Google upozorio korisnike da ne uvoze kontakte na Facebook
Vesti, 11.11.2010, 03:46 AM

Google je upozorio korisnike Gmail-a da ne bi trebalo da uvoze kontakte na Facebook, ocenjujući ovakav nepromišljen potez kao “zamku”.
Ovo je poslednja u nizu kvalifikacija koje dve kompanije razmenjuju poslednjih dana u javnoj raspravi koja za sada više podseća na prepucavanje nego na rat dva internet giganta. Ipak, rovovi su iskopani, a obe strane čvrsto brane svoje pozicije.
Sve je započelo krajem prošle nedelje kada je kompanija Google promenila uslove korišćenja svog servisa, promenom uslova za pristup svom kontakt API-ju. Novim uslovima Google zahteva reciprocitet. Onaj ko želi da koristi Google-ov kontakt API, moraće u zamenu da ponudi nešto slično.
Facebook se prvi (i jedini) osetio prozvanim i pogođenim ovom odlukom. Naime, Facebook već duže vreme nudi svojim korisnicima mogućnost da uvezu imena i email adrese iz kontakata u Gmail-u preko Google-ovog API. Istovremeno, Facebook onemogućava korisnike da automatski izvezu takve podatke na druge servise, uključujući i one Google-ove.
U utorak je inženjer kompanije Facebook oštro kritikovao Google zbog toga što je blokirao Facebook-u pristup Gmail kontaktima, ocenjujući taj postupak licemernim.
Već sutradan su iz kompanije Google na optužbe uzvratili ništa blažim tonom, postavljajući pitanje korisnicima da li žele da uvoze kontakt podatke svojih prijatelja na servis koji im kasnije neće dopustiti da ih povuku kada to zažele.
“Smatramo da je važno da to znate pre nego rešite da uvezete svoje podatke tamo (Facebook). Iako se ne slažemo sa ovakvim protekcionističkim pristupom podacima, izbor je vaš,” poručili su korisnicima iz kompanije Google.
U svom obraćanju korisnicima, Google je na vrlo zanimljiv, moglo bi se reći i ironičan način, pozvao korisnike da se opredele za stranu u sukobu, ponudivši zainteresovanim korisnicima link za registraciju kojom će se pridružiti prigovorima zbog protekcionizma nad podacima.

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade