Googleovo zbogom Flashu: Google pretraga uskoro prestaje da indeksira Flash sadržaj

Vesti, 31.10.2019, 09:00 AM

Googleovo zbogom Flashu: Google pretraga uskoro prestaje da indeksira Flash sadržaj

Da po bagovima poznati Adobe Flash polako odlazi u istoriju dokazuje i Googleova najava da će Google pretraga uskoro prestati da indeksira Flash sadržaj, što će korisnicima otežati da ga pronađu.

Sam Adobe ukida podršku za Flash za nešto više od godinu dana, a pre nego što podrška za Flash bude uklonjena iz Chromea u decembru 2020., Google će takav sadržaj učiniti manje vidljivim korisnicima.

Konkretan datum kada bi to moglo da se dogodi nije poznat, ali Google kaže da će se to dogoditi „kasnije ove godine“, a Flash će biti ignorisan na stranicama na kojima postoji.

Ovo je odluka koja ne predstavlja veliko iznenađenje i ni na koji način neće uticati na korisnike.

„Google pretraga prestaće da podržava Flash kasnije ove godine. Na web stranicama koje sadrže Flash sadržaj Google pretraga će ignorisati Flash sadržaj. Google pretraga će prestati da indeksira SWF fajlove. Većina korisnika i web sajtova neće videti uticaj ove promene“, objasnila je Dong-Hui Li, menadžerka inženjeringa u kompaniji Google, u postu na blogu kompanije.

Ako pretraga ignoriše Flash sadržaj, to bi onima koji su dizajnirali svoje web sajtove u Flashu mogao da bude podsticaj da koriste HTML5 tehnologije koje se koriste u svim modernim pregledačima.

Adobe je Flash pokrenuo 1996., godinu dana pre nego što je Google pokrenut. Adobe je objavio odluku da će povući Flash još jula 2017. godine i od tada je nekoliko velikih tehnoloških kompanija, uključujući i Google i Microsoft, postepeno odustajalo od njega. Flash je već podrazumevano onemogućen u većini pregledača, a podrška bi trebalo da bude u potpunosti uklonjena do kraja sledeće godine. Google je podrazumevano onemogućio Flash u Chromeu 76 ovog jula, Microsoft povlači Flash iz svoj pregledača Edge baziranog na Chromiumu, a Mozilla ga je podrazumevano onemogućila u Firefoxu 69 u septembru.

Adobe nije naveo određeni datum kada planira da ukine Flash, ali za sada znamo da kompanija namerava da povuče ovaj proizvod krajem 2020. godine.

„U saradnji sa nekoliko naših tehnoloških partnera - uključujući Apple, Facebook, Google, Microsoft i Mozilla - Adobe planira da završi sa korišćenjem Flasha. Konkretno, zaustavićemo ažuriranje i distribuciju Flash Playera krajem 2020. godine i podstaćićemo kreatore sadržaja da prebace bilo koji postojeći Flash sadržaj u ove nove otvorene formate“, najavio je Adobe.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje