Istraživači tvrde: Chrome loše štiti vaše privatne podatke

Vesti, 11.10.2013, 09:25 AM

Istraživači tvrde: Chrome loše štiti vaše privatne podatke

Da li biste sebe opisali kao opreznog korisnika interneta? Prilikom popunjavanja web formulara osetljivim ličnim podacima kao što je na primer broj kreditne kartice obraćate pažnju na detalje kao što je ikonica katanca u polju za adresu koji označava sigurnu vezu? Međutim, ako koristite Google Chrome, možda je vaš oprez uzaludan, tvrde stručnjaci Identity Finder-a koji kažu da Chrome čuva lokalno kopije podataka u bazama podataka koje uopšte nisu bezbedne.

Ovo nije prvi put da Chrome nema dobre ocene kada je u pitanju zaštita privatnosti korisnika. Istraživanje koje je pre nekoliko meseci sproveo NSS Labs proveravajući kako podrazumevane (default) konfiguracije browser-a Internet Explorer, Firefox, Chrome i Safari štite privatnost korisnika, pokazalo je da Chrome ima najslabiju zaštitu dok je Microsoft-ov browser ocenjen kao najbolji.

Istraživači Identity Finder-a skenirali su računare nekolicine zaposlenih koji koriste Chrome kao glavni browser koristeći Sensitive Data Manager koji proizvodi kompanija i otkrili „tone privatnih podataka“ u Chrome-ovoj SQLite bazi (u kojoj su podaci zapisani Buffers protokolom), koji uključuju i imena, email adrese, brojeve kreditnih kartica i druge osetljive podatke. Svako od zaposlenih je potvrdio da je osetljive podatke kao što je broj računa u banci koristio samo na sigrunim, pouzdanim web sajtovima. Međutim, uprkos tome, Chrome čuva kopije ovih podataka u History Provider Cache. Na Windows računarima svi ovi podaci se nalaze u %localappdata%\Google\Chrome\User Data\Default\.

Podaci iz Chrome-a su nezaštićeni, i svako ko ima fizički pristup računaru ili pristup preko lokalne mreže ili uz pomoć malvera lako može da dođe do svih ovih podataka, kažu u Identity Finder-u.

Da bi dokazali da je opasnost realna istraživači su razvili proof-of-concept exploit. Njihov zaključak je da bi napadači mogli da izvuku veliku količinu personalnih podataka bez potrebe da se od korisnika zahteva da unese bilo kakve podatke u web formulare ili kredencijale sistema.

Istraživači kažu da ove ranjivosti Chrome-a nisu nepoznate stručnjacima, ali da su oni prvi koji su demonstrirali realne opasnosti za privatne podatke koje čuva Chrome. Identity Finder je o ovome obavestio Google, ali za sada iz kompanije nema odgovora.

U Identity Finder-u kažu da su analizirali samo Chrome, i najavljaju da će u bliskoj budućnosti proveriti i druge browser-e koji možda imaju iste slabosti.

Šta je korisnicima preostaje da urade kako bi zaštitili svoje podatke? Svak put kada završite transakciju ili nešto drugo što je zahtevalo unošenje osetljivih ličnih podataka, obrišite istoriju pregledavanja. Dovoljno je da pritisnete istovremeno Ctrl+Shift+Del i u Internet Explorer-u, Firefox-u ili Chrome-u će se pojaviti prozor koji će vam omogućiti da obrišete podatke iz vremenskog perioda koji sami odaberete. To znači da poslednjih sat vremena vaših aktivnosti na internetu može jednostavno nestati iz browser-a, ili možete potpuno obrisati istoriju pregleda.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje