Interpol traži da se termin ''pig butchering'' (svinjokolj) ne koristi više za žrtve investicionih i ljubavnih internet prevara

Vesti, 19.12.2024, 13:30 PM

Interpol traži da se termin ''pig butchering'' (svinjokolj) ne koristi više za žrtve investicionih i ljubavnih internet prevara

Interpol je pozvao zajednicu sajber bezbednosti, organe za sprovođenje zakona i medije da prestanu da koriste termin „pig butchering“ (svinjokolj) za ljubavne i investicione prevare na internetu, jer se tim terminom nepotrebno sramote žrtve takvih prevara.

Sporni termin se koristi zbog načina na koji prevaranti izvode ove prevare socijalnog inženjeringa gde se žrtve opisuju kao „svinje“ koje treba „utoviti“ pre nego što budu zaklane. Ove prevare targetiraju ljude na društvenim mrežama kod kojih prevaranti, tokom dugotrajne komunikacije, pokušavaju da steknu poverenje, razvijajući lažni prijateljski ili ljubavni odnos.

Dok žrtva vidi prevaranta kao prijatelja ili partnera, prevarant ima za cilj da ubedi žrtvu da „pozajmi“ novac ili „uloži“ u šeme koje obično uključuju kriptovalute ili druge finansijske poduhvate. Kada žrtve ulože veliki novac, prevaranti ih „iskasape“ krađom novca i prekidom svake komunikacije.

Ove vrste napada socijalnog inženjeringa za žrtve nisu razorne samo finansijski, već i psihološki, kad shvate da je neko koga su videli kao prijatelja ili ljubavnog partnera prevarant. U nekim slučajevima, emocionalna i psihička šteta od napada bila je tolika da je dovela do toga da su ljudi sebi oduzeli život.

Interpol se sada zalaže za drugačiju terminologiju kojom bi se opisale ove prevare, kao što je „romance baiting“, koje prebacuje krivicu sa žrtve na prevaranta.

„INTERPOL tvrdi da izraz „svinjokolj“ dehumanizuje i sramoti žrtve ovakvih prevara, odvraćajući ljude da traže pomoć i daju informacije vlastima“, navodi se u saopštenju organizacije. „Nasuprot tome, termin „romance baiting“, koji već koriste neke agencije za sprovođenje zakona i stručnjaci za bezbednost na mreži, priznaje sofisticirane taktike i emocionalnu manipulaciju koje prevaranti koriste da izgrade poverenje sa svojim žrtvama. On stavlja akcenat na radnje počinilaca, a ne na postupke žrtava.“

Ova promena je deo šireg napora da se žrtve podstaknu da istupe bez straha od osude i da se olakša bolja podrška i razmena informacija sa vlastima.

Iako organi za sprovođenje zakona možda neće moći da povrate sredstva ukradena u ovim prevarama, blagovremeno otkrivanje takvih prevara moglo bi spreči da drugi postanu žrtve i da se uđe u trag sajber kriminalcima.

Foto: Forest Simon | Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje