Google traži od proizvođača softvera da na 0-day ranjivosti reaguju u roku od 7 dana

Vesti, 31.05.2013, 07:41 AM

Google traži od proizvođača softvera da na 0-day ranjivosti reaguju u roku od 7 dana

Google je bacio rukavicu u lice proizvođačima softvera tražeći da njih da ponude zakrpe ili savete za kritične, ranije nepoznate ranjivosti u svojim programima u roku od sedam dana pošto im ranjivost bude prijavljena.

“Po isteku sedam dana u slučaju da nema zakrpe ili saveta, podržaćemo istraživače da objave detalje (o ranjivostima) tako da korisnici mogu preduzeti korake u cilju svoje zaštite”, kažu iz Google-a.

Pre tri godine, Google-ovi inženjeri su predložili rok od 60 dana kao razuman rok u okviru koga bi proizvođači softvera trebalo da objave zakrpu ili savet.

U slučajevima kada se ranjivosti aktivno koriste u hakerskim napadima potrebna je hitna akcija, a na osnovu iskustva rok od 7 dana je adekvatan za takve ranjivosti, smatraju u Google-u. Svaki dan aktivnog korišćenja ranjivosti koja je nepoznata javnosti i nezakrpljena ima za posledicu više kompromitovanih računara.

Google ima veliki tim istraživača koji godinama unazad otkrivaju takozvane 0-day ranjivosti u programima drugih proizvođača, koje hakeri koriste u napadima. Oni uvek i odmah prijavljuju takve slučajeve proizvođačima softvera i zajedno sa njima rade na pronalaženju rešenja.

Sedam dana izgleda kao prekratak rok za proizvođače softvera da ažuriraju svoje proizvode, ali je dovoljan da objave savet o mogućim načinima za izbegavanje napada i smanjenje posledica napada, kao što je deaktiviranje servisa, ograničenje pristupa ili kontaktiranje proizvođača za više detalja.

Mnoge 0-day ranjivosti koriste se za napade na određene grupe ili pojedince u ciljanim napadima koji su često ozbiljniji nego napadi na širu populaciju. Politički aktivnosti iz određenih delova sveta su česta meta napada a kompromitovanje njihovih računara može imati ozbiljne posledice po njihovu bezbednost.

Sada ostaje da se vidi da li će preporuke iz Google-a slediti drugi istraživači kao i da li će to uopšte imati uticaja na proizvođače softvera. Veliki proizvođači kao što su Microsoft, Adobe i Oracle čiji su softverski proizvodi česta meta 0-day napada, imaju mnogo iskustva sa incidentima te vrste i razvijene procedure koje im omogućavaju da u većini slučajeva reaguju relativno brzo. Međutim, manje kompanije su daleko manje spremne za 0-day ranjivosti i upozoravanje svojih korisnika.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Bluetooth ranjivosti: Hakeri vas mogu prisluškivati preko vaših slušalica

Bluetooth ranjivosti: Hakeri vas mogu prisluškivati preko vaših slušalica

Istraživači iz nemačke kompanije ERNW su na konferenciji o bezbednosti TROOPERS u Nemačkoj otkrili tri ozbiljne ranjivosti u čipovima popularnih ... Dalje

Kad korisnici sami instaliraju malver: dramatičan porast ClickFix napada

Kad korisnici sami instaliraju malver: dramatičan porast ClickFix napada

U poslednjih šest meseci zabeležen je dramatičan porast nove vrste sajber napada koji se ne oslanja na ranjivosti u softveru, već na ljudske slabo... Dalje

Microsoft najavio produžetak podrške za Windows 10 za godinu dana

Microsoft najavio produžetak podrške za Windows 10 za godinu dana

Microsoft je konačno potvrdio ono što su mnogi priželjkivali - Windows 10 će i dalje dobijati bezbednosna ažuriranja (Extended Security Updates, ... Dalje

Napadi na WordPress sajtove: novi malver krade kartice i lozinke

Napadi na WordPress sajtove: novi malver krade kartice i lozinke

Istraživači iz Wordfence-a otkrili su sofisticiranu kampanju usmerenu na WordPress sajtove. Na prvi pogled, lažni dodatak (plugin) nazvan „Wo... Dalje

Mocha Manakin: Novi napad koji počinje jednostavnim copy-paste trikom

Mocha Manakin: Novi napad koji počinje jednostavnim copy-paste trikom

U digitalnom svetu gde svaka sumnjiva poruka može otvoriti vrata za kompromitovanje sistema, pojavila se nova sajber pretnja, nazvana Mocha Manakin. ... Dalje