Hakeri objavili izvorni kod Snapchata

Vesti, 09.08.2018, 10:00 AM

Hakeri objavili izvorni kod Snapchata

Izvorni kod popularne aplikacije Snapchat nedavno se pojavio na internetu nakon što ga je haker objavio ga na GitHubu koji je sada u vlasništvu Microsofta.

Haker na GitHub ima nalog pod imenom Khaled Alshehri, i tvrdi da je iz Pakistana. On je napravio GitHub repozitorijum pod nazivom Source-Snapchat sa opisom "Izvorni kod za SnapChat", objavljujući kod onoga što se smatra za Snapchatovom iOS aplikacijom.

Kod može potencijalno da izloži izuzetno poverljive informacije kompanije, kao što je dizajn aplikacije, kako aplikacija funkcioniše i koje su buduće funkcije planirane za aplikaciju.

Snapchatova matična kompanija, Snap Inc., odgovorila je na curenje izvornog koda podnošenjem zahteva za zaštitu autorskih prava u skladu sa Milenijumskim zakonom o zaštiti digitalnih autorskih prava (DMCA), kako bi se uklonio online repozitorijum sa izvornim kodom Snapchata.

Nije poznato koje tajne informacije sadrži procureli izvorni kod Snapchata, ali panična reakcija kompanije u vidu hitnog DMCA zahteva, napisanog od početka do kraja velikim slovima, ukazuje na to da je sadržaj repozitorijima legitiman.

Snap je rekao za nekoliko novinskih izdanja da je iOS ažuriranje za maj otkrilo "malu količninu" njegovog izvornog koda. Kompanija je odmah otkrila i ispravila grešku, ali da je nešto od izvornog koda objavljeno na internetu. Međutim, Snap je rekao da je kod kasnije uklonjen i da taj događaj nije kompromitovao njegovu aplikaciju i nije imao uticaja na zajednicu korisnika.

Izgleda da je osoba koja stoji iza curenja izvornog koda napravila Github nalog sa jedinom svrhom deljenja izvornog koda Snapchata pošto ništa drugo nije bilo objavljeno na nalogu pre ili nakon curenja koda Snapchata.

Neke objave na Twitteru najmanje dve osobe (jedna iz Pakistana i druga iz Francuske), koji izgleda da stoje iza ovog GitHub naloga, ukazuju na to da su pokušali da kontaktiraju Snapchat i da ga obaveste o izvornom kodu, očekujući nagradu za otkriveni bag. Ali kada nisu dobili odgovor od kompanije, oni su zapretili da će ponovo objavljivati izvorni kod dok ne dobiju odgovor.

GitHub je uklonio izvorni kod Snapchata posle DMCA zahteva, i on neće biti vraćen osim ako oni koji su ga objavili ne dokažu pravnim putem da su vlasnici izvornog koda.

Međutim, ovo ne rešava problem u potpunosti. S obzirom da je izvorni kod Snapchata još uvek u rukama ljudi koji nisu deo kompanije, oni bi ga mogli ponovo objaviti na online forumima, ili ga mogu iskoristiti za svoju dobit.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje