I nakon hakovanja, korisnici retko menjaju svoje lozinke

Vesti, 03.06.2020, 10:00 AM

I nakon hakovanja, korisnici retko menjaju svoje lozinke

Samo trećina korisnika promeni lozinku nakon što se prijavi kompromitovanje podataka, pokazalo je nedavno istraživanje koje su objavili naučnici sa Instituta za bezbednost i privatnost Univerziteta Karnegi Melon (CyLab).

Studija, predstavljena ovog meseca na IEEE 2020 radionici o tehnologiji i zaštiti potrošača, nije se zasnivala na podacima iz ankete, već na stvarnom saobraćaju u pregledaču.

Naučnici su analizirali veb saobraćaj u stvarnom svetu uz pomoć Univerzitetske opservatorije za bezbedno ponašanje (SBO), istraživačke grupe u koju se korisnici dobrovoljno prijavljuju i dele svoju celokupnu istoriju pretraživača sa jedinom svrhom akademskog istraživanja.

Podaci istraživačkog tima uključivali su informacije prikupljene sa kućnih računara 249 učesnika. Podaci su prikupljeni između januara 2017. i decembra 2018. i uključuju veb saobraćaj, lozinke koje se koriste za prijavu na veb sajtove i čuvaju se u pregledaču.

Na osnovu analize ovih podataka, naučnici su rekli da je od 249 korisnika samo 63 imalo naloge na hakovanim sajtovima koji su javno objavili da su podaci kompromitovani u periodu tokom koga su prikupljani podaci.

Istraživači CyLaba rekli su da je od 63 korisnika samo 21 (33%) posetilo hakovane veb sajtove kako bi promenili lozinku, a da je od tih 21, samo 15 korisnika promenilo svoje lozinke u roku od tri meseca nakon što je objavljeno da su podaci kompromitovani.

Ukupno 23 lozinke su promenjene na hakovanim sajtovima. Od 21 učesnika, 18 su bili Yahoo! korisnici; preostalih 31 Yahoo! korisnika (od 49) nisu promenili svoje lozinke iako je kada je objavljena vest o hakovanju bilo jasno da je to uticalo na sve naloge. Dva učesnika su promenila svoju Yahoo! lozinku dva puta, po jednom nakon svakog obaveštenja o hakovanju. Dva učesnika su promenila lozinku za hakovani domen u roku od mesec dana od objave o incidentu, pet u roku od dva meseca i osam u roku od tri meseca.

Pored toga, budući da podaci SBO uključuju i podatke o lozinkama, tim CyLaba je takođe mogao da analizira složenost novih korisničkih lozinki.

Istraživački tim rekao je da je od korisnika koji su promenili lozinke (21) samo trećina (9) zamenila staru lozinku jačom lozinkom.

Drugi su kreirali lozinke manje ili slične jačine, obično ponovo koristeći znakove iz svoje prethodne lozinke ili koristeći lozinke slične lozinkama koje koriste za ostale naloge koje se nalaze u njihovom pregledaču.

Studija pokazuje da korisnicima i dalje nedostaje edukacija potrebna za odabir boljih ili jedinstvenih lozinki. Istraživači tvrde da velika krivica leži i na hakovanim sajtovima, koji „gotovo nikada ne govore ljudima da resetuju slične ili identične lozinke za druge naloge“.

Studija, iako mala u poređenju sa drugima, tačnija je u predstavljanju ponašanja korisnika u stvarnom svetu nakon kompromitovanja podataka, jer se temelji na stvarnom pregledavanju podataka i saobraćaju, a ne na odgovorima iz ankete koji ponekad mogu biti netačni ili subjektivni.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje