Googleovi rezultati pretrage se personalizuju čak i ako ste odjavljeni ili ste u privatnom režimu pretrage

Vesti, 06.12.2018, 01:00 AM

Googleovi rezultati pretrage se personalizuju čak i ako ste odjavljeni ili ste u privatnom režimu pretrage

Kompanija DuckDuckGo koja je vlasnik istoimenog web pregledača, u junu ove godine sprovela je istraživanje, koje joj je omogućilo bolji uvid u to na koji način Google uređuje rezultate pretraživanja za prijavljene, odjavljene i anonimne korisnike.

Iako studija DuckDuckGoa može nekom izgledati pristrasno, s obzirom na to da je DuckDuckGo direktni konkurent Googleu, njihovi nalazi su zanimljivi za sve koje zanima kako zapravo radi gigant pretrage.

Prema nalazima studije, Googleovi personalizovani rezultati će biti prikazani u zavisnosti od ličnih informacija koje je Google prethodno prikupio za određene korisnike (npr. pretraga, pregledavanje i istorija kupovine), koje se automatski dodaju u takozvani "filter mehur”, što je sinonim za selektivno prikupljanje informacija o korisniku, tako da se filtriraju, odnosno odbacuju informacije koje se kose sa njegovim interesovanjima. Na taj način se korisnik intelektualno izoluje.

Google će koristiti ovaj filter mehur kako bi pojedinačno prilagodio rezultate pretrage koji se prikazuju korisniku koji traži određeni termin ili frazu. Većina učesnika studije je zato videla rezultate koji su jedinstveni za njih.

Štaviše, iako je Google ranije tvrdio da je radio na uklanjanju ove funkcije koja prikazuje samo rezultate koje biste želeli da vidite, DuckDuckGo je, uz pomoć 87 volontera koji su bili deo studije, otkrio da je "većina ljudi videla jedinstvene rezultate za njih, čak i kada su se odjavili i kada su bili u privatnom modu pretraživanja".

Takođe, Google je prikazao rezultate pretrage za neke učesnike studije koje drugima nije prikazivao iako su pretraživali dok su bili u režimu koji im garantuje anonimnost ili dok su bili odjavljeni, što je trebalo da ukloni mehur koji se pojavljuje kada je korisnik prijavljen.

Korišćenje privatnog režima pretraživanja ili odjavljivanje sa Google naloga “jednostavno ne pruža anonimnost koju većina ljudi očekuje. Ustvari, jednostavno je nemoguće koristiti Google pretragu i izbeći filter mehur", kažu iz DuckDuckGo.

Ovo se dešava jer se tehnike otiska prsta pregledača i IP adrese mogu koristiti za praćenje ljudi čak i kada misle da anonimno pretražuju web, što bi moglo objasniti zašto je Google i dalje uređivao rezultate pretrage koje je prikazivao učesnicima studije DuckDuckGoa.

Više detalja o ovome možete naći na web sajtu DuckDuckGo.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zoom ima bag koji ugrožava samo korisnike Windows 7

Zoom ima bag koji ugrožava samo korisnike Windows 7

Istraživači iz firme 0patch otkrili su ranjivost u Zoomu za Windows, a kako kažu, ugroženi su samo sistemi na kojima je instaliran Windows 7. 0pat... Dalje

Štitite li svoju privatnost poklopcem ili lepljivom trakom preko kamere? Apple upozorava da ne radite to

Štitite li svoju privatnost poklopcem ili lepljivom trakom preko kamere? Apple upozorava da ne radite to

Stavljanje lepljive trake preko kamere na laptopu jedna je od prvih stvari koje radimo kada nabavimo novi računar, jer je, na kraju krajeva, ovo najb... Dalje

LinkedIn tužen zbog špijuniranja korisnika koje je otkrila nova funkcija u iOS 14

LinkedIn tužen zbog špijuniranja korisnika koje je otkrila nova funkcija u iOS 14

Jedna od funkcija koju je Apple predstavio u iOS 14 koja poboljšava privatnost korisnika obaveštava korisnika kad god neka aplikacija pristupa clipb... Dalje

Google zabranjuje oglase za programe za praćenje supružnika

Google zabranjuje oglase za programe za praćenje supružnika

Google je najavio da planira da zabrani reklame koje promovišu stalkerware, špijunski softver i druge oblike tehnologije nadzora koji se mogu korist... Dalje

Na hakerskim forumima prodaju se lozinke za 15 milijardi naloga

Na hakerskim forumima prodaju se lozinke za 15 milijardi naloga

Na internet forumima prodaju se korisnička imena i lozinke za preko 15 milijardi naloga, uključujući i naloge administratora mreža, bankovne rač... Dalje