IBM bez pristanka korisnika koristi Flickr fotografije za svoj projekat prepoznavanja lica

Vesti, 14.03.2019, 10:30 AM

IBM bez pristanka korisnika koristi Flickr fotografije za svoj projekat prepoznavanja lica

IBM je optužen da koristi fotografije Flickra za svoj projekat prepoznavanja lica, bez pristanka ljudi na koji su na fotografijama. Kompanija je izvukla skoro milion fotografija iz baze podataka Flickr servisa koji je od 2005. godine bio u vlasništvu Yahooa. Mnogi od onih koji su na fotografijama verovatno nisu znali ništa o tome kako su njihovi podaci korišćeni.

IBM je u saopštenju naveo da je trebalo da vodi računa o poštovanju principa privatnosti.

Međutim, jedna organizacija koja zastupa digitalna ljudska prava izjavila je da IBM-ove aktivnosti predstavljaju "veliku pretnju" privatnosti ljudi.

"Niko od ljudi koje sam fotografisao nije imao pojma da se njihove slike koriste na ovaj način", rekao je jedan fotograf za NBC News.

Fotografije izabrane od strane IBM-a su zaštićene su licencom Creative Commons, što obično znači da se slike mogu široko koristiti, uz malo ograničenja.

U dokumentu o projektu objavljenom na internetu, istraživači IBM-a detaljno opisuju korake koji su preduzeti za analizu lica ljudi, uključujući i merenje udaljenosti crta lica.

"Mnoge od ovih mera mogu se pouzdano proceniti sa frontalnih fotografija lica, pomoću 47 tačaka na glavi i licu", napisali su istraživači.

IBM je ove mere, umesto samih fotografija, sačuvao u svojoj bazi podataka. Takvi podaci se mogu koristiti da bi se veštačkim mrežama neurona pomoglo da bolje razlikuju lica, tako da se pojedinci mogu prepoznati na različitim slikama. Korišćenjem velikih skupina podataka kao što je ova, tehnološke kompanije praktično uvežbavaju svoje sisteme za prepoznavanje lica kako bi bili precizniji.

"Mi veoma ozbiljno shvatamo privatnost ljudi i veliku pažnju posvećujemo poštovanju principa privatnosti", rekao je IBM u izjavi ističući da su korisnici mogli da onemoguće korišćenje podataka. Problem je to što ljudi nisu znali da su njihovi podaci korišćeni.

Organizacija za zaštitu digitalnih prava Privacy International saopštila je da IBM pogrešno postupao kada je koristio fotografije bez direktnog pristanka ljudi na slikama.

Flickrove smernice za zajednicu to izričito zabranjuju. Kako kažu u Privacy Internationalu, korišćenje fotografija na ovaj način je flagrantno kršenje Flickrovih smernica, kao i velika pretnja privatnosti ljudi.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje