Iako svesni rizika, zaposleni u kompanijama priznaju da na poslu koriste javne generativne AI alate

Vesti, 08.03.2024, 12:00 PM

Iako svesni rizika, zaposleni u kompanijama priznaju da na poslu koriste javne generativne AI alate

Iako svesni rizika mogućeg curenje osetljivih podataka, zaposleni u kompanijama, ili bar neki od njih, nastavljaju da unose takve informacije u javno dostupne generativne AI alate.

Ovi osetljivi podaci uključuju informacije o klijentima, podatke o prodaji, finansijske podatke i lične podatke, kao što su email adrese i brojevi telefona. Zaposlenima nedostaju jasna pravila ili uputstva o korišćenju ovih alata na radnom mestu, pokazuju rezultati istraživanja koje je objavio Veritas Technologies.

Za potrebe studije koju je sproveo 3Gem u decembru 2023. godine, anketirano je 11.500 zaposlenih širom sveta, uključujući radnike u Australiji, Kini, Japanu, Singapuru, Južnoj Koreji, Francuskoj, Nemačkoj, Velikoj Britaniji i SAD.

Upitani o rizicima korišćenja javnih generativnih AI alata za njihove kompanije, 39% ispitanika je ukazalo na mogućnost curenja osetljivih podataka, 38% je reklo da bi ovi alati mogli da proizvedu netačne ili beskorisne informacije, a 19% je navelo da bi tehnologija mogla negativno uticati na produktivnost.

Oko 57% zaposlenih koristilo je javne generativne AI alate u kancelariji najmanje jednom nedeljno, a 22,3% koristi tehnologiju na dnevnom nivou. Oko 28% ljudi je reklo da uopšte ne koristi takve alate.

Blizu polovine (42%) ispitanika je reklo da je koristilo alate za istraživanje i analizu, dok je 41% odnosno 40% koristilo veštačku inteligenciju za pisanje emailova i beleški, odnosno za poboljšanje svog stila pisanja.

Što se tiče vrste podataka, 30% zaposlenih je unosilo u javne AI alate informacije o klijentima, kao što su reference, bankovni podaci i adrese. Oko 29% je navelo podatke o prodaji, 28% finansijske informacije, 25% lične podatke, 22% poverljive podatke o ljudskim resursima, a 17% ispitanika je navelo poverljive informacije kompanije.

Skoro trećina (31%) zaposlenih je priznala da su unosila osetljive podatke u ove alate, dok 5% nije bilo sigurno da li su to uradili. Skoro dve trećine (64%) je reklo da nisu unosila nikakve osetljive podatke u javne generativne AI alate.

Na pitanje o prednostima korišćenja ove tehnologije za njihove kompanije, 48% ispitanika je navelo da bi ona mogla bi da obezbedi brži pristup informacijama, 40% je navelo veću produktivnost, 39% je reklo da bi veštačka inteligencija mogla da ih zameni u obavljanju svakodnevnih zadataka, a 34% veruje da ona pomaže u rađanju novih ideja.

Zanimljivo je da 53% zaposlenih smatra da je to što kolege koriste generativne AI alate “nepravedna prednost”, a 40% veruje da bi od onih koji su to uradili trebalo zahtevati da podučavaju ostatak svog tima ili kolege. Interesantno je i to što je 29% ispitanika reklo da kolege koje su koristile takve alate treba prijaviti menadžeru, dok 27% veruje da bi trebalo da se suoče sa disciplinskim merama.

Što se tiče smernica i politika o korišćenju javnih generativnih AI alata na poslu, 36% ispitanika je reklo da ništa od toga ne postoji u njihovim kompanijama, oko 24% je reklo da njihove kompanije imaju pravila o upotrebi AI alata, dok je 12% reklo da je njihova organizacija uvela zabranu upotrebe generativnih alata AI na poslu.




Foto: Jacob Mindak / Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje