Istraživanje: Kada je reč o sajber bezbednosti godine su samo broj
Vesti, 01.12.2023, 10:30 AM

Kada je reč o sajber bezbednosti godine su izgleda samo broj.
Ko daje prioritet bezbednosti na mreži? Ko preduzima najbolje mere kada se radi o privatnosti i bezbednosti na mreži? Kome je sajber bezbednost zbunjujuća? Ko je najviše pogođen i kojim sajber napadima? Neprofitna organizacija Nacionalna alijansa za sajber bezbednost (NCA) i platforma CybSafe anketirale su više od 6.000 ljudi širom Sjedinjenih Država, Kanade, Velike Britanije, Nemačke, Francuske i Novog Zelanda kako bi se bolje razumeli generacijsko ponašanje i stavovi u vezi sa sajber bezbednošću.
Godišnji izveštaj za 2023. o stavovima i ponašanju u vezi sajber bezbednosti odgovara na sva ova pitanja, a nalazi će vas možda iznenaditi.
U zavisnosti od toga koja ste generacija (Generacija Z (18-26), milenijalci (27-42), Generacija X (43-58), bebi bumeri (59-77), tiha (silent) generacija (78+), saznaćete da se možda ( ili ne) ponašate kao drugi u pogledu sajber bezbednosti, a to bi vas moglo inspirisati da promenite svoje ponašanje ili razmislite o tome šta vas koči.
Zašto je to važno?
Prema studiji, učesnici su otkrili 2.047 sajber incidenata (fišing, krađa identiteta i ljubavne prevare) koji su doveli do gubitka novca ili podataka. Sve u svemu, 27% učesnika su bili žrtve najmanje jedne vrste sajber kriminala - što je za sedam procenata manje u odnosu na prošlu godinu. Ali, kako pokazuju rezultati istraživanja, neke generacije su pogođene teže od drugih.
Jedan od razloga je broj onlajn naloga. Skoro polovina (47%) njih ima deset ili više naloga, uključujući 15 procenata koji priznaju da su naloge prestali da broje. Generacija Z (37%) i milenijalci (35%) su prijavili da imaju preko 20 osetljivih onlajn naloga.
Deo istraživanja koji je obuhvatio samo učesnike iz SAD utvrdio je da je 79% ispitanika upoznato sa multifaktorskom autentifikacijom (MFA). Većina (70%) onih koji su čuli za MFA, redovno je uključuje svuda gde je to moguće. Takođe, korišćenje menadžera lozinki je značajno povećano - 38% anketiranih je reklo da koristi menadžere lozinki.
Dve trećine (61%) ispitanika nastoji da bude informisano o bezbednosnim ažuriranjima, i kaže da redovno ažurira svoj softver, pri čemu 33% to radi uvek, a 28% radi veoma često
Koja generacija je najbolji gospodar svoje digitalne sudbine?
Starije generacije (91% bebi bumera) daju prioritet bezbednosti na mreži više od mlađih generacija (69% generacije Z). Mlađe generacije (21% generacije Z i 23% milenijalaca) sumnjaju da je bezbednost na mreži vredna truda.
Biti digitalni domorodac ne znači automatski biti pametan kada je reč bezbednosti, jer je 43% generacije Z izgubilo novac ili podatke zbog sajber kriminala, a zatim sledi 36% milenijalaca.
43% generacije Z i 43% milenijalaca koristi jednu reč iz rečnika kao lozinku, a polovina generacije Z i 41% milenijalaca priznalo je da koristi imena članova porodice ili kućnih ljubimaca, datume i mesta prilikom kreiranja lozinki.
Milenijalci su najviše pogođeni sajber kriminalom, prevarama na sastancima na internetu (44%), fišingom (36%) i krađom identiteta (37%). Oni su se osećali najsigurnije kada je reč o identifikaciji zlonamernih poruka, sa čak 70% pripadnika ove generacije koji su se izjasnili kao sigurni kada je reč o prepoznavanju takvih poruka.
84% učesnika je reklo da im je očuvanje bezbednosti na internetu prioritet, a 69% smatra da je to „ostvarljivo“.
Foto: Glenn Carstens-Peters / Unsplash

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade