Hakeri imaju novu taktiku da vas privuku na svoje sajtove i ukradu vaše podatke
Vesti, 09.06.2023, 10:00 AM

Istraživači iz kompanije Avanan, podružnice kompanije Check Point Software, primetili su fišing napade u kojima hakeri koriste sofisticirane taktike kako bi prevarili korisnike da posete zlonamerne veb sajtove i otkriju osetljive informacije.
Ono što ovu kampanju čini jedinstvenom je tehnika sakrivanja linka unutar naizgled bezazlenih slika, koja cilja kupce renomiranih brendova.
Inovativna taktika, poznata kao „slika u slici“, koristi poverenje korisnika u poznate logotipe i brendove, čineći napade ubedljivijim i težim za otkrivanje.
Hakeri tako manipulišu percepcijom legitimiteta korisnika. Ugrađujući svoje linkove u promotivne slike, sajber kriminalci iskorišćavaju ograničenja URL filtera, zbog čega je sigurnosnim sistemima teže da identifikuju pretnje.
Kada korisnici dobiju imejl koji sadrži sliku, oni se podstiču da kliknu na nju, pod pretpostavkom da pristupaju legitimnoj ponudi ili programu lojalnosti. Međutim, nakon klika, žrtve se preusmeravaju na lažne veb sajtove koji prikupljaju akreditive neopreznih korisnika.
Implikacije ovih napada protežu se i dalje od pojedinačnih korisnika, pošto ponude programa lojalnosti često stižu do korporativnih imejl naloga. S obzirom da posle pandemije mnogi još uvek rade od kuće, i koriste lične uređaje u poslovne svrhe ili u privatne svrhe koriste laptop računare kompanija za koje rade, to preduzeća čini ranjivim na ovu vrstu napada.
Još jedan zabrinjavajući trend uočen u napadima „pecanja“ je upotreba generativne veštačke inteligencije (AI) za pravljenje ubedljivih replika legitimnih mejlova i promotivnih materijala. Kako tehnologija veštačke inteligencije napreduje, mogućnosti stvaranja realističnih slika i imitacije autentične komunikacije brenda su sve veće za sajber kriminalce. Ovo predstavlja značajan izazov za krajnje korisnike, jer se ovi napadi u kojima se zloupotrebljava veštačka inteligencija teško prepoznaju.
Foto: Avanan

Izdvojeno
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Hakeri tokom StarCraft II mečeva ubacuju video snimke koji izazivaju epilepsiju

Igrači StarCraft II su na Reddit-u otkrili da su već neko vreme mete veoma zastrašujućih hakerskih napada. Naime, nepoznati hakeri su našli na... Dalje
Prevaranti zloupotrebljavaju Google da bi ukrali korisnička imena i lozinke korisnika Google naloga

Programer Nik Džonson upozorio je na novu phishing prevaru koja je posebno opasna zbog toga što prevaranti šalju imejlove sa lažne Google adrese. ... Dalje
Prevaranti zloupotrebljavaju Booking.com za širenje trojanca AsyncRAT

Lažni imejlovi sa Booking.com upućeni hotelskom osoblju kriju malver AsyncRAT. Početkom meseca, istraživači MalwareBytes-a upozorili su na ove na... Dalje
Pratite nas
Nagrade