Google promenio planove i produžio podršku za kolačiće za praćenje korisnika do kraja 2023. godine

Vesti, 28.06.2021, 09:00 AM

Google promenio planove i produžio podršku za kolačiće za praćenje korisnika do kraja 2023. godine

Google je pomerio planove o ukidanju podrške za takozvane "third party kolačiče" sa početka 2022. na kraj 2023. godine, što je odložilo projekat za skoro dve godine.

“Iako postoji značajan napredak sa ovom inicijativom, postalo je jasno da je potrebno više vremena u ekosistemu da bi se ovo uradilo kako treba”, rekao je u četvrtak direktor Chromeovog inženjeringa privatnosti, Vinaj Goel.

Kupujući dodatno vreme, kompanija se nada da će postići konsenzus o pravim rešenjima i istovremeno uspostaviti saradnju sa regulatorima i omogućiti izdavačima i reklamnoj industriji da svoje usluge prilagode tehnologijama koje čuvaju privatnost sprečavajući „alternativne oblike individualnog praćenja".

Ova odluka je usledila nakon što je Evropska komisija otvorila istragu o Googleovom poslu digitalnog oglašavanja kako bi ispitala njegove „planove za zabranu postavljanja nezavisnih „kolačića“ u Chromeu i njihovom zamenom alatom „Privacy Sandbox“, i procenila „efekte toga na internet oglašavanje i tržište posredničkog oglašavanja na mreži“.

Sličan potez je napravila i britanska agencija za zaštitu konkurencije i tržišta (CMA) koja je najavila da će učestvovati u dizajniranju i razvoju ovih predloga za zaštitu privatnosti kako se ne bi ugrožavala konkurencija.

Ono što je problem sa kolačićima za praćenje nezavisnih proizvođača je to što ta tehnologija omogućava oglasnim platformama da prate aktivnost korisnika na mreži dok prelaze sa jednog veb sajta na drugi. Appleov Safari i Mozillin Firefox već ih podrazumevano blokiraju.

Googleov program za zaštitu privatnosti, Privacy Sandbox, najavljen je u avgustu 2019. godine. Cilj programa je ukidanje podrške za spoljne kolačiće u Chromeu pomoću alata nazvanog "Federated Learning of Cohorts" (FLoC) koji kombinuje agregaciju, anonimizaciju, obradu na uređaju i druge tehnologije za očuvanje privatnosti za klasifikaciju korisnika u kohorte na osnovu njihovih interesovanja, koje zatim industrija oglasnih tehnologija može koristiti za prilagođavanje oglasa.

Ali, najava programa naišla je na zabrinutost. Fondacija za elektronske granice (EFF) nazvala je to „strašnom idejom“ koja stvara nove rizike za privatnost korisnika.

Pored toga, nijedan drugi proizvođač pregledača se nije obavezao da će koristiti FLoC, uključujući i one koji su zasnovani na otvorenom kodu Chromiuma, kao što su Brave, Microsoft Edge, Opera i Vivaldi.

Google je u nezavidnoj poziciji jer u tom procesu mora uravnotežiti zahteve za boljom zaštitom privatnosti korisnika u odnosu na njegovu dominantnu ulogu u nekoliko oblasti - pretraživačkoj i oglasnoj tehnologiji i veb pregledaču, sukobljavajući interese svog poslovanja sa zaštitom privatnosti korisnika, i istovremeno privlačeći gnev onih koji zastupaju interese privatnosti, regulatora, izdavača i oglašivača.

“Verujemo da će Privacy Sandbox pružiti najbolju zaštitu privatnosti za sve. Osiguravajući da ekosistem može podržati njihovo poslovanje bez praćenja pojedinaca na mreži, svi možemo osigurati da se besplatan pristup sadržaju nastavi”, rekao je Goel.

„A zbog važnosti ove misije, treba nam vremena da ocenimo nove tehnologije i prikupimo povratne informacije da bismo bili sigurni da ispunjavaju naše ciljeve i za privatnost i za performanse, i dati svim programerima vremena“, dodao je on.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Najnovija WhatsApp prevara: video poziv, panika i krađa novca

Najnovija WhatsApp prevara: video poziv, panika i krađa novca

ESET je objavio upozorenje o WhatsApp prevari u kojoj prevaranti koriste funkciju deljenja ekrana da bi ukrali novac i osetljive podatke korisnika. Ov... Dalje

Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene

Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene

Google je objavio da uvodi novu opciju za prijavljivanje pokušaja ucene putem lažnih negativnih recenzija na Google Mapama. Reč je o situacijama u ... Dalje

Najčešće korišćene lozinke u 2025.

Najčešće korišćene lozinke u 2025.

Novo istraživanje kompanije Comparitech otkriva da ljudi i dalje masovno koriste slabe lozinke poput „123456“, „admin“ i &bdq... Dalje

Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta

Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta

Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje