštitu konkurencije i tržišta (CMA) koja je najavila da će učestvovati u dizajniranju i razvoju ovih predloga za zaštitu privatnosti kako se ne bi ugrožavala konkurencija.

Ono što je problem sa kolačićima za praćenje nezavisnih proizvođača je to što ta tehnologija omogućava oglasnim platformama da prate aktivnost korisnika na mreži dok prelaze sa jednog veb sajta na drugi. Appleov Safari i Mozillin Firefox već ih podrazumevano blokiraju.

Googleov program za zaštitu privatnosti, Privacy Sandbox, najavljen je u avgustu 2019. godine. Cilj programa je ukidanje podrške za spoljne kolačiće u Chromeu pomoću alata nazvanog "Federated Learning of Cohorts" (FLoC) koji kombinuje agregaciju, anonimizaciju, obradu na uređaju i druge tehnologije za očuvanje privatnosti za klasifikaciju korisnika u kohorte na osnovu njihovih interesovanja, koje zatim industrija oglasnih tehnologija može koristiti za prilagođavanje oglasa.

Ali, najava programa naišla je na zabrinutost. Fondacija za elektronske granice (EFF) nazvala je to „strašnom idejom“ koja stvara nove rizike za privatnost korisnika.

Pored toga, nijedan drugi proizvođač pregledača se nije obavezao da će koristiti FLoC, uključujući i one koji su zasnovani na otvorenom kodu Chromiuma, kao što su Brave, Microsoft Edge, Opera i Vivaldi.

Google je u nezavidnoj poziciji jer u tom procesu mora uravnotežiti zahteve za boljom zaštitom privatnosti korisnika u odnosu na njegovu dominantnu ulogu u nekoliko oblasti - pretraživačkoj i oglasnoj tehnologiji i veb pregledaču, sukobljavajući interese svog poslovanja sa zaštitom privatnosti korisnika, i istovremeno privlačeći gnev onih koji zastupaju interese privatnosti, regulatora, izdavača i oglašivača.

“Verujemo da će Privacy Sandbox pružiti najbolju zaštitu privatnosti za sve. Osiguravajući da ekosistem može podržati njihovo poslovanje bez praćenja pojedinaca na mreži, svi možemo osigurati da se besplatan pristup sadržaju nastavi”, rekao je Goel.

„A zbog važnosti ove misije, treba nam vremena da ocenimo nove tehnologije i prikupimo povratne informacije da bismo bili sigurni da ispunjavaju naše ciljeve i za privatnost i za performanse, i dati svim programerima vremena“, dodao je on.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje